Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mytologie v Krimi zprávách televize Prima
Houdková, Martina ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Tato práce zkoumá český zpravodajský pořad Krimi zprávy, který je vysílán na televizní stanici Prima. Pro tuto analýzu si zvolila metodu mytologické sémiotické analýzy, čímž se odkazuje především na dílo Rolanda Barthese. Krimi zprávy odvysílané ve zvoleném období tří měsíců práce zkoumá nejen z pohledu lexikálního a vizuálního, ale jako komplexní komunikát. V něm pak jsou rozkrývány mytologické struktury a další jevy, které se v tomto pořadu objevují, a persvazivnost, s jakou působí na diváka. Na začátku práce jsou vyloženy teoretické pojmy, ze kterých analýza vychází. Další kapitola se věnuje popisu metodologie, která byla k analýze použita. Následuje samotná analýza, ve které je prostor nejprve věnován znělce pořadu a jeho moderátorům a poté jsou vyloženy další jevy, čímž jsou demaskovány jednotlivé mytologické struktury, archetypy a narativy. Závěr práce přináší shrnutí a pokus o interpretaci zjištěných faktů.
Mytologická a sémiotická rovina vybraných plakátů z období Třetí Říše
Fulková, Andrea ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá plakátem z doby nacistické Třetí říše a ideologií formovaným obrazovým i textovým sdělením, které předkládá. Práce pohlíží na plakát jako na důležité komunikační médium, které sloužilo nacistické propagandě k šíření nacionálně socialistické ideologie. Nacistická propaganda používala obrazová vyjádření v podobě plakátů k rozšiřování nacistických mýtů a mytologických promluv. Diplomová práce si klade za cíl tyto mýty analyzovat a demaskovat tak, jak ve své knize Mytologie vymezuje Roland Barthes. Autorka diplomové práce aplikuje tradiční metodu kvalitativního výzkumu mediálních obsahů - mytologickou a sémiotickou analýzu, a na vybraných nacistických plakátech pomocí těchto rozkladů demystifikuje použití mýtů a sémiotických znaků. V první části diplomové práce jsou představeny pojmy, které úzce souvisí s mytologickou či sémiotickou analýzou. Druhá část přináší rozbory jednotlivých plakátů, které jsou rozděleny do několika skupin. V závěru diplomové práce autorka předkládá výčet společných znaků a mýtů, jež jsou výsledkem analýzy.
Mytologie titulních stran časopisu Reflex
Vondrák, Jan ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá produkt z oblasti tištěných médií, kterým jsou titulní strany týdeníku Reflex. Využívá metodu mytologické analýzy, v kvalitativním výzkumu mediálních obsahů aplikovanou již půl století a řadící se tak mezi tradiční metody užívané mediálními studii. Narozdíl od jiných diplomových prací z tohoto tematického okruhu nezkoumá pouze vizuální či lexikální obsah titulních stran, ale zaměřuje se také na jejich spolupráci při tvorbě mýtických obsahů. Nejprve jsou představena klíčová teoretická východiska a z nich plynoucí termíny, které tato práce používá v následujících analýzách popisujících mýtizační působení jednotlivých titulních stran. Závěr pak přináší pokus o zobecnění a explanaci popsaných jevů. Práce se snaží dešifrovat mýty obsažené v prvním sdělení, kterým časopis Reflex týden co týden oslovuje své čtenáře, tedy titulní strany jednotlivých čísel. Všímá si toho, jak časopis konstruuje systém mýtů, jehož pomocí ideologicky působí na své čtenáře. Jejím cílem je popsat nejen proces, při kterém si mýty přisvojují nejrůznější znaky a naplňují je vlastními významy, ale také dialektický vztah mýtů se stereotypy a ideologiemi, které stojí v jejich pozadí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.