Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dostavba objektů určených pro FA a FaVU VUT Brno v areálu Údolní
Vrabcová, Anežka ; Malá Opletalová, Jana (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Umělecký kampus VUT je situován do areálu budov mezi ulicemi Úvoz, Údolní, Tvrdého, Všetičkova a Jiříkovského. Stojí tedy mezi dvěma atraktivními rekreačními zelenými plochami Brna, kterými jsou Špilberk a Kraví hora. Nabízí se návrh řešení, který by chtěl splňovat jak všechny potřebné podmínky pro život a propojení studentu FA a FaVU, galerii VUT i absolventy v Kreativním centru Brno, tak zároveň vytvořit pro Brňany další „Zelenou linii“ – zelenou cestu po Brně s novou atraktivní uměleckou náplní. Celková koncepce klade důraz na jedinečnost fakult, vzájemné propojení a podporu spolupráce.
Chanel revolution
Šťovíčková, Zina ; Jančík, Jiří (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
Tématem bakalářské práce je francouzská módní návrhářka a především inovátorka v mnoha směrech a odvětvích Gabrielle Chanel. Tato dáma se narodila ve století, kdy ženy ještě neměly mnoho práv, bylo na ně pohlíženo pouze jako na manželky a nepředpokládalo se, že budou kdy pracovat. Chanel byla velmi razantní a soběstačná žena a rozhodla se tento předsudek změnit. Hlavním úkolem práce je proto snaha objasnit v čem spočívá její originalita, jakým způsobem ovlivnila a změnila nejen světovou módu a jakými inovacemi obohatila tehdejší módní průmysl. Práce je pojata jako biografie Chanel a usiluje o vystižení jejích nejvýznamnějších počinů, kterými se zapsala do podvědomí nejen francouzského národa, ale celého světa. Toho dosáhla především svou originalitou a vůlí být nezávislá, což bylo zapříčiněno zejména smutným dětstvím, neštěstím v lásce a tehdejšími poměry ve společnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Hranice autorského díla ve vizuálním umění
Sýkora, Matěj ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Resumé: Hranice autorského díla ve vizuálním umění Tato diplomová práce se primárně zabývá pojmem autorského díla v platném českém právu a jeho vztahem k dílům současného vizuálního umění. Hlavním cílem práce je provést důsledný rozbor pojmových znaků autorského díla podle zákona č. 121/2000 Sb. (včetně klíčových a ne vždy vhodně vykládaných pojmů, jako jsou umělecké dílo, originalita či kreativita) a následná aplikace těchto znaků na příklady významných světových děl vizuálního umění dvacátého a dvacátého prvního století. Snahou autora práce je zjistit, zda i specifická díla vizuálního umění splňují "legální požadavky" kladené na autorská díla, a díky tomu mohou požívat v rámci českého právního řádu autorskoprávní ochrany. Právě toto usilování o identifikaci hranice mezi autorskými díly a objekty, jež pod definici autorského díla nespadají, se odráží v samotném názvu práce. Text této diplomové práce je rozčleněn do dvou hlavních celků. První, jenž je těžištěm celé práce, se nazývá "Hranice autorského díla", druhý pak nese označení "Hranice apropriace". V obecné části prvního celku dochází k detailnímu teoretickému zkoumání konceptu autorského díla podle českého autorského zákona v kontextu vizuálního umění: na analýzu pojmových znaků autorského díla navazuje zkoumání časových aspektů autorskoprávní ochrany...
Osobnostní práva autorská
Wegschmiedová, Markéta ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Dobřichovský, Tomáš (oponent)
Osobnostní práva autorská Abstrakt Práce po krátkém úvodu do problematiky autorských práv vymezuje základní pojmy pojící se s autorskými právy osobnostními a povahu autorských osobnostních práv. Poskytuje náhled na problematiku z různých úhlů pohledu, zaměřujíc se na přirozenoprávní povahu osobnostních práv a přirozenou povahu autorského díla, otiskující se do charakteru autorskoprávní legislativy. Práce dále nabízí srovnání dvou základních právních systémů autorského práva - systémů author's right a copyright, na kterých demonstruje stěžejní instituty a charakterizuje obě právní kultury z hlediska jejich typických znaků a klíčových odlišností. Upozorňuje přitom na skutečnost, že úprava autorských práv a zejména autorských práv osobnostních v pojetí jednotlivých států není zdaleka jednotná a vyskytují se významné rozdíly nejen mezi jednotlivými právními systémy, ale i uvnitř těchto právních systémů. Práce dále prezentuje autorské právo v platné české právní úpravě z hlediska systémového a pojmového vymezení českého autorskoprávního řádu a následně podrobně rozebírá jednotlivá osobnostní práva autorská. Významnou součástí práce je problematika originality coby jednoho z pojmových znaků autorského díla. Vysvětluje roli Soudního dvora EU na poli sjednocování evropského práva a prostřednictvím zásadních...
Hranice autorského díla ve vizuálním umění
Sýkora, Matěj ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Resumé: Hranice autorského díla ve vizuálním umění Tato diplomová práce se primárně zabývá pojmem autorského díla v platném českém právu a jeho vztahem k dílům současného vizuálního umění. Hlavním cílem práce je provést důsledný rozbor pojmových znaků autorského díla podle zákona č. 121/2000 Sb. (včetně klíčových a ne vždy vhodně vykládaných pojmů, jako jsou umělecké dílo, originalita či kreativita) a následná aplikace těchto znaků na příklady významných světových děl vizuálního umění dvacátého a dvacátého prvního století. Snahou autora práce je zjistit, zda i specifická díla vizuálního umění splňují "legální požadavky" kladené na autorská díla, a díky tomu mohou požívat v rámci českého právního řádu autorskoprávní ochrany. Právě toto usilování o identifikaci hranice mezi autorskými díly a objekty, jež pod definici autorského díla nespadají, se odráží v samotném názvu práce. Text této diplomové práce je rozčleněn do dvou hlavních celků. První, jenž je těžištěm celé práce, se nazývá "Hranice autorského díla", druhý pak nese označení "Hranice apropriace". V obecné části prvního celku dochází k detailnímu teoretickému zkoumání konceptu autorského díla podle českého autorského zákona v kontextu vizuálního umění: na analýzu pojmových znaků autorského díla navazuje zkoumání časových aspektů autorskoprávní ochrany...
Chanel revolution
Šťovíčková, Zina ; Jančík, Jiří (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
Tématem bakalářské práce je francouzská módní návrhářka a především inovátorka v mnoha směrech a odvětvích Gabrielle Chanel. Tato dáma se narodila ve století, kdy ženy ještě neměly mnoho práv, bylo na ně pohlíženo pouze jako na manželky a nepředpokládalo se, že budou kdy pracovat. Chanel byla velmi razantní a soběstačná žena a rozhodla se tento předsudek změnit. Hlavním úkolem práce je proto snaha objasnit v čem spočívá její originalita, jakým způsobem ovlivnila a změnila nejen světovou módu a jakými inovacemi obohatila tehdejší módní průmysl. Práce je pojata jako biografie Chanel a usiluje o vystižení jejích nejvýznamnějších počinů, kterými se zapsala do podvědomí nejen francouzského národa, ale celého světa. Toho dosáhla především svou originalitou a vůlí být nezávislá, což bylo zapříčiněno zejména smutným dětstvím, neštěstím v lásce a tehdejšími poměry ve společnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Dostavba objektů určených pro FA a FaVU VUT Brno v areálu Údolní
Vrabcová, Anežka ; Malá Opletalová, Jana (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Umělecký kampus VUT je situován do areálu budov mezi ulicemi Úvoz, Údolní, Tvrdého, Všetičkova a Jiříkovského. Stojí tedy mezi dvěma atraktivními rekreačními zelenými plochami Brna, kterými jsou Špilberk a Kraví hora. Nabízí se návrh řešení, který by chtěl splňovat jak všechny potřebné podmínky pro život a propojení studentu FA a FaVU, galerii VUT i absolventy v Kreativním centru Brno, tak zároveň vytvořit pro Brňany další „Zelenou linii“ – zelenou cestu po Brně s novou atraktivní uměleckou náplní. Celková koncepce klade důraz na jedinečnost fakult, vzájemné propojení a podporu spolupráce.
Organický a organizovaný
Šarkadyová, Lucie ; Petříček, Miroslav (vedoucí práce) ; Kouba, Petr (oponent)
Anotace: Práce Organický a organisovaný má dvě hlavní části a nejdříve pojednává o vztahu jedinečného a obecného, o možnostech poznání jedinečného a jeho vymezení se vůči obecnému, a to zejména na poli medicíny. Ptát se budeme, jak můžeme vůbec poznat a popsat organické, které je jedinečné, na které nemůžeme aplikovat obecná pravidla a zákony. Tuto otázku můžeme ještě více generalizovat. Pokud připustíme jedinečnost živého organismu, musíme se ptát, co z toho plyne pro vědu samotnou, která se ho snaží poznat. A druhým cílem práce bude zodpovědět nebo se alespoň přiblížit k odpovědi, tážeme-li se, co je tím, co dělá z organismu jedinečný organismus, a co z toho posléze plyne pro vědění o tomto jedinečném. Autoři, ze kterých bude práce vycházet, jsou především francouzští filosofové věnující se ve své filosofické práci medicíně a sami jsou přitom i lékaři: George Canguilhem, Julien Offray de La Mettrie, Claude Bernard.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.