Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Teaching French without schoolbook. The role of the game phenomena in French education.
Coufalová, Petra ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
Cílem práce je představit hru jako fenomén, který je inspirací mnoha metodám při výuce francouzštiny, a podtrhnout myšlenku, že tyto metody nabízejí jiné možnosti, jak učit děti nezávisle na učebnici. Cílem není degradovat učebnici, která k tradiční výuce patří, ale zdůraznit neméně důležitou roli hry. Práce definuje oblasti, jež hra spojuje (divadlo, hudbu a různé typy her). Dále se zaměřuje na divadelní a dramatickou výchovu ve výuce francouzštiny, která je postulována jako ideální nástroj k aktivizaci celé osobnosti dítěte a k rozvoji dovednosti umět autonomě reagovat v cizím jazyce. Práce se dále věnuje analýze dvou učebnic a klade si otázku, zdali pracují s herními aktivitami či prvky dramatické výchovy. V závěru je popsán roční projekt realizovaný ve školním roce 2010 - 2011, který je zaměřen na výuku francouzštiny bez učebnice.
Práce začínajících učitelů s učebnicemi
Pravdová, Jana ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá, jakým způsobem pracují začínající učitelé 1. stupně základních škol s učebnicovými materiály určenými pro výukovou oblast Člověk a jeho svět. Diplomová práce je členěna na dvě základní části. Na teoretickou část, která pojednává o typologii učitelů, definuje pojem začínající učitel a problémy, se kterými se začínající učitelé potýkají. Nosnou část teorie tvoří poznatky týkající se učebnicových materiálů a učebnice, její funkce, struktury, role, styly užívání učitelem a mírou závislosti učitele na učebnici. Práce také mapuje proces udělení schvalovací doložky. Praktická část je založena na výsledcích dotazníkového šetření, jehož hlavním cílem je zjistit, jak začínající učitelé prvního stupně základních škol využívají učebnicové materiály při plánování a přípravě výuky, jak často učebnicové materiály využívají ve výuce a zda vytváří vlastní výukové materiály. Klíčová slova: začínající učitel, učebnice, učebnicové materiály,
Teaching French without schoolbook. The role of the game phenomena in French education.
Coufalová, Petra ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
Cílem práce je představit hru jako fenomén, který je inspirací mnoha metodám při výuce francouzštiny, a podtrhnout myšlenku, že tyto metody nabízejí jiné možnosti, jak učit děti nezávisle na učebnici. Cílem není degradovat učebnici, která k tradiční výuce patří, ale zdůraznit neméně důležitou roli hry. Práce definuje oblasti, jež hra spojuje (divadlo, hudbu a různé typy her). Dále se zaměřuje na divadelní a dramatickou výchovu ve výuce francouzštiny, která je postulována jako ideální nástroj k aktivizaci celé osobnosti dítěte a k rozvoji dovednosti umět autonomě reagovat v cizím jazyce. Práce se dále věnuje analýze dvou učebnic a klade si otázku, zdali pracují s herními aktivitami či prvky dramatické výchovy. V závěru je popsán roční projekt realizovaný ve školním roce 2010 - 2011, který je zaměřen na výuku francouzštiny bez učebnice.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.