| |
|
Competing on Analytics
Nagin, Gleb ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Basl, Josef (oponent)
Business intelligence (BI) jsou dovednosti, znalosti, technologie, aplikace, kvalita, rizika, bezpečnostní otázky a postupy používané v podnikání pro získání lepšího pochopení chování na trhu a obchodních souvislostech. Za tímto účelem společnosti provádí sběr dat, integraci, analýzu, interpretaci a prezentaci obchodních informací. Umožňuje jim získat lepší přehled o podniku, o řizení podniku nebo ziskat přehled o obchodním plánování. Business analytika se zaměřuje na rozvoj nových poznatků a pochopení výkonnosti podniku na základě historických údajů včetně statistických dat. Business intelligence se tradičně zaměřuje na použití konzistentních souboru a datových ukazatelů jak pro obchodní plánování tak i pro obchodní rozhodování. Business intelligence aplikace poskytují historické, současné a prediktivní zobrazení obchodních operací, nejčastěji s využitím již získaných dat v datovém skladu nebo příležitostně přímo z provozních systémů. Běžné funkce BI aplikací zahrnují OLAP, reporting, podporu analýz, datové kostky, přehledové zobrazení (dashboard, balanced scorecard), dolování dat, podnikové řízení výkonnosti (CPM) a prediktivní analýzy. Jinými slovy, tyto nástroje umožní varovat nebo odpovědět na otázky typu: co se stalo, v čem je problém, proč se to děje, co se stane když daný skutek bude pokračovat, co bude nasledovat dál, atd. Příklady použit: banky - používají datové analýzy pro rozlišení zákazníků na základě úvěrového rizika (vyhodnocení rizika). Společnost Harrah (od roku 2010 přejmenována na Caesers entertaiment, která vlastní a provozuje více než 50 kasin, hotelů a sedm golfových hřišť pod různými značkami), používá business inteligence pro vyhodnocení věrnostních programů. Deere & Company (výrobce zemědělských strojů: traktory, kombajny, postřikovače a jiné) uštřila více než 1 miliardu dolarů tím, že implementovala a zavedla nový analytický nástroj pro optimalizaci zásob. BI může být implementovaný v různých oblastech např. segment FMCG, finanční služby, marketing, finanční podvody, stanovení ceny, řízení dodavatelských řetězců, doprava a mnoho dalších.
|
|
POČÁTKY VZDĚLÁVÁNÍ NA HAVLÍČKOBRODSKU - ŽÁK A UČITEL NA VESNICI
KLIMEŠOVÁ, Dana
Práce se zabývá tématem počátků vzdělávání na Havlíčkobrodsku po zavedení povinné školní docházky. Toto téma je významné především z toho důvodu, že popisuje vývoj vzdělanosti na vesnicích na Havlíčkobrodsku, zakládání škol a fungování škol obecně. Ač má i vzdělání své kořeny již v době před zavedením povinnosti vzdělávat se, zákon vnesl na vesnici nutnost zakládat nové školy, vytvořit nad nimi dozor, spravovat je, najímat učitele, kteří byli kvalifikovaní, a dávat žákům přesně stanovené základy vzdělání. Práce pojednává především o tom, jak se vyučovalo na vesnici, kdo a kde vyučoval, kolik bylo škol, žáků a jaké byly podmínky na škole samotné. Dále práce předkládá rozdíly vzdělání ve městě a na vesnici. Práce stručně pojednává i o obecném politickém vývoji na našem území v 18. a 19. století.
|
|
Počátky vzdělávání v Českém Krumlově
VIKTORA, Michal
Práce se zabývá tématem počátků vzdělávání v Českém Krumlově. Toto téma je významné především z toho důvodu, že je možné určit, jaké jsou kořeny školství v dané oblasti a jaké byly vlivy, které vzdělávání ovlivňovaly. Školství v Českém Krumlově má velmi dlouhou tradici a poukazuje na skutečnost, že vzdělávání mělo v Jižních Čechách velmi důležitou roli. Práce pojednává především o základech školství v Českém Krumlově. Vzdělávání v tomto městě se datuje až do 14. století. Ale v tomto období škola pouze vznikala, rozvíjela se ve stoletích následujících. Vzhledem k tomu, že se práce zabývá především počátky vzdělávání, zaměřuje se především na dobu předbělohorskou, ale stručně charakterizuje i období další. Kromě školství klasického se práce zaměřuje i na vzdělání umělecké. Práce stručně pojednává i o obecných počátcích vzdělávání na Českokrumlovsku.
|