Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Neverbální komunikace ve školním prostředí
Sedláčková, Alžběta ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
V první kapitole Uvedení do problematiky neverbální komunikace je popsán význam a užívání mimoslovního jednání. Práce se věnuje základním pojmům spojeným s neverbální komunikací. Je nastíněna důležitost správného porozumění signálům druhých lidí a vysvětleno, co ovlivňuje naše jednání. Ve druhé kapitole Rozdělení řeči těla jsou uspořádány tělesné pohyby a posunky prohlubující vhled do významu řeči našeho těla, s názornými příklady popsány významy užívaných gest v pedagogickém procesu. Nejčastější omyly a zastaralá dogmata v jednání stojí naproti vysvětlení, co naším postojem sdělujeme okolí. Třetí kapitola Vymezení jednotlivých rolí se zabývá chováním učitele i žáků, podmiňujícími vlivy, které se podílí na utváření jejich vztahu. Je rozvedeno, co působí na jednotlivé aktéry při komunikaci ve školním prostředí a popsána role učitele v životech žáků. V praktické části je retrospektivně zaznamenáno pozorování vyučovací hodiny, kde žáci v pubescentním věku reagují na učitele, jednají v zátěžových situacích. Snahou je zjistit, jak žáci vnímají změny nálad a chování u učitele během zahájení hodiny a jak je to nadále ovlivní. Výsledky výzkumu, zaměřeného také na zjištění, jak jsou žáci pozorní a jaký podají výkon během hodiny, jsou znázorněné v tabulkách a grafech pro lepší orientaci. V závěru, kde...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.