Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Technicko-provozní faktory ovlivňující výkony letišť v civilním letectví
Květoň, Petr ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá faktory, které přímo či nepřímo ovlivňují chod letiště. Práce obsahuje teoretické poznámky ovlivňujících faktorů, výpis letadel a jejich charakteristiku, včetně vzájemného porovnání v grafech. Další část se zaměřuje na samotné letiště, kde se snaží idenfitikovat faktory, které mají na jeho chod vliv, včetně historických událostí. Další část je soustředěna na výběr letišť ve Střední Evropě, určení vhodných výkonových charakteristik, které jsou následně porovnávány a vyhodnocovány.
Průkaz bezpečné životnosti draku letounu podle předpisu FAR 23
Čermák, Jakub ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Augustin, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá podrobným výkladem požadavků předpisu FAR 23 na experimentální a výpočtový průkaz bezpečné životnosti draku letounu. V úvodní části se nacházejí informace o historickém vývoji tohoto předpisu následované souhrnem aktuálních požadavků. Na dalších stranách je blíže popsán postup průkazu založený na zkouškách celého draku, zkouškách jednotlivých komponent draku a výpočtové analýze s využitím kumulativního pravidla. V příloze jsou uvedeny příklady spekter zatížení, schválené úřadem FAA.
Druhy a metody zkoušení letadel
Rydlo, Tomáš ; Augustin, Petr (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Bakalářské práce se zabývá zpracováním tématiky druhů a metod zkoušení letadel. Již z názvu vyplývá, že je tato tématika náročná a velmi obsáhlá. Proto bylo cílem tuto oblast více přiblížit a zpracovat její přehled. Práce je rozdělena na tři základní oblasti a to statické pevnostní zkoušky, únavové zkoušky a letové zkoušky. Na začátku každé oblasti je seznámení s danou problematikou a způsobem řešení. Každá oblast je pro přehlednost dále dělena a doplněna obrázky.
Morfovatelné nosné plochy letadel
Přikrylová, Helena ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Dubnický, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce představuje problematiku morfovatelných nosných ploch letadel nebo jejich částí, a to konkrétně morfování změnou prohnutí střední křivky profilu. Požadavky kladené na morfovatelné konstrukce a rozdílné přístupy k jejich dosažení jsou prezentovány na základě popisu jednotlivých návrhů. V první části práce představuje motivaci pro stavbu letadel s morfovatelnými nosnými plochami. Následující tři kapitoly se zabývají konstrukčním řešením, přičemž jsou rozebrány pohyblivé mechanismy, sloužící jako náhrada konvenčního tuhého žebra, potahy, u nichž je požadavek anizotropních vlastností a aktuátory, jakožto pohony morfování. Následující kapitola se věnuje simulacím a experimentálním měřením výkonů morfovatelných nosných ploch. Poslední kapitola je zaměřena na simulace a testy na modelech profilů, týkající se demonstrace schopnosti změny tvaru profilu a prokázání dostatečné tuhosti a pevnosti konstrukce.
Funkční analýza rizik (FHA) 4-místného letounu pro osobní dopravu
Jakl, Jan ; Weisman, Andrej (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce na začátku zahrnuje ucelený přehled nehodovosti letadel v této kategorii 2-6ti místných letadel pro osobní přepravu. Jelikož je tato práce zaměřena na autopiloty, tak nechybí ani základní přehled nejpoužívanějších autopilotů, které můžeme v těchto letadlech najít nyní, ale i v budoucnu. Funkční analýza rizik (FHA) pro 4-místný letoun pro osobní dopravu převážně zkoumá katastrofické případy selhání funkce, které jsou ve většině případů doplněny pravděpodobnostmi výskytu převzatých z různých databází. Letoun, pro který je vytvářena tato analýza bude přednostně vybaven přístroji pro IFR lety. Nechybí ani stručný přehled předpisů nutných pro zástavbu těchto systémů do letounu. Na konci této práce je návrh palubní desky, jako návrh uspořádání přístrojového vybavení pro budoucí letouny s důrazem na maximální přehlednost.
Využití GPS pro měření za letu
Čížková, Markéta ; Dvořák, Petr (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Bakalářská práce Využití GPS pro měření za letu se zabývá otázkou použitelnosti Globálního Pozičního Systému jako nástroje pro certifikaci letounů. Teoretická část práce má za cíl osvojení principu GPS, věnuje se přesnosti systému a způsobu certifikace. Praktická část obsahuje srovnání měření výšky pomocí GPS a Pitot-statického systému při klouzavém letu.
Statistické vyhodnocení výkonových charakteristik UL a VLA letadel
Machala, Martin ; Vaněk, František (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
V bakalářské práci jsou popsány a představeny aktuálně vyráběná letadla kategorií UL a VLA. Celkem 65 typů. Je zde uvedeno statistické vyhodnocení výkonových a geometrických charakteristik matematickou metodou korelace.
Dopady pandemie COVID-19 na leteckou dopravu
ŠIMSOVÁ, Šárka
Práce se zabývá dopadem pandemie COVID-19 na leteckou dopravu. Hlavním cílem práce je identifikovat současné dopady a důsledky v oblasti letectví. Dílčím cílem je vyhodnotit chování a ochotu spotřebitelů účastnit se letecké dopravy a zároveň zjistit jejich postoje na přijatá opatření. Cestující jsou nejdůležitějším prvkem celého procesu leteckého průmyslu. Jejich náhled na situaci, obavy a zavedená opatření mohou tento průmysl značně ovlivnit. Dotazníkové šetření tak do jisté míry může předpovědět vývoj a využití letecké dopravy. Pro lepší pochopení samotné problematiky obsahuje práce také hloubkové rozhovory se zaměstnanci leteckých společností, které jsou buď stále zaměstnání anebo i důsledkem pandemie o svoji práci přišli. Všechny vstupy jsou vyhodnocovány a používány k přijímání klíčových rozhodnutí spolu s potenciálním zlepšením a doporučením ve službách letecké dopravy.
Morfovatelné nosné plochy letadel
Přikrylová, Helena ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Dubnický, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce představuje problematiku morfovatelných nosných ploch letadel nebo jejich částí, a to konkrétně morfování změnou prohnutí střední křivky profilu. Požadavky kladené na morfovatelné konstrukce a rozdílné přístupy k jejich dosažení jsou prezentovány na základě popisu jednotlivých návrhů. V první části práce představuje motivaci pro stavbu letadel s morfovatelnými nosnými plochami. Následující tři kapitoly se zabývají konstrukčním řešením, přičemž jsou rozebrány pohyblivé mechanismy, sloužící jako náhrada konvenčního tuhého žebra, potahy, u nichž je požadavek anizotropních vlastností a aktuátory, jakožto pohony morfování. Následující kapitola se věnuje simulacím a experimentálním měřením výkonů morfovatelných nosných ploch. Poslední kapitola je zaměřena na simulace a testy na modelech profilů, týkající se demonstrace schopnosti změny tvaru profilu a prokázání dostatečné tuhosti a pevnosti konstrukce.
Technicko-provozní faktory ovlivňující výkony letišť v civilním letectví
Květoň, Petr ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá faktory, které přímo či nepřímo ovlivňují chod letiště. Práce obsahuje teoretické poznámky ovlivňujících faktorů, výpis letadel a jejich charakteristiku, včetně vzájemného porovnání v grafech. Další část se zaměřuje na samotné letiště, kde se snaží idenfitikovat faktory, které mají na jeho chod vliv, včetně historických událostí. Další část je soustředěna na výběr letišť ve Střední Evropě, určení vhodných výkonových charakteristik, které jsou následně porovnávány a vyhodnocovány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.