Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Modelování dynamických vlastností převodových ústrojí pomocí virtuálních prototypů
Otipka, Václav ; Trochta,, Miroslav (oponent) ; Žlábek,, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Převodová ústrojí s ozubenými koly jsou velmi masivně rozšířena napříč všemi kategoriemi technických výrobků. Jejich funkce je nezastupitelná, nicméně jejich provozování je vždy spojeno s generováním nezanedbatelné úrovně vibrací a hluku, což je také považováno za jednu z hlavních nevýhod, která se projevuje především u vysoce zatěžovaných převodů a představuje nevýhodu hlavně z pohledu konkurenceschopnosti výrobků a případně také možných legislativních problémů. Zmíněný problém lze částečně vyřešit prostřednictvím důmyslné optimalizace převodového ústrojí, což však vyžaduje vynaložení značného úsilí, času a finančních prostředků. Toto je hlavní důvod, proč je vyvíjen neustálý nátlak na nalezení efektivních cest pro optimalizaci a proč je této oblasti stále věnována značná pozornost vědecké komunity. V současnosti se pro celkovou optimalizaci v této oblasti využívá kombinace výpočtového a experimentálního přístupu. Tato disertační práce je zaměřena na predikci a porozumění dynamického chování převodového ústrojí, což si žádá sestavení pokročilého, komplexního výpočtového modelu. Výpočtové modelování je podpořeno řadou dílčích technických experimentů, které slouží k validaci výsledků.
Návrh spojení třecí podložky a vnějšího kroužku spojkového ložiska
Kopytko, Alexandr ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na konstrukční návrh spojení třecí podložky s vnějším kroužkem vypínacího spojkového ložiska. Při montáži třecí podložky dochází k občasnému poškození, což vede ke znehodnocení materiálu a způsobuje výrobní prodlevy. Vzhledem k široké nabídce polyamidů používaných v automobilovém průmyslu zahrnuje rešerše přehled těchto materiálů, jejich modifikace a metody spojování plastu s kovem. Třecí podložka představuje další krok ve zdokonalení spojkového mechanismu, proto rešerše pojednává také o jednokotoučové třecí spojce a jejím vývoji. Spojení třecí podložky s ložiskem je v této práci realizováno pomocí klipů, které zajišťují pevné mechanické spojení. Pro analýzu bylo využito metody konečných prvků (MKP) v programu Ansys Workbench s využitím 3D geometrie z programu Creo Parametric. Na základě deformačně-napěťové analýzy byly navrženy konstrukční modifikace klipového spoje. Výsledkem práce jsou dva nové modely třecí podložky a jejich modifikace, přičemž rozměry klipů se pohybují na hranici vyrobitelnosti. Závěrem práce je srovnání nově vzniklých modelů s komerčně dostupným návrhem, návrh vyrobitelnosti a montážního postupu. Tento komplexní přístup zajišťuje, že nové konstrukční řešení je nejen technicky proveditelné, ale také může být ekonomicky výhodné a prakticky aplikovatelné v průmyslové výrobě.
Využití moderních výrobních technologií pro komponenty převodovky
Drapač, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit možnosti implementace alternativních výrobních technologií ve firmě Wikov MGI a. s. na produkci komponent převodovky. Rešeršní část práce se zabývá aditivními technologiemi, kterými jsou Selective Laser Melting (SLM), Binder Jetting (BJ), Cold Spray (CS) a Wire Arc Additive Manufacturing (WAAM). U každé metody je popsána příprava před zahájením výroby, proces s tiskovými parametry a post-processingová úprava. V další části jsou jednotlivé technologie kriticky zhodnoceny z hlediska aplikovatelnosti na komponenty převodovky. Z výsledků je detekováno nejvhodnější použití technologie na jednu vybranou součást. V praktické části je provedena optimalizace rozměrů a hmotnosti pomocí konstrukční úpravy vybrané komponenty. Na základě ekonomicko-technických výpočtů je provedeno srovnání současného a navrhovaného výrobního procesu.
Vývojové trendy převodových ústrojí automobilů
Mičola, Ivo ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Závěrečná práce je vypracována jako rešerže na téma převodových ústrojí automobilů se zaměřením na převodovky určené pro závodní vozidla. Začátek práce je věnován spojkovým systémům, rozvodovkám, diferenciálům a kloubovým hřídelům. Potom následuje již vlastní pojednání o převodovkách, jejich základní rozdělení a popis jednotlivých typů. Stěžejní část práce je potom věnována sekvenčně řazeným převodovkám.
Převodovky automobilů
Charvát, Adam ; Ramík, Pavel (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o nejvíce rozšířených převodových ústrojích osobních automobilů a jejich komponent se zaměřením na převodovky manuální, automatické, převodovky řazené pod zatížením, převodovky s plynulou změnou převodu a převodová ústrojí pro elektrické a hybridní vozidla. Práce se zabývá konstrukcí, principem činnosti a porovnáním vlastností těchto zařízení. Součástí práce je i pohled na vývojové trendy v oblasti převodovek.
Moderní traktorové převodovky
Bartošová, Daniela ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá přehledem moderních trendů v oblasti traktorových převodovek. Zdůvodňuje, proč nejpoužívanějším druhem převodovek jsou právě převodovky řazené pod zatížením a hydrostatické převodovky. Dále je práce především věnována inovativním prvkům v koncepci převodovek u vybraných výrobců traktorů.
Převodové ústrojí traktoru Zetor Forterra HSX
Morávek, Aleš ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na popis převodového ústrojí traktoru Zetor Forterra HSX. Bude zde uvedeno i srovnání s konkurenčními stroji stejné výkonové řady. Cílem je návrh převodového ústrojí pro menší řadu traktorů, kterou zde bude reprezentovat Zetor Major.
Převodovky automobilů
Charvát, Adam ; Ramík, Pavel (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o nejvíce rozšířených převodových ústrojích osobních automobilů a jejich komponent se zaměřením na převodovky manuální, automatické, převodovky řazené pod zatížením, převodovky s plynulou změnou převodu a převodová ústrojí pro elektrické a hybridní vozidla. Práce se zabývá konstrukcí, principem činnosti a porovnáním vlastností těchto zařízení. Součástí práce je i pohled na vývojové trendy v oblasti převodovek.
Analýza technických parametrů převodových ústrojí traktorů
Kosík, Tomáš
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu technických parametrů převodových ústrojí traktorů. Úvodní část této práce pojednává obecně o převodových ústrojích jako takových a o jejich souvisejících systémech. Bude poukázáno na důležitost volby správného převodového ústrojí pro danou aplikaci, jakož i na to, jak je důležité tato ústrojí správně zkonstruovat a dimenzovat. Budou zmíněny základní konstrukční řešení převodových ústrojí a budou uvedeny jejich výhody a nevýhody, spolu s vysvětlením konstrukce a principu fungování jednotlivých systémů. Dále se v této práci pojednává o parametrech používaných pro výpočty technických parametrů převodovek. A v poslední řadě budou srovnány vybraná konstrukční řešení různých převodových ústrojí od různých výrobců. V závěru této práce jsou pak shrnuty poznatky z předchozích bodů.
Převodovky u moderních traktorů
ŠTĚPKA, Jakub
V diplomové práci se zabývám současným stavem traktorových převodovek. V první části se seznámíme s historií traktorů. Dále je vysvětlen pojem převodové ústrojí a rozdělení traktorových převodovek, ke každé převodovce je popsána konstrukce. U jednotlivých převodovek je vysvětlen princip funkce, jejich použití a většina je doplněna obrázky, pro lepší představu. Další část práce se zabývá porovnáním různých výkonových tříd traktorů z hlediska převodovek, pojezdových rychlostí a měrnou spotřebou paliva. V závěru je vše zhodnoceno a výsledky shrnuty

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.