Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Techn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školství
Růžička, Jakub ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Buchtík, Martin (oponent)
Jakub Růžička Techn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školství Bakalářská práce Abstrakt Neuchopitelnost současného vědění samostatně operujícím jedincem, rozvoj a masové rozšíření moderních technologií, výpočetní techniky a Internetu vybízí k možnosti přehodnocení stávajících vzdělávacích praktik. Implementaci nových prostředků výuky, progresivním didaktickým metodám a stírání hranic mezi studiem a samostudiem však brání tradice konvenčního institucionálního školského vzdělávání a souvisejících metod. I to však, prostřednictvím reforem, reaguje na změnu situace na pracovním trhu, přestože nutně neklade důraz na technické prostředky, jež dosažení vytyčených cílů výrazně usnadňují. V duchu evropských reforem se nese i reforma vzdělávání v České republice. Práce je věnována popisu a charakteristice tohoto současného trendu, implementaci nových vzdělávacích metod a (přidruženým) postojům žáků devátých tříd ZŠ, jež jsou jednou z prvních generací v českém prostředí, která byla ovlivněna revolucí ve výpočetní technice a zmiňovanými reformami vzdělávací soustavy a procesu výuky po celou dobů svých studií na základní škole. Probíhající změny neovlivňují pouze oblast školního vyučování, ale zasahují i do problematik samostudia,...
Pravopisná cvičení v didaktice ČJ na 2. stupni
BEČKOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce analyzuje různé typy pravopisných cvičení na 2. stupni základní školy. V teoretické části se práce nejprve věnuje otázce pravopisu, dále jeho krátkému přehledu v českých dějinách nebo jeho rozdělení na lexikální, morfologický a syntaktický pravopis. Nalezneme zde krátký popis pravopisu a přehled pravopisných jevů ve výuce českého jazyka na základní škole či seznámení s pravopisnými příručkami. Cílem praktické části této diplomové práce je hlouběji popsat typologii těchto cvičení, zaměříme se především na typy, kterými jsou opisování, pravopisný rozbor, cvičení doplňovací, obměňovací a diktáty.
Analýza podobnosti výsledků přijímacích zkoušek na FIS
Habarta, Filip ; Mazouch, Petr (vedoucí práce) ; Malá, Ivana (oponent)
Cílem práce je analyzování přijímacího řízení do akademického roku 2014/2015 na bakalářské studium na Fakultu informatiky a statistiky Vysoké školy ekonomické. Tato analýza je zaměřená především na problematiku opisování u přijímací zkoušky. K tomuto účelu je použit pravděpodobnostní model odhalující podezřele vysoký počet shodných odpovědí mezi účastníky přijímací zkoušky. Model je vypočítáván pomocí skriptu vytvořeného jako součást této práce. Skript může být použit i k aplikaci na jiná data. Součástí práce je zároveň základní rozbor dat získaných z přijímacího řízení. Výsledné zhodnocení přijímacího řízení a návrhy na přijetí případných opatření jsou shrnuty v závěru práce.
Podvádění středoškoláků při písemném zkoušení
Růžová, Alena
Bakalářská práce se zabývá podváděním středoškoláků při písemném zkoušení ve škole. Teoretická část nabízí pohledy autorů zabývající se touto problematikou a jejich definice podvádění. Seznamuje s různými druhy a metodami podvádění. Popisuje nejčastější důvody opisování a zabývá se klady a zápory podvádění. Bližším cílem této práce je zaměření se na podvádění při písemných zkouškách. Metodou teoretické části je studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, syntéza a srovnání. Cílem praktické části je zjistit pomocí dotazníkového šetření rozsáhlost tohoto problému. Šetření proběhne na středních školách, učilištích a gymnáziích. Získaná data budou vyhodnocena jednoduchými statistickými metodami. Porovnají velikost tohoto problému na daných školách. Srovnají míru podvádění u chlapců a dívek. Udají nejčastější důvody podvodu a formu opisování. Zaměří se také na odhalení a následné řešení podvodu. Zjištěné výsledky budou použity k doporučení pro pedagogickou praxi.
Hledání duplicit v pracích studentů předmětu 4IT101 na KIT
Voseček, Václav ; Tichý, Vladimír (vedoucí práce) ; Pavlíček, Luboš (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou plagiátorství zdrojových kódů. V teoretické části se zaměřuje na způsoby opisování cizích myšlenek a děl. Výstupem praktické části je pak program, který umožňuje kontrolovat zdrojové texty programů v jazyce Java, zda jsou skutečně vypracované studenty jednotlivě. Pomocí kontroly jmen proměnných a metod zjistí shodu dvou nebo více studentů, jejichž části programů jsou totožné.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.