|
Vývojová psychologie ve výuce Výchovy k občanství
Tesnerová, Michaela ; Zicha, Zbyněk (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá výukou vývojové psychologie v rámci Výchovy k občanství. Teoretická část představuje problematiku vývojové psychologie a didaktiky společenských věd, zabývá se podmínkami smysluplné výuky vývojově psychologických témat na druhém stupni ZŠ, analýzou kurikula a vhodnými vyučovacími metodami. V praktické části je předložen návrh konkrétních vyučovacích hodin. Záměrem práce je vytvoření promyšlených návrhů výuky rozvíjející psychologickou funkční gramotnost a též podpoření rozvoje mezigenerační komunikace u žáků. KLÍČOVÁ SLOVA vývojová psychologie, didaktika společenských věd, didaktika psychologie, kurikulární dokumenty, mezigenerační komunikace, občanská výchova
|
|
Analýza mluvených projevů
NOVÁKOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce si klade za cíl podat částečnou charakteristiku mluveného projevu vybraných věkových kategorií: žáci 9. třídy ZŠ, lidé ve věku 19-24 let, lidé ve věku 44-50 let a lidé ve věku 65 a více let a zároveň je porovnat mezi sebou v určitých oblastech. Práce obsahuje část teoretickou, která sleduje funkční prostě sdělovací styl obecně, neverbální projevy komunikace, suprasegmentální projevy řeči a vrstvy slovní zásoby. Praktická část obsahuje dvě kapitoly. První kapitola popisuje náležitosti a oblasti výzkumu. Druhá kapitola podává shrnující informace o specifiku mluvených projevů jednotlivých věkových kategorií a vzájemnou komparaci těchto skupin. Praktická část se zaměřuje na kvalitu vyjadřování, tzn. výstižnost, přesnost a jazykovou správnost. Také věnuje pozornost periferii slovní zásoby. ?
|
|
Mezigenerační komunikace v managementu
Biskup, Vojtěch ; Campbell, Jan (vedoucí práce) ; Šikýř, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem mezigenerační komunikace, které je nedílnou součástí života společnosti. Jejím cílem je navrhnout manažerům efektivní strategii pro komunikaci na pracovišti. V každé zemi je pohled na stáří jiný, proto je práce zaměřena převážně na české firemní prostředí. Teoretická část definuje pojem komunikace, vnitropodnikovou komunikaci a styly komunikace hlavních generací druhé poloviny 20. století. Praktická část je ve formě dotazníku, který obsahuje uzavřené i otevřené otázky, a jenž byl distribuován ve vybraných organizacích, působících v České republice.
|