Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvíjení hudebnosti pomocí hry na housle
PODROUŽEK, Daniel
Bakalářská práce pojednává o rozvíjení hudebnosti v souvislosti s hrou na housle. Zaměřuje se na rozvoj hudebnosti dětí a žáků základních uměleckých škol. V historické části se zaměřuje na historický vývoj houslí a smyčce. Dále nabízí krátký nástin dějin houslařství. První část uzavírá kapitola o vývoji nejvýznamnějších houslových škol v Evropě. Metodická část na houslovou hru nahlíží z pedagogicko-psychologického hlediska. Úvodní kapitola druhé části se věnuje diagnostice hudebnosti a předpokladům ke hře na hudební nástroj. V šesté kapitole je charakterizováno vzdělávání na základní umělecké škole v souvislosti s platnou legislativou a kurikulárními dokumenty. V poslední kapitole jsou komparativní metodou porovnány vybrané školy hry na housle pro začátečníky a následně okomentovány autorem práce.
Housle a jejich využití v hodinách HV na 1. stupni ZŠ
Štychová, Jana ; Kubátová, Gabriela (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce zpracovává téma housle a jejich využití ve výuce HV na 1. stupni ZŠ. Teoretická část představuje housle z hlediska jejich zrodu, konstrukce a vývoje, uvádí známé houslisty, technické možnosti hry na housle a spojení houslí s lidovou hudbu. Praktickou část tvoří metodický materiál začleňující housle do výuky hudební výchovy na 1. stupni ZŠ. Metodický materiál je zpracovaný do jednotlivých témat. KLÍČOVÁ SLOVA vznik houslí, vývoj houslí, lidová hudba, hra na housle, zvukomalba, metodika HV
Česká lidová píseň v houslové pedagogice
Bublíková, Lucie ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Diplomová práce s názvem Česká lidová píseň v houslové pedagogice pojednává o využití českých lidových písní v hodinách výuky hry na housle. Přináší obecné poznatky o lidových písních, popisuje jejich charakteristické znaky, zkoumá formy jejich existence v současné době a zamýšlí se nad jejich budoucností. Praktická část práce se zabývá problematikou jejich využití k rozvoji houslových dovedností a seznamuje s instruktivní literaturou, která je tvořena úpravami lidových písní. Závěrečná část přináší výsledky průzkumu, který byl realizován formou dotazníků, jehož cílem bylo zjistit, zda současní housloví pedagogové pracují ve výuce s lidovými písněmi a zda využívají možností, které mohou písně přinést pro formování jednotlivých houslových dovedností. Klíčová slova hra na housle, lidová píseň, houslová pedagogika, sbírky lidových písní
Vliv laterality na poruchy v pohybovém systému u houslistů
Hábová, Tereza ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Maršáková, Kateřina (oponent)
ABSTRAKT Název: Vliv laterality na poruchy v pohybovém systému u houslistů Cíle: Hlavním cílem této práce je nalézt vztah mezi lateralitou (dominance, preference) těla a vynucenou levostrannou činností, hrou na housle. Ověřit, zda vynucená stranová činnost má větší vliv na poruchy pohybového aparátu u nedominantní strannovosti. Metody: Získání dat bylo provedeno formou anketního šetření (kazuistika, testové baterie k prokázání strannovosti), které bylo anonymní. Sledovanou skupinou jsou studenti hudebních konzervatoří a profesionální houslisté z komorních smyčcových orchestrů a filharmonií České Republiky. Konečný počet probandů, kteří se zapojili do výzkumu, je 110, z toho 66 žen a 44 mužů. Výsledky: Hypotéza se nepotvrdila, výsledky ukázaly u probandů leváků lepší subjektivní hodnocení možných poruch jejich pohybového aparátu. Klíčová slova: hra na housle, lateralita, dominance, poruchy pohybového aparátu

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.