Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam systému předškolní péče jako nástroje pro harmonizaci rodinného a pracovního života matek
Ruml, Jiří ; Pertold-Gebicka, Barbara (vedoucí práce) ; Votápková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá vztahem mezi systémem předškolní péče a pozicí žen s malými dětmi na pracovním trhu v České republice. Cílem práce je odhalit, zda nedostatečné kapacity za- řízení předškolní péče mají negativní vliv na zaměstnanost českých matek a jaké případné další determinanty mohou zaměstnanost žen s malými dětmi ovlivňovat. Pro analýzu jsou využita in- dividuální data z Výběrového šetření pracovních sil z roku 2013 doplněná o data z Českého sta- tistického úřadu a Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. V úvodu práce je nejprve nastí- něn demografický vývoj obyvatelstva po roce 1990. Následuje vymezení systému předškolní péče v České republice a popis vývoje dostupnosti služeb předškolní péče. Dále se práce věnuje situaci žen s malými dětmi na trhu práce a potenciálním negativním dopadům v souvislosti s omezenými možnosti harmonizace rodinného a pracovního života. Poté následuje samotná analýza. Výsledky analýzy neprokázaly signifikantní vliv nedostatečné dostupnosti předškolní péče na pravděpodob- nost matek s malými dětmi pracovat. Z hlediska dalších sociodemografických charakteristik se jako signifikantní jeví věk nejmladšího dítěte, vzdělánímatky, celkový počet dětí či přítomnost pracují- cího partnera. Klíčová slova předškolní péče, harmonizace pracovního a ro- dinného...
Finanční bilance systému předškolní péče o děti v České republice
Ruml, Jiří ; Kurtinová, Olga (vedoucí práce) ; Šťastná, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá vývojem dostupnosti předškolní péče o děti v České republice po roce 1990 a jeho vztahem k harmonizaci rodinného a pracovního života žen. Cílem práce je odhalit možné budoucí perspektivy tohoto vývoje a jejich případný dopad na ekonomiku země. V úvodu práce je nejprve nastíněn demografický vývoj obyvatelstva a změny v přístupu k rodinné politice v České republice po roce 1990. Poté následuje vymezení systému předškolní péče v ČR a analýza vývoje dostupnosti předškolní péče o děti a zaměstnanosti žen na trhu práce. Za účelem odhadu budoucího vývoje je provedena projekce počtu potenciálních zájemců o služby předškolní péče a projekce předpokládaného počtu matek s malými dětmi v roce 2020. Z výsledků projekcí vyplývá, že by současná kapacita mateřských škol mohla být, v souvislosti s poklesem počtu živě narozených dětí, dostatečná již ve školním roce 2019/2020. Přesto se České republice pravděpodobně nepodaří včas naplnit cíle Evropské unie na minimální účast dětí na předškolním vzdělávání vycházející z Barcelonských kritérií a strategie Evropa 2020. Nedostatečná dostupnost zařízení předškolní péče má výrazně negativní dopad na zaměstnanost žen s malými dětmi, čímž Česká republika přichází o poměrně velký ekonomický potenciál. Podle hrubého odhadu by začlenění těchto žen na pracovní...
Podpora péče o předškolní děti v České republice
Proksch, Jan ; Krebs, Vojtěch (vedoucí práce) ; Poláková, Olga (oponent)
Diplomová práce se zabývá podporou péče o předškolní děti. Hlavním cílem práce je zmapování podpory zařízení, jako jsou především jesle a školky. V teoretické části je proveden exkurz do problematiky rodiny a její podpory ze strany státu. Dále je práce zaměřena na hledání významu předškolních zařízení pro všechny zainteresované subjekty, mezi něž patří rodina, stát, obce a firmy. Následuje představení různých forem mimorodinné péče s důrazem na soukromé služby. Praktická část práce analyzuje poptávku a nabídku služeb předškolní péče prostřednictvím demografického, regionálního a ekonomického vývoje. Poukazuje na hlavní problémy v této oblasti a komparuje český systém s evropskými státy. Závěr diplomové práce představuje nové směry, kterými se oblast ubírá. Přináší také zhodnocení se zjištěním, že bez podpory státu se zkoumaná oblast nemůže dále rozvíjet. Zmíněny jsou také návrhy zlepšení celého systému.
Školička v mateřském centru - varianta péče o předškolní děti
LOUKOTOVÁ, Lucie
Cílem práce bylo vytvořit ucelený pohled na konkrétní školičku. Teoretická část popisuje možnosti předškolní péče. Mapuje možnosti péče o předškolní děti. Popisuje také legislativní rámec školičky jakožto možné alternativy mateřské školy. Práce se soustřeďuje se i na přiblížení vývojové psychologie předškolního dítěte. Praktická část poskytuje pohled zúčastněných na konkrétní školičku neboť respondenty byli rodiče využívající právě Knoflíkovou školičku pro své děti.
Vzdělávání dítěte s autismem a děskou mozkovou obrnou v Mateřské škole, Horáčkova v Praze.
SEDLÁKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část obsahuje vymezení syndromu autismus a jeho specifické projevy u předškolních dětí s touto diagnózou. V rámci této části práce je také popsáno fungování rodiny dítěte s PAS a s ním související možnosti předškolní péče o děti s PAS v České republice. Zároveň jsou zde uvedeny nejčastější metody užívané v práci s dětmi s PAS v předškolním věku, projevy problémového chování a možné přístupy k jeho řešení. Praktická část bakalářské práce se věnuje stanoveným cílům. K dosažení cílů byla použita metoda kvalitativního výzkumu, a to případová studie. V tomto výzkumu byly užity výzkumné přístupy: pozorování, obsahová analýza dat a strukturované rozhovory s rodiči, pedagogickým personálem ve třídě a osobními asistentkami chlapce. Cílovým vzorkem byl chlapec s autismem a dětskou mozkovou obrnou. Prvním cílem je praktická ukázka fungování předškolního zařízení pro děti s PAS. Konkrétně jde o popis fungování třídy pro děti s poruchami autistického spektra v Mateřské škole, Horáčkova v Praze. Je zde zachycena metoda strukturovaného učení a řešení některých typů problémového chování vyskytujícího se u dětí docházejících do této třídy. Druhým cílem byla kauzuistika chlapce s autismem a dětskou mozkovou obrnou, který dochází do třídy pro děti s poruchami autistického spektra v Mateřské škole, Horáčkova v Praze. Tento cíl se zabývá problematikou zařazování dítěte s vícečetným druhem postižení do institucí speciálně pedagogické péče a ukazuje praktické možnosti všestranného rozvíjejí dítěte s vícečetným postižením, zároveň jsou zde popsána různá úskalí v rámci péče o dítě s vícečetným postižením. Tato kapitola obsahuje i hledání možností pro další pokračování vzdělávání dítěte.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.