| |
| |
|
Architektura školy jako vyjádření pedagogického konceptu
Chudá, Kateřina ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Jaké jsou moderní trendy v architektuře míst určených pro edukaci ve světě a u nás? Takto zní hlavní otázka práce propojující architektonický a pedagogický pohled na prostor určený pro vzdělávání. Toto téma je v české literatuře poměrně opomíjené, nicméně v praxi stále více aktuální. Práce přináší pohled jak na zahraniční, tak české školy, kde zkoumá problematiku současných projektů školních budov, jejich trendy, a zjišťuje, do jaké míry odráží pedagogický koncept dané školy. V teoretické části práce seznamuje čtenáře s pojmy edukačního prostředí, pedagogického konceptu a vymezuje moderní trendy v architektuře škol. Analytická část představuje galerii deseti moderních zahraničních škol a zkoumá vztah architektonického pojetí budovy s pedagogickým konceptem školy. Ve výzkumné části čtenář nalezne devět školských projektů realizovaných v posledních letech. Na základě polostrukturovaných rozhovorů a pozorování v osmi českých a jedné rakouské škole práce dochází k závěru, že většina zkoumaných škol reaguje na měnící se požadavky vzdělávání ve formě míst určených pro relaxaci a míst podporujících osobnostní a sociální rozvoj. Relativně málo zkoumaných architektonických projektů cíleně zohledňuje pedagogický koncept školy, naopak je to často pedagogický koncept, který se přizpůsobuje budově. KLÍČOVÁ...
|
|
Vliv vzdělávacího prostředí na kriminalitu.
KAMENÍKOVÁ, Aneta
Cílem bakalářské práce je zjistit, zda jde zasáhnout do problematiky edukace v kontextu kriminality tak, aby byla přínosným faktorem pro vzdělávání. Syntézou získaných informací poukázat na možnosti preventivních opatření, která by mohla snížit trestné činy u dětí ze specifického prostředí. Bakalářská práce analyzuje různé speciální a dysfunkční přirozené prostředí jedince v raném věku a dále pak data trestných činů jedinců, na které působily specifické edukační vlivy.
|
| |