| |
|
Trámový most nad místní komunikací
Kunčarová, Edita ; Panáček, Josef (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navržení mostu o jednom poli, vedoucí přes místní komunikaci. V rámci práce byly zpracovány tři varianty řešení, přičemž dále byla rozvedena jedna z nich. Konstrukce je navržena a posouzena na mezní stav únosnosti a mezní stav použitelnosti. Výpočet probíhal pomocí kombinace ručního a softwarového řešení. Výpočet a grafické vyobrazení vnitřních sil bylo provedeno v programu Scia Engineer 19.1.
|
|
Severovýchodní část obchvatu města Hranice
Kelča, Petr ; Jakl, Tomáš (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Náplní diplomové práce je vypracování varianty technického řešení Severovýchodního obchvatu města Hranice a její následné porovnání s variantou vypracovanou firmou Linio Plan, s.r.o. Hlavním úkolem obchvatu je obsluha průmyslové zóny, díky čemuž dojde k odsunu velké části tranzitní dopravy z centra města. Základním rozdílem porovnávaných variant je jejich umístění vůči městu, kdy řešení vypracované firmou Linio Plan, s.r.o. prochází skrze průmyslovou zónu a druhá varianta vně.
|
|
Prodloužení ulice Markéty Kuncové
Floríková, Iva ; Nykodym, Jakub (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Bakalářská práce se ve formě technické studie zabývá výstavbou nové komunikace, řešící napojení revitalizovaného areálu Zbrojovka na stávající ulici Markéty Kuncové. V návrhu komunikace bude zohledněna potřeba vedení trolejbusové trati a zároveň nutnost minimalizace dopadů do okolní souběžné zástavby. Součástí je také návrh úpravy stávající křižovatky ulic Markéty Kuncové a Skopalíkova.
|
| |
| |
|
Dopravní řešení ulice Školní v Horce nad Moravou
Rochovanský, Jan ; Smítal, Petr (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh dopravního řešení okolí a vnitrobloku ulice Školní v Horce nad Moravou. Ulice Školní je účelová komunikace, která prochází vnitroblokem a vede ke garážím. Mezi bytovými domy chybí ucelené chodníky, které by na sebe navazovaly a byly by bezbariérové, nenachází se zde ani žádná zpevněná plocha určená pro umístění kontejnerů. V řešeném území je rovněž nedostatečná kapacita parkovacích stání. Projekt bude řešit napojení účelové komunikace ulice Školní na místní komunikaci ulice Školní. Tato diplomová práce by proto měla přinést možné varianty řešení, pomocí kterých bude možné nejen tyto nedostatky odstranit.
|
| |
|
Křižovatka ulic Krásnopolské a Opavské v Ostravě
Kocurek, Ondřej ; Kotas, Roman (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší křížení ulic Krásnopolské a Opavské v Ostravě. Stávající křižovatka zajišťuje hlavní dopravní spojení mezi městskými částmi Krásné Pole a Porubou, ulice Opavská je součástí silnice I/11, hlavním dopravním tahem mezi Opavou a Ostravou. Diplomová práce řeší variantní návrhy lepšího napojení větve křižovatky ulice Krásnopolské na ulici Opavskou, současný stav konstrukčně nevyhovuje především rozhledovými poměry a úpravou nároží křižovatky. Všechny varianty jsou navrženy dle platných norem a technických předpisů.
|
|
Návrh rekonstrukce ulice Húskova v Brně
Přívara, Jakub ; Rambousek, Martin (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je zpracování návrhu rekonstrukce ulice Húskova v Brně, která se nachází v městské části Černovice. V rámci rekonstrukce bude vyřešena statická doprava, cyklistická doprava, pohyby pěších. Projekt byl zpracován ve čtyřech variantních řešeních. Ve variantě A je kladen důraz na maximální počet parkovacích stání v podobě návrhu šikmých stání 45° s jízdou na místo vpřed, varianta B zohledňuje stávající stav, počet parkovacích stání a cyklistickou dopravou, varianta C ponechává stávající stav a úprava spočívá ve vyznačení vodorovným dopravním značením a ve variantě D je opět snaha o maximální počet parkovacích míst, ale s jízdou na místo couváním. Bylo provedeno zhodnocení variant a pro podrobné zpracování rekonstrukce byla vybrána varianta B.
|