Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,036 záznamů.  začátekpředchozí830 - 839dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj houslového smyčce.
Borůvka, Petr ; MATOUŠEK, Bohuslav (vedoucí práce) ; ČEPICKÝ, Leoš (oponent)
Diplomová práce s názvem " Vývoj houslového smyčce" je zaměřena na vznik a vývoj houslového smyčce od jeho počátku a zároveň popisuje jeho další historický vývoj. Dále pojednává o nejvýznamnějších evropských výrobcích smyčců minulosti. V této práci je také detailně popsána výroba houslového smyčce a materiály, které se na jeho výrobu používají.
Vliv přenositelnosti dat na soudobou hudební praxi
Pobořil, Adam ; KURZ, Ivan (vedoucí práce) ; TROJAN, Jan (oponent)
Vliv výpočetní techniky na hudební projev je v dnešní době neustále obohacován o nové možnosti, které přispívají i k jiné audiovizuální zkušenosti recipientů. Implementace nových zařízení do hudební praxe se nese v duchu intuitivního ovládání umožňujícího interpretovu svobodu projevu. Tato práce se právě takovému vlivu věnuje a zohledňuje přenositelnost dat mezi jednotlivými médii jako jednu z variant kompoziční techniky.
Vznik a vývoj českého národního symfonického orchestru
Khomenko, Igor ; UNTERMŰLLER, Karel (vedoucí práce) ; PĚRUŠKA, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá Českým národním symfonickým orchestrem. První kapitola popisuje okolnosti vzniku tohoto tělesa, především se zabývá vznikem firmy ICN Polyart, který přímo souvisí se vznikem ČNSO. Kapitoly následující se pak věnují vývoji a působení orchestru, od založení v roce 1993 až do současnosti. V těchto kapitolách podrobněji pojednávám o koncertní činnosti orchestru, jmenuji místa, kde ČNSO v průběhu let vystupoval a také zmiňuji dirigenty a sólisty, kteří se těchto koncertů účastnili. V krátkosti představuji zakladatele orchestru Jana Hasenöhrla, věnuji se i osobnostem šéfdirigentů: Zdeňka Košlera, Paula Freemana a Libora Peška. V rozsáhlé příloze předkládám abecední soupis všech nahraných cd, který jsem získal přímo z kanceláře ČNSO.
Filharmonie Hradec Králové a její trumpetová sekce
Táborský, Petr ; REJLEK, Vladimír (vedoucí práce) ; ROUČEK, Jaroslav (oponent)
Autorem bakalářské práce je Petr Táborský, student třetího ročníku hudební fakulty Akademie múzických umění v Praze na dechové katedře. Tématem bakalářské práce je Filharmonie Hradec Králové a její trumpetová sekce. Hlavním cílem bylo zpracovat historii orchestru po současnost, životopisy současných a bývalých členů trumpetové sekce FHK a životopisy nejvýznamnějších šéfdirigentů FHK. Bakalářská práce vznikla pod vedením prof. Vladimíra Rejlka.
Motivace u klavíru
Németh Čabalová, Ivana ; MALÝ, František (vedoucí práce) ; LEICHNER, Emil (oponent)
Cílem diplomové práce bylo dopodrobna zpracovat problematiku motivace vztahující se k umělecké činnosti, konkrétně ke klavírní hře v celé její šíři. Úvod práce je věnován čirým pohnutkám, které vedly k zabývání se tímto tématem. Koncepčně podobně veden je též závěr, v němž je rovněž prostor vymezen pro osobní autorův vklad a pocity, které se staly stěžejními vůbec pro celou práci, bez nichž by téma jistě nevzbudilo autorovu pozornost a sotva by se tématem stalo. Práce je zřetelně postavena do dvou samostatných úseků, do části první, teoretické, která si staví za cíl objasnit z psychologického pohledu všechny důležité odbornější termíny, které se motivace týkají a bez kterých by práce sotva vykazovala jednotný a utříděný pohled na danou problematiku. Podrobnějším způsobem definuje motivační terminologii, vysvětluje rozdíly mezi kategoriemi, jež by mohly snadno splývat do nepřehlednosti, a snaží se systematizovat celou hierarchii používaných definic. V části druhé, takříkajíc aplikované, je problematika motivace vztahována již výlučně na klavírní hru, tedy do jediné roviny. Postupuje se zde od kapitol věnovaným malým dětem a jejich možnostem chápání po kapitoly dosahem již k umělci dospělému, pianistovi, jakékoliv role vztahující se ke klavíru, jednoduše kdo má aktivní přístup k nástroji. Druhá část usiluje o komplexní vhled na vývoj umělecké osobnosti, ať už profesionální či pouze amatérské úrovně, ústící do klíčového cíle, d
Život a dílo Milana Zelenky
Švábová, Kristina ; ZELENKA, Milan (vedoucí práce) ; RAK, Štěpán (oponent)
Bakalářskou práci jsem tvořila na základě přímých rozhovorů s prof. Milanem Zelenkou, poslechu hudebních děl nejen Milana Zelenky, ale i soudobých autorů, studiem zachovaných pramenů Františka Jiroše, vlastním nastudováním Zelenkovy skladby Sonáta Pulsante Omaggio a Jan Truhlář. Čtenáře seznamuji s kompletním životopisem a dílem Milana Zelenky , od jeho mládí, přes první úspěchy na koncertním i soutěžním poli, až po spolupráci s významnými hudebníky a skladateli, uvedením klasické kytary na českou hudební scénu, jeho pedagogickou činnost, rozhlasové nahrávání, uvedení klasické kytarové školy na světové soutěže i koncertní pódia. Pozornost jsem věnovala jeho skladbě Sonáta Pulsante Omaggio a Jan Truhlář. V závěru práce jsem provedla teoretickou analýzu této skladby.
Hudební umělecké školství v České republice
Vávrová, Kateřina ; PIVODA, Radomír (vedoucí práce) ; VÁLEK, Jiří (oponent)
Magisterská práce Hudební umělecké školství v České republice pojednává o hudebním školství v České republice od základního, středního až po vysokoškolské vzdělání. Dotýká se přijímacího řízení, průběhu studia, komorní hry, koncertů, soutěží, teoretických předmětů, studijních oborů, orchestrální a koncertní praxe, uplatnění studentů, budoucího zaměstnání a přináší vlastní názor na studium na Českých a Německých školách. Srovnává počet škol s Německem a Rakouskem, zamýšlí se nad celkovou situací ve školství a uplatněním v praxi. Porovnává způsob výuky na hudební škole, konzervatoři a na vysoké škole v České republice a v Německu.
Inspirační zdroje v díle Sergeje Rachmaninova
Stepasjuková, Kristina ; KLÁNSKÝ, Ivan (vedoucí práce) ; MALÝ, František (oponent)
Tato bakalářská práce je analýzou inspiračních zdrojů a vlivů vybraného díla Sergeje Vasiljeviče Rachmaninova se zaměřením na klavírní, komorní a orchestrální skladby. Obsahuje stručný životopis autora, zabývá se charakteristikou jednotlivých vybraných děl a jejich stručným rozborem. Díla jsou rozdělena do kapitol podle příslušných, volně vybraných inspiračních zdrojů.
Úvod do rytmického systému indické klasické hudby.
Reindl, Tomáš ; BARTOŇ, Hanuš (vedoucí práce) ; HOŘÍNKA, Slavomír (oponent)
V této práci autor od základu vysvětluje principy, koncepty a formy rytmického systému indické klasické hudby, který je jedním z nejsofistikovanějších na světě. Jedná se o problematiku, o které v českém jazyce dosud žádná samostatná studie sepsána nebyla. Práce je rozdělena do dvou oddílů, ve kterých se samostatně pojednává o systému severoindickém (hindustánském), a jihoindickém (karnatickém), které sice vycházejí ze společných kořenů, jsou však mezi nimi i značné rozdíly. Pro každou z těchto dvou větví indické klasické hudby jsou detailně vysvětleny různé typy rytmických forem a jejich stavba, dále rytmické cykly (tála), způsoby jejich počítání a využití v praxi. Pro Indii je typická recitace rytmů pomocí speciálních slabik (bol), k jejichž pochopení je nezbytné seznámit se i se základy hry na bubny tabla a jejich tradičním repertoárem. Autor sám se této problematice věnuje dlouhodobě, studoval ji přímo od indických učitelů. Jako hráč na bubny tabla tuto hudbu i prakticky provozuje a jako skladatel se těmito principy inspiruje.
Uplatnění mluveného slova ve vybraných kompozicích české hudby 2. pol. 20. století s přihlédnutím k vlastní kompoziční tvorbě
Chudovský, Daniel ; KURZ, Ivan (vedoucí práce) ; RIEDLBAUCH, Václav (oponent)
Tato práce pojednává o uplatnění mluveného slova v 2. pol. 20. století v české hudbě se zvláštním zřetelem na historický kontext a kompoziční tvorbu autora. V práci je kladen důraz na potřebu aktualizace a rekontextualizace tvůrčího procesu s uplatněním mluveného slova. Autor vychází především z duality aplikace sémantické povahy textových předloh v hudebních dílech a různých způsobů desémantizace. Jádrem práce je shrnutí a odůvodnění snah skladatelů o desémantizaci s příklonem k hledání těchto prvků v české avantgardní a postmoderní hudbě. Jádrem pojednání je analýza díla českého skladatele Jana Trojana Vašemu futuristickému géniu, které reflektuje zmiňované tendence. Autor své poznatky podkládá vlastními skladatelskými postoji a východisky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,036 záznamů.   začátekpředchozí830 - 839dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.