Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Studentské sebehodnocení úrovně anglického jazyka
Králová, Kateřina ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent) ; Vlčková, Kateřina (oponent)
v českém jazyce Tato práce se zabývá sebehodnocením úrovně anglického jazyka u žáků středních odborných škol (ISCED 3).V pedagogickém výzkumu se sebehodnoticí otázky používají často, jak v České republice, tak na mezinárodní úrovni (např. PISA, TIMSS, ICILS). Zároveň jsou často doplněné škálovou položkou pro zaznamenání odpovědi. Pro přímé porovnání získaných odpovědí je ovšem nezbytné, aby všichni respondenti chápali položenou otázku a jednotlivé body na škále (tzn. sémantiku) totožným způsobem. Heterogenitou ve stylu odpovídání či odlišným fungováním položek se literatura a výzkum zabývá. Jednou z možností řešení je tzv. metoda ukotvujících vinět. Cílem práce je zjistit, jak se liší subjektivní hodnocení respondentů před korekcí a po korekci metodou ukotvujících vinět. Teoretická část se skládá ze dvou kapitol. V té první jsou rozebrány různé úrovně znalostí jazykových dovedností a jejich možné způsoby měření. Jedním ze způsobů je sebehodnocení, které je v práci vymezeno a je představena problematika neporovnatelnosti výpovědí respondentů. Ve druhé kapitole je pak popsána metoda ukotvujících vinět. V empirické části je popsáno výzkumné šetření realizované na středních odborných školách různého typu (N=1279) po celé České republice a jsou představeny výsledky analýzy dat získané pomocí...
Metoda ukotvujících vinět a její využití pro zvyšování komparability sebehodnocení vědomostí a dovedností v oblasti ICT
Hrabák, Jan ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent) ; Prokýšek, Miloš (oponent)
Tato práce pojednává o využití metody ukotvujících vinět v pedagogickém výzkumu při zjišťování úrovně vědomostí a dovedností v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT) se zaměřením na české středoškolské studenty. Teoretická část práce obsahuje popis kurikulárních dokumentů, které stanovují vědomosti a dovednosti v oblasti ICT. V České republice se jedná především o rámcové vzdělávací programy. Popsán je také mezinárodní dokument DigComp. Dále teoretická část obsahuje podrobný popis metody ukotvujících vinět se zaměřením na neparametrický přístup této metody. Součástí je přehled dostupné české i zahraniční literatury k výzkumům zaměřeným na vědomosti a dovednosti v oblasti ICT, včetně mezinárodních výzkumů International Computer and Information Literacy (ICILS) 2013 a 2018, a na využití metody ukotvujících vinět v pedagogických výzkumech. Empirická část obsahuje popis kroků při formulaci ukotvujících vinět, nedílné součásti metody ukotvujících vinět, dle kurikulárních dokumentů České republiky a při vytváření ukotvujících vinět na základě mezinárodního dokumentu DigComp. Ověřováno bylo splnění předpokladů metody ukotvujících vinět (ekvivalence vinět a konzistence odpovědí) nejen pomocí dotazníků, ale také inovativně pomocí rozhovorů se studenty. Dále empirická část obsahuje postup při...
Sebekontrola žáků jako pedagogické téma: problematika měření pomocí sebehodnoticích dotazníků
Papajoanu, Ondřej ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Vališová, Alena (oponent) ; Štípek, Jiří (oponent)
Sebekontrola je jedna z klíčových nekognitivních dovedností, k jejímuž měření se často užívají sebehodnoticí dotazníky s položkami vybavenými hodnoticími škálami. Takto získané výsledky však mohou být zkresleny rozdíly v užívání škály respondenty, což může vést k nesprávným závěrům při porovnávání úrovně sebekontroly napříč různými skupinami respondentů. Cílem práce je analyzovat rozdíly v úrovni sebekontroly žáků studujících na vybraných středních školách různého typu na základě jejich (nekorigovaného) sebehodnocení a sebehodnocení korigovaného o rozdíly v užívání škály pomocí metody ukotvujících vinět. Empirická část práce se skládá ze dvou studií. V rámci první (pilotní) studie je přeložen dotazník k měření sebekontroly, vytvořeny ukotvující viněty pro oblast sebekontroly a formulace těchto vinět je skrze vyhodnocení dotazníkových položek a rozhovorů s žáky ověřována s ohledem na dodržení základních předpokladů metody ukotvujících vinět. V rámci druhé (hlavní) studie je porovnáváno (ne)korigované sebehodnocení sebekontroly a hodnocení ukotvujících vinět na vzorku žáků vybraných pražských středních škol různého typu (N = 312). Ukázalo se, že existují rozdíly v hodnoticích standardech mezi žáky studujícími na různých typech středních škol v Praze. Rozdíly v užívání škály mezi respondenty tak...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.