Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mezigenerační učení ve výchově dětí předškolního věku
Klinerová, Lenka ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Práce se zabývá mezigeneračním učením v rodinách předškolních dětí. První, teoretická část pojednává o mezigeneračním učení probíhajícím v rodinách a možnostech mezigeneračních programů mimo rodinu. Druhá, praktická část, zkoumá, zda a jakou formou probíhá mezigenerační učení v rodinách s předškolními dětmi a jaký názor na mezigenerační program v mateřské škole mají rodiče zúčastněných dětí. Výzkum probíhá formou dotazníkového šetření v rodinách dětí, strukturovanými rozhovory s rodiči, pozorováním a rozhovory s dětmi v mateřské škole. Součástí práce je vytvoření návrhu a realizace projektu zaměřeného na mezigenerační učení v oblasti spolupráce mateřské školy a domova seniorů a následná reflexe procesu, který se odvíjí při mezigeneračních aktivitách mezi dětmi a seniory z nerodinného prostředí.
Pedagogický projekt a jeho uplatnění při osobnostním a sociálním rozvoji dětí v mateřské škole
Leškaničová, Lenka ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Práce se zabývá dítětem v předškolním věku a zvláště možností podpořit jeho osobnostní a sociální rozvoj prostřednictvím pedagogického projektu v předškolním vzdělávání. V první, teoretické části, pojednává o socializačních procesech, které se rozšiřují nástupem dítěte do mateřské školy. V návaznosti na jejich význam v pedagogické praxi, ve vazbě na současné osobnostní pojetí práce v mateřské škole a komplexní integrovaný přístup v preprimárnímu vzdělávání, se zabývá výchovně vzdělávacími procesy v mateřské škole. Zvláště rozvádí možnosti přinášející pedagogické projektování. Ve druhé, praktické části, zkoumá v pedagogické realitě pomocí metody pozorování a dotazníku osobnostní projevy dětí v sociální interakci a jejich vzájemné vztahy. Především prověřuje přínos metody pedagogického projektování pro možnost intencionálního působení na osobnostní a sociální rozvoj dítěte v mateřské škole. KLÍČOVÁ SLOVA socializace, osobnost předškolního dítěte, mateřská škola, předškolní vzdělávání, osobnostní model předškolního vzdělávání, učitelka mateřské školy, pedagogický projekt
Mezigenerační učení ve výchově dětí předškolního věku
Klinerová, Lenka ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Práce se zabývá mezigeneračním učením v rodinách předškolních dětí. První, teoretická část pojednává o mezigeneračním učení probíhajícím v rodinách a možnostech mezigeneračních programů mimo rodinu. Druhá, praktická část, zkoumá, zda a jakou formou probíhá mezigenerační učení v rodinách s předškolními dětmi a jaký názor na mezigenerační program v mateřské škole mají rodiče zúčastněných dětí. Výzkum probíhá formou dotazníkového šetření v rodinách dětí, strukturovanými rozhovory s rodiči, pozorováním a rozhovory s dětmi v mateřské škole. Součástí práce je vytvoření návrhu a realizace projektu zaměřeného na mezigenerační učení v oblasti spolupráce mateřské školy a domova seniorů a následná reflexe procesu, který se odvíjí při mezigeneračních aktivitách mezi dětmi a seniory z nerodinného prostředí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.