Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Architektonická studie sakrálního objektu a komunitního centra Salesiánského Brno - Líšeň
Bortlová, Kateřina ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Náplní diplomové práce bylo zhotovení architektonické studie sakrálního objektu v Brně – Líšni. Předmětem studie bylo zpracování ideového návrhu sakrálního komplexu, který se skládal z kostela a fary. Hlavním provozovatelem celého komplexu bude centrum Salesiánů, jejichž zázemí je v těsné blízkosti řešeného území. Základní ideou návrhu bylo navrhnout duchovní místo, které svou formou předává zřetelnou informaci o využití objektu a zároveň podporuje rozvoj myšlenek společenství Salesiánů. Jedná se o stavbu, která předává poslání sama o sobě, ne jedním prvkem, ale souborem více prvků, které společně vytvářejí příběh, vizi, poslání. Ideovým řešením se tak v tomto případě stává rovnostranný trojúhelník, který symbolizuje Otce, Syna a Ducha Svatého. Svou dominantní vertikálou směřující k nebi objekt symbolicky poukazuje na duchovní cestu a seberealizaci. Zadané území je řešeno jako komplex, jehož prvky se vzájemně doplňují a vytváří tak harmonický celek. V návrhu je vytvořen prostor jak pro liturgické slavnosti v interiéru, tak v exteriéru k čemuž slouží venkovní presbytérium, které je doplněno o pobytové schody. Tyto prvky mají obyvatele vybízet k setkávání a navazování přátelských vztahů.
Architektonická studie sakrálního objektu a komunitního centra Salesiánského Brno - Líšeň
Bortlová, Kateřina ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Náplní diplomové práce bylo zhotovení architektonické studie sakrálního objektu v Brně – Líšni. Předmětem studie bylo zpracování ideového návrhu sakrálního komplexu, který se skládal z kostela a fary. Hlavním provozovatelem celého komplexu bude centrum Salesiánů, jejichž zázemí je v těsné blízkosti řešeného území. Základní ideou návrhu bylo navrhnout duchovní místo, které svou formou předává zřetelnou informaci o využití objektu a zároveň podporuje rozvoj myšlenek společenství Salesiánů. Jedná se o stavbu, která předává poslání sama o sobě, ne jedním prvkem, ale souborem více prvků, které společně vytvářejí příběh, vizi, poslání. Ideovým řešením se tak v tomto případě stává rovnostranný trojúhelník, který symbolizuje Otce, Syna a Ducha Svatého. Svou dominantní vertikálou směřující k nebi objekt symbolicky poukazuje na duchovní cestu a seberealizaci. Zadané území je řešeno jako komplex, jehož prvky se vzájemně doplňují a vytváří tak harmonický celek. V návrhu je vytvořen prostor jak pro liturgické slavnosti v interiéru, tak v exteriéru k čemuž slouží venkovní presbytérium, které je doplněno o pobytové schody. Tyto prvky mají obyvatele vybízet k setkávání a navazování přátelských vztahů.
Nové hudební směry v soudobé liturgické praxi v České republice
Doležal, Lukáš ; Dvořáková, Jiřina (vedoucí práce) ; Valášek, Marek (oponent)
Práce mapuje současnou situaci užití nových hudebních směrů v liturgii v porovnání s tradiční liturgickou hudbou. Práce popisuje současnou podobu liturgie v římskokatolické církvi včetně historického kontextu. Ukazuje také úlohu hudby v liturgii, a to jak nové hudby, tak té tradiční, na základě historie a více i méně závazných pravidel. Práce nastiňuje nové tendence v tradiční liturgické hudbě a porovnává ji s novou - rytmickou liturgickou hudbou. V rámci rytmické liturgické hudby práce popisuje její kořeny, inspirační zdroje a její počátky v České republice. Dále popisuje její vývoj, představuje výběr nejznámějších schol, autorů a pojednává o současných i minulých zpěvnících této nové hudby. Práce představuje nové hudební přístupy v liturgii jako svéprávné, hojně rozšířené a uznávané odvětví liturgické hudby.
Liturgická hudba v děkanátu Frýdek
FOLDYNOVÁ, Judita
Práce se zabývá provozováním liturgické hudby ve frýdeckém děkanátu. Teoretická část popisuje, při jakých příležitostech se hudba v liturgii uplatňuje a které funkce z toho vyplývají. Kdo všechno se na liturgii po hudební stránce může podílet. Praktická část zachycuje, jak jsou které funkce hudební složky liturgie zavedeny v jednotlivých farnostech děkanátu Frýdek. Poznatky byly získávány na základě rozhovorů se správci jednotlivých farností a s místními hudebníky. Celkově se v děkanátu Frýdek vyskytuje široká škála hudebníků, kteří se zapojují do liturgie. V děkanátu se setkáme se všemi složkami liturgické hudby. Mnohdy však jeden člověk vykonává více funkcí. Je zde také častá spolupráce v rámci jedné farnosti a také mezi farnostmi. Specifikem této oblasti je také dvojjazyčnost některých farností.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.