Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza některých jazykových prostředků ve francouzských písních
Hladilová, Veronika ; Müllerová, Eva (vedoucí práce) ; Jančík, Jiří (oponent)
Název bakalářské práce: Analýza některých jazykových prostředků ve francouzských písních Klíčová slova: polovětné konstrukce, slovesné způsoby, slovesné časy Abstrakt: Cílem bakalářské práce "Analýza některých jazykových prostředků ve francouzských písních" je poukázat na výskyt gramatických jevů (le) gérondif, (le) participe présent, (le) participe passé, (l')infinitif, (l')impératif, (le) subjonctif, (le) conditionnel, (l')imparfait, (le) passé composé, (le) présent, (le) futur ve vybraných francouzských písních. Tyto gramatické jevy byly pozorovány na čtrnácti písních, které byly vybrány s ohledem na dobu vzniku i námět. Bakalářská práce si také klade za cíl zjistit, zda námět a doba vzniku ovlivňují výskyt jednotlivých jazykových prostředků v písních. Závěry této práce by měly poukázat na rozdíly užití jazykových prostředků u vybraných autorů.
Absolutní konstrukce s infinitivem ve španělštině a jejich ekvivalenty v češtině
Hrobská, Eva ; Čermák, Petr (vedoucí práce) ; Zavadil, Bohumil (oponent)
Předmětem předložené práce je problematika absolutních konstrukcí s infinitivem a jejich překlad do českého jazyka. Je rozdělena na dvě hlavní části: teoretickou a praktickou. Teoretická část si klade za úkol definovat obecné charakteristiky absolutních konstrukcí s infinitivem, jejich klasifikaci v rámci polovětných konstrukcí a následný detailnější rozbor vybraných vazeb předložky a infinitivu: a (al), de, con, por, sin, tras a předložkových výrazů antes de a después de. Část praktická je zaměřena na konfrontaci teoretických předpokladů s reálnými texty, ať už psanými nebo ústními záznamy. K získání statistických byly využity online zdroje - paralelní česko-španělský korpus InterCorp a jednojazyčný španělský korpus CREA.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.