Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dotazník interpersonální diagnózy jako nástroj k diagnostikování manažerského potenciálu
Hanuš, David ; Bahbouh, Radvan (oponent) ; Rymeš, Milan (oponent)
Cílem práce je zjistit, zda je možné využít dotazník interpersonální diagnózy k diagnostice manažerských předpokladů souvisejících s vedením podřízených. Teoretická část shrnuje výsledky vědeckého zkoumání osobnostních předpokladů manažera a dává je do vztahu s diagnostickými možnostmi dotazníku interpersonální diagnózy. Blíže se zabývá metodami psychodiagnostiky manažerských předpokladů, diskutuje využitelnost vybraných osobnostních dotazníků a ukazuje možnosti metod používaných v rámci Assessment centra. Empirická část se opírá o analýzu tří datových souborů, čítajících dohromady 888 respondentů. Analýzy ukazují, že lidé, kteří vedou podřízené, skórují nadprůměrně v následujících dimenzích dotazníku interpersonální diagnózy: dominantní - autokratický, kompetitivní - egocentrický a rázný agresivní. Z diskuze zjištěných výsledků vyplývá, že tyto vlastnosti je možné označit za manažerské předpoklady. Dotazník interpersonální diagnózy je tedy validním nástrojem pro identifikaci manažerského potenciálu. klíčová slova: manažerské předpoklady, vůdcovství, dotazník interpersonální diagnózy, diagnostika manažerského potenciálu, osobnostní rysy, personální psychologie, assessment centrum
Dotazník interpersonální diagnózy jako nástroj k diagnostikování manažerského potenciálu
Hanuš, David ; Bahbouh, Radvan (oponent) ; Rymeš, Milan (oponent)
Cílem práce je zjistit, zda je možné využít dotazník interpersonální diagnózy k diagnostice manažerských předpokladů souvisejících s vedením podřízených. Teoretická část shrnuje výsledky vědeckého zkoumání osobnostních předpokladů manažera a dává je do vztahu s diagnostickými možnostmi dotazníku interpersonální diagnózy. Blíže se zabývá metodami psychodiagnostiky manažerských předpokladů, diskutuje využitelnost vybraných osobnostních dotazníků a ukazuje možnosti metod používaných v rámci Assessment centra. Empirická část se opírá o analýzu tří datových souborů, čítajících dohromady 888 respondentů. Analýzy ukazují, že lidé, kteří vedou podřízené, skórují nadprůměrně v následujících dimenzích dotazníku interpersonální diagnózy: dominantní - autokratický, kompetitivní - egocentrický a rázný agresivní. Z diskuze zjištěných výsledků vyplývá, že tyto vlastnosti je možné označit za manažerské předpoklady. Dotazník interpersonální diagnózy je tedy validním nástrojem pro identifikaci manažerského potenciálu. klíčová slova: manažerské předpoklady, vůdcovství, dotazník interpersonální diagnózy, diagnostika manažerského potenciálu, osobnostní rysy, personální psychologie, assessment centrum
Dotazník interpersonální diagnózy jako diagnostický nástroj personální psychologie
Hanuš, David ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Svianteková, Gabriela (oponent)
Cílem práce je zjistit, zda je možné využít dotazník interpersonální diagnózy k diagnostice manažerských předpokladů souvisejících s vedením podřízených. Teoretická část shrnuje vývoj vědeckého zkoumání osobnostních předpokladů manažera a prezentuje zjištěné výsledky. Je představeno několik vysvětlení, jak mohou osobnostní rysy souviset s efektivitou manažera. Bylo zjištěno, že osobnostní rysy hrají významnou roli v tom, nakolik je někdo jako efektivní vůdce vnímán. Výsledky empirické části ukazují, že lidé, kteří vedou podřízené, skórují nadprůměrně v určitých dimenzích dotazníku interpersonální diagnózy. Jedná se o dimenze dominantní - autokratický, kompetitivní - egocentrický a rázný agresivní. Z diskuze zjištěných výsledků vyplývá, že tyto vlastnosti je možné označit za manažerské předpoklady. Dotazník interpersonální diagnózy je tedy validním nástrojem pro identifikaci manažerského potenciálu.
Význam komunikace pro práci manažera
Sýkorová, Markéta ; Horáková, Jana (vedoucí práce) ; Vokáčová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na dovednosti v komunikaci u vedoucího pracovníka. Práce je rozdělena na dvě části. První část vychází z teoretických východisek, podle kterých je charakterizován současný stav dané problematiky. Na základě těchto poznatků byly zpracovány otevřené otázky pro řízený rozhovor s vybranými manažery. Druhá část, vlastní práce, obsahuje odpovědi na otázky manažerů, které byly získány při rozhovorech v pěti různých organizacích. Odpovědi všech manažerů byly analyzovány a vyhodnoceny. Výsledek tohoto šetření ukazuje reálný stav, jak jednotlivý manažeři hodnotí komunikaci a jak je pro ně důležitá. Jaké formy nejčastěji využívají a co je pro ně v komunikaci prioritní.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.