Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Post psychedelický reliéf
Zdvořáček, Tomáš ; Vaněk, Vojtěch (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo vytvořit sochařskou podobu řeckého Morfea. V řecké mytologii je Morfeus syn boha spánku Hypnose – je to bůh snů, zodpovědný za to, o čem a jak sníme. Morfea práce vykresluje jako “grafickou kartu spánkového konstruktu”, inteligentní entitu žijící na hraně lidského vědomí. Řekové si jej představovali jako malého hocha s křidélky na spáncích. Práce Morfea ponímá jako sloup energie zpracovávající miliardy snů současně. V rámci bakalářské práce byl vymodelován a odlit do laminátu dva a půl metru vysoký sloup, na povrchu pokrytý jemně namodelovaným reliéfem v postpsychedelickém stylu. Při hledání formálního jazyka reliéfu autor vycházel ze systému vzájemných návazností z počítačové hry Factorio.
Reliéfy
Horčicová, Monika ; Sedlák, Jan (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Tato magisterská praktická závěrečná práce je tvořena třemi reliéfními objekty seskládanými ze stehenních kostí. První objekt je pevná geodetická struktura aplikovaná na těleso ve tvaru koule. Následující dva jsou deformovány změkčením materiálu ze kterého jsou odlity. Druhý reliéfní objekt pracuje také s geometrií (má čtvercovou podstavu) a systematickým skládáním kostí podle určitého řádu. Třetí reliéf má podobu obdélníku zavěšeného na stěnu. Do tohoto reliéfu může divák přímo zasahovat - jednotlivé femury obsahují vždy po dvou magnetech a proto lze s nimi neomezeně pohybovat po kovové desce.
Kroj
Župková, Ilona ; Maixner, Miroslav (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Výstupem mé diplomové práce je vzdušný reliéf v podobě rozloženého dámského kyjovského kroje. Ten je tvořený výšivkami a krajkami, které bez podkladové látky získávají zpět svou původní lehkost. To posiluje i použitá bílá barva. Všechny díly jsou tišněné z ABS plastu. Navazuji tak na proměnu ručních výšivek na strojové. 3d tisk je pro mě dalším, veskrze fiktivním, krokem. Stejně jako si vyšívací stroj upravuje stehy podle své osnovy, tak i 3d tiskárna má svou vlastní strukturu nanášení materiálu.
Mapa okolí jeskyně Výpustek - severní část
Sánthová, Zuzana ; Kratochvíl, Radim (oponent) ; Weigel, Josef (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je vyhotovení mapy okolí jeskyně Výpustek tak, aby bylo možné doplnit již existující mapové dokumenty vypracované studenty VUT v Brně a spojit je do jednoho celku pokrývající terén nad jeskyní. Práce začala vybudováním vlastního bodového pole v lokalitě pomocí polygonových pořadů s následným podrobným měřením. Výstupem je polohopisné a výškopisné zaměření zadané lokality vyjádřené jak číselnými hodnotami, tak grafickým znázorněním. Dalším úkolem bylo zaměření a vykreslení několika profilů v hlavních chodbách a dómech jeskyně za účelem znázornění vztahů mezi podzemím a povrchem. K měření byla využita již dříve vybudovaná měřická síť uvnitř jeskyně.
Moje soukromá sbírka – „tetraptych“
Nikitina, Pavla ; Skalický, Martin (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zvětšením a převedením textury detailů abstraktních maleb v sochařské monochromní reliéfy. Jako podklad pro práci mi posloužila má sbírka 3D skenů detailů abstraktních maleb ze světově známých muzeí. Výsledkem jsou čtyři sochařské reliéfy vytvořené robotickým obráběním do polyuretanových bloků na základě 3D skenů.
Zásahy
Stejskalová, Šárka ; Jezbera, Ladislav (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se zabývám krajinou a působením člověka na její proměny. Zaměřuji se na krajinu, do jaké odcházíme, abychom nalezli svoji samotu a klid. Uvědomuji si, že pozorným vnímáním lze odkaz člověka nacházet téměř všude. Ve svém díle kladu důraz na místa, kde se na první dojem nic lidského neodehrává, ale při pozornějším pohledu, je únik od společnosti ve své podstatě téměř nemožný. Na místě zprvu čistě přírodní scenérie nacházím důkazy lidské přítomnosti v různých technických budovách, telefonních drátech, hluku města a dopravních prostředků nebo v řádkování stromů, či ostrých řezech pil a pravidelných stop těžařské či zemědělské techniky.
Myší Král
Šrubařová, Zuzana ; Armutidisová, Irena (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je zkoumání pocitu neklidu vyvolaného bizarní situací. V lidské nátuře je snažit se z matoucích a znepokojivých pocitů co nejrychleji vymanit, protože v nás rychle rostou, sílí a způsobují, že ztrácíme kontrolu nad vlastním chováním, přičemž ale většina lidí je nepřekonatelně přitahována čímkoliv, co se vymyká normě. Práce se snaží vtáhnout diváka do nekomfortní situace, kterou představuje střetnutí se zbytečnou, hloupou a ironickou smrtí. Cílem práce je na základě zvířecího námětu vytvořit artefakt, který symbolizuje a navozuje pocity neklidu, ale lze z něj vyčíst i jakýsi znepokojivý téměř rituální podtext. Inspirací pro tuto práci se stal fenomén ‘Krysí král’, o němž první záznamy pocházejí z 15. století.
Podobizna Polyxeny z Lobkovic - haptický model pro osoby se zdravotním postižením
NOVOTNÁ, Petra
Bakalářská práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. První kapitola teoretické části se zabývá otázkou renesanční ženy ve společnosti. Nahlíží na ženu v roli panny, manželky a vdovy, popisuje výchovu, kterou si tehdejší žena procházela, a pohlíží na urozenou ženu stran šlechtické společnosti. Druhá kapitola teoretické části se věnuje konkrétní šlechtičně Polyxeně z Lobkovic, rozené z Pernštejna, a popisuje její životní cestu. Poslední kapitola této části se zaobírá problematikou vnímání osob se zrakovým postižením a zaměřuje se na metodiku kompenzačních pomůcek, výhradně haptických modelů pro zrakově znevýhodněné. Praktická část bakalářské práce má za cíl přetvoření portrétní malby Polyxeny z Lobkovic do haptického modelu v podobě reliéfu, jenž je primárně určený pro nevidomé a slabozraké.
Zásahy
Stejskalová, Šárka ; Jezbera, Ladislav (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se zabývám krajinou a působením člověka na její proměny. Zaměřuji se na krajinu, do jaké odcházíme, abychom nalezli svoji samotu a klid. Uvědomuji si, že pozorným vnímáním lze odkaz člověka nacházet téměř všude. Ve svém díle kladu důraz na místa, kde se na první dojem nic lidského neodehrává, ale při pozornějším pohledu, je únik od společnosti ve své podstatě téměř nemožný. Na místě zprvu čistě přírodní scenérie nacházím důkazy lidské přítomnosti v různých technických budovách, telefonních drátech, hluku města a dopravních prostředků nebo v řádkování stromů, či ostrých řezech pil a pravidelných stop těžařské či zemědělské techniky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.