Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh repliky letounu L-40 "Meta Sokol" - křídlo
Pluhař, Tomáš ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem křídla, křidélka, vztlakové klapky a hlavního podvozku ultralehké repliky letounu L-40 Meta Sokol. Vznikala ve spolupráci s dalšími dvěma členy týmu, Alicí Lipkovu (aerodynamika, výkony) a Miroslavem Růžičkou (trup, ocasní plochy a ostruha). První část práce je věnována zatížení a návrhu konstrukce křídla. Nejprve je stanovena letová obálka, dále je určen průběh posouvající síly, ohybového momentu a krouticího momentu po rozpětí křídla. Je také řešen návrh a následná pevnostní kontrola konstrukce křídla. Stejný postup je uplatněn při návrhu křidélka a vztlakové klapky. Druhá část diplomové práce se zabývá hlavním podvozkem, jeho uchycením, konstrukcí, odpružením a principem zatahování. Poslední pasáž je věnována zatížení podvozku.
Návrh podvozku malého dvoumístného letounu
Trojánek, Tomáš ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Vaněk, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá úpravou podvozku letounu za splnění podmínek předpisu CS-23, neboť stávající přistávací zařízení není možno v souladu s tímto předpisem certifikovat. V prvé řadě řeší, jaký typ podvozku je pro toto zadání optimální s ohledem na technickou a eko-nomickou náročnost. Následně po vybrání vhodného typu podvozku s tlumičem se zabývá jeho návrhem a výpočtem zatížení. Poslední část řeší pevnostní kontrolu a následné úpravy vycháze-jící právě z této kontroly.
Pevnostní kontrola a topologická optimalizace dílu podvozku letounu
Baláš, Martin ; Symonov, Volodymyr (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá pevnostní kontrolou podvozku dle požadavků předpisu CS-23. V první části je stanoveno, dle požadavků předpisu, zatížení působící na přistávací zařízení. Dále je provedena pevnostní kontrola pomocí metody konečných prvků v programu MSC Nastran. Poslední částí je topologická optimalizace, jejíž cílem je vytvoření nového návrhu vybraných součástí podvozku.
Návrh podvozku VUT200 TwinCobra
Novák, Josef ; Horák, Marek (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Hlavním cílem diplomové práce je návrh variant konstrukčního řešení uspořádání a zatahování hlavního podvozku letounu VUT200 TwinCobra. Pro každou variantu je určen rozvor respektive rozchod podvozkových noh v závislosti na poloze hlavního podvozku, která je volena vzhledem k možnostem zatažení podvozku do draku letounu. Pro vybranou variantu jsou sledovány další cíle diplomové práce - určení případů zatížení při přistání podle požadavků předpisu CS 23 a pevnostní analýza dílců podvozkové nohy. Součástí práce je přehled zatahování podvozků srovnatelných letounů.
Návrh úpravy letadla WT10 Advantic s pevným podvozkem dle předpisu CS-23
Kubiena, Jaromír ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Vaněk, František (vedoucí práce)
V této diplomové práci se zabýváme návrhem vhodné varianty tlumiče pro daný typ konstrukce hlavního podvozku letounu WT10 Advantic. Následně se zaměříme na konstrukční řešení vybrané varianty hlavního podvozku. Pro nově vybraný hlavní podvozek získáme případy zatížení při přistání, které spočítáme podle stavebního předpisu CS-23. Dále provedeme konstrukční návrh tlumiče a vypočteme plochu kataraktu tlumiče na základě získaných zatížení během přistání. Sestavíme a numericky vyřešíme pohybové rovnice popisující pohyb letounu s novým podvozkem během přistání. Na závěr provedeme pevnostní kontrolu přistávacího zařízení včetně tlumiče.
Návrh podvozku hornokřídlého letounu
Skutil, Marek ; Vaněk, František (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem hlavního zatahovacího podvozku pro malý hornokřídlý letoun. V práci je provedeno kinematické řešení zatahování hlavního podvozku, dále jeho koncepční a konstrukční návrh a také zvolení příslušných komponent. Následně jsou provedeny výpočty zatížení podvozku podle příslušného předpisu a také vyobrazena zatížení hlavní podvozkové nohy na základě pevnostní analýzy vytvořené v programu Autodesk Inventor. Součástí práce je vypracován také 3D model sestavy hlavního podvozku.
Modifikace přistávacího zařízení letounu Irbis
Forman, Tomáš ; Vaněk, František (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá přestavbou podvozku s ostruhovým kolem na podvozek s kolem příďovým na letounu M-4 Irbis. První kapitola představuje letoun v současné podobě, včetně několika základních technických údajů. Ve druhé kapitole jsou shrnuty teoretické poznatky o typech podvozků, jejich vlastnosti, výhody a nevýhody a jsou zde uvedeni také konkrétní zástupci letounů pro každý podvozek. Třetí kapitola se věnuje výpočtu předepsaného zatížení při přistání dle aktuálního znění předpisu UL 2 a určuje kritické síly, působící na podvozek. Následující kapitola ukazuje samotnou konstrukci nového podvozku, a to včetně původně navrhovaných, ale neuskutečněných variant. V páté kapitole je pozornost věnována pevnostním výpočtům vybraných částí podvozku. Výpočty jsou provedeny analyticky i pomocí MKP. Závěrečná kapitola pak ukazuje vliv nového podvozku na polohu těžiště v jeho krajních polohách a srovnává hmotnosti původního a nového podvozku.
Návrh podvozku pro repliku letounu Fokker Eindecker III
Mach, Tomáš ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Vaněk, František (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je navrhnout přistávací zařízení pro historickou repliku letadla Fokker Eindecker III tak, aby co nejvíce odpovídalo originálu. Práce obsahuje výpočet pro stanovení reakčních sil na kola podvozku, koncepční návrh hlavního podvozku a pevnostní kontrolu jeho hlavních částí pro daný typ letadla. Dále jsou zde uvedeny základní typy přistávacích zařízení a jejich zhodnocení.
Návrh podvozku hornokřídlého letounu
Skutil, Marek ; Vaněk, František (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem hlavního zatahovacího podvozku pro malý hornokřídlý letoun. V práci je provedeno kinematické řešení zatahování hlavního podvozku, dále jeho koncepční a konstrukční návrh a také zvolení příslušných komponent. Následně jsou provedeny výpočty zatížení podvozku podle příslušného předpisu a také vyobrazena zatížení hlavní podvozkové nohy na základě pevnostní analýzy vytvořené v programu Autodesk Inventor. Součástí práce je vypracován také 3D model sestavy hlavního podvozku.
Modifikace přistávacího zařízení letounu Irbis
Forman, Tomáš ; Vaněk, František (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá přestavbou podvozku s ostruhovým kolem na podvozek s kolem příďovým na letounu M-4 Irbis. První kapitola představuje letoun v současné podobě, včetně několika základních technických údajů. Ve druhé kapitole jsou shrnuty teoretické poznatky o typech podvozků, jejich vlastnosti, výhody a nevýhody a jsou zde uvedeni také konkrétní zástupci letounů pro každý podvozek. Třetí kapitola se věnuje výpočtu předepsaného zatížení při přistání dle aktuálního znění předpisu UL 2 a určuje kritické síly, působící na podvozek. Následující kapitola ukazuje samotnou konstrukci nového podvozku, a to včetně původně navrhovaných, ale neuskutečněných variant. V páté kapitole je pozornost věnována pevnostním výpočtům vybraných částí podvozku. Výpočty jsou provedeny analyticky i pomocí MKP. Závěrečná kapitola pak ukazuje vliv nového podvozku na polohu těžiště v jeho krajních polohách a srovnává hmotnosti původního a nového podvozku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.