|
Dotazník interpersonální diagnózy jako nástroj k diagnostikování manažerského potenciálu
Hanuš, David ; Bahbouh, Radvan (oponent) ; Rymeš, Milan (oponent)
Cílem práce je zjistit, zda je možné využít dotazník interpersonální diagnózy k diagnostice manažerských předpokladů souvisejících s vedením podřízených. Teoretická část shrnuje výsledky vědeckého zkoumání osobnostních předpokladů manažera a dává je do vztahu s diagnostickými možnostmi dotazníku interpersonální diagnózy. Blíže se zabývá metodami psychodiagnostiky manažerských předpokladů, diskutuje využitelnost vybraných osobnostních dotazníků a ukazuje možnosti metod používaných v rámci Assessment centra. Empirická část se opírá o analýzu tří datových souborů, čítajících dohromady 888 respondentů. Analýzy ukazují, že lidé, kteří vedou podřízené, skórují nadprůměrně v následujících dimenzích dotazníku interpersonální diagnózy: dominantní - autokratický, kompetitivní - egocentrický a rázný agresivní. Z diskuze zjištěných výsledků vyplývá, že tyto vlastnosti je možné označit za manažerské předpoklady. Dotazník interpersonální diagnózy je tedy validním nástrojem pro identifikaci manažerského potenciálu. klíčová slova: manažerské předpoklady, vůdcovství, dotazník interpersonální diagnózy, diagnostika manažerského potenciálu, osobnostní rysy, personální psychologie, assessment centrum
|
|
Dotazník interpersonální diagnózy jako nástroj k diagnostikování manažerského potenciálu
Hanuš, David ; Bahbouh, Radvan (oponent) ; Rymeš, Milan (oponent)
Cílem práce je zjistit, zda je možné využít dotazník interpersonální diagnózy k diagnostice manažerských předpokladů souvisejících s vedením podřízených. Teoretická část shrnuje výsledky vědeckého zkoumání osobnostních předpokladů manažera a dává je do vztahu s diagnostickými možnostmi dotazníku interpersonální diagnózy. Blíže se zabývá metodami psychodiagnostiky manažerských předpokladů, diskutuje využitelnost vybraných osobnostních dotazníků a ukazuje možnosti metod používaných v rámci Assessment centra. Empirická část se opírá o analýzu tří datových souborů, čítajících dohromady 888 respondentů. Analýzy ukazují, že lidé, kteří vedou podřízené, skórují nadprůměrně v následujících dimenzích dotazníku interpersonální diagnózy: dominantní - autokratický, kompetitivní - egocentrický a rázný agresivní. Z diskuze zjištěných výsledků vyplývá, že tyto vlastnosti je možné označit za manažerské předpoklady. Dotazník interpersonální diagnózy je tedy validním nástrojem pro identifikaci manažerského potenciálu. klíčová slova: manažerské předpoklady, vůdcovství, dotazník interpersonální diagnózy, diagnostika manažerského potenciálu, osobnostní rysy, personální psychologie, assessment centrum
|
|
Dotazník interpersonální diagnózy jako diagnostický nástroj personální psychologie
Hanuš, David ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Svianteková, Gabriela (oponent)
Cílem práce je zjistit, zda je možné využít dotazník interpersonální diagnózy k diagnostice manažerských předpokladů souvisejících s vedením podřízených. Teoretická část shrnuje vývoj vědeckého zkoumání osobnostních předpokladů manažera a prezentuje zjištěné výsledky. Je představeno několik vysvětlení, jak mohou osobnostní rysy souviset s efektivitou manažera. Bylo zjištěno, že osobnostní rysy hrají významnou roli v tom, nakolik je někdo jako efektivní vůdce vnímán. Výsledky empirické části ukazují, že lidé, kteří vedou podřízené, skórují nadprůměrně v určitých dimenzích dotazníku interpersonální diagnózy. Jedná se o dimenze dominantní - autokratický, kompetitivní - egocentrický a rázný agresivní. Z diskuze zjištěných výsledků vyplývá, že tyto vlastnosti je možné označit za manažerské předpoklady. Dotazník interpersonální diagnózy je tedy validním nástrojem pro identifikaci manažerského potenciálu.
|
|
Význam komunikace pro práci manažera
Sýkorová, Markéta ; Horáková, Jana (vedoucí práce) ; Vokáčová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na dovednosti v komunikaci u vedoucího pracovníka. Práce je rozdělena na dvě části. První část vychází z teoretických východisek, podle kterých je charakterizován současný stav dané problematiky. Na základě těchto poznatků byly zpracovány otevřené otázky pro řízený rozhovor s vybranými manažery. Druhá část, vlastní práce, obsahuje odpovědi na otázky manažerů, které byly získány při rozhovorech v pěti různých organizacích. Odpovědi všech manažerů byly analyzovány a vyhodnoceny. Výsledek tohoto šetření ukazuje reálný stav, jak jednotlivý manažeři hodnotí komunikaci a jak je pro ně důležitá. Jaké formy nejčastěji využívají a co je pro ně v komunikaci prioritní.
|