Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Cesty za architekturou. Výtvarný projekt pro 1. stupeň ZŠ.
FLEISCHMANNOVÁ, Eliška
Teoreticko-projektová diplomová práce si klade za cíl analyzovat postavení architektury ve vzdělávacím systému pro první stupeň ZŠ a představit architekturu jako inspirativní zdroj pro výuku výtvarné výchovy. Teoretická část se dále zabývá stručným přehledem historie architektury, přičemž není jejím cílem provádět podrobný rozbor tématu, nýbrž poskytnout pouze obecný vhled. Praktickým výstupem je architektonicko-výtvarný projekt pro 4. a 5. ročník, který zprostředkovává žákům nový úhel pohledu na architekturu a zároveň je seznamuje prostřednictvím různorodých technik s prvky stavitelství.
Zařazení prvků juda do tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ
Pecárová, Michaela ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zařazení prvků z juda v rámci tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. Cílem této práce je navrhnout a v praxi ověřit výukový program, který by odpovídal dovednostem a schopnostem žáků prvního stupně. Jedná se o ucelený program pohybových dovedností z oblasti průpravných cvičení a základních technik, který je určen začátečníkům v oblasti juda. Vytvořený program je odučený v několika skupinách žáků 1. stupně, různého věku, na konci programu proběhlo hodnocení jednotlivých technik hodnotící komisí. Navržený program je hodnocený žáky formou dotazníkového šetření. Je funkční a pro žáky atraktivní. Získané poznatky mohou posloužit jako návod či motivace, jak a proč pracovat s judem v rámci tělesné výchovy na 1. stupni základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA judo, principy juda, úpoly, první stupeň ZŠ, základní techniky, výukový program
Zařazení prvků juda do tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ
Pecárová, Michaela ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Zařazení prvků juda do tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ Michaela Duchanová ABSTRAKT Diplomová práce se zaměřuje na zařazení prvků z juda v rámci tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. Cílem této práce je navrhnout a v praxi ověřit výukový program, který by odpovídal dovednostem a schopnostem žáků prvního stupně. Jedná se o ucelený program pohybových dovedností z oblasti průpravných cvičení a základních technik, který je určen začátečníkům v oblasti juda. Vytvořený program je ověřen za pomoci pedagogického výzkumu v několika skupinách žáků 1. stupně, různého věku. Navržený program je funkční a pro žáky atraktivní. Získané poznatky mohou posloužit jako návod či motivace, jak a proč pracovat s judem v rámci tělesné výchovy na 1. stupni základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA judo, principy juda, úpoly, první stupeň ZŠ, základní techniky, výukový program
Souběžný rozvoj výtvarné a jazykové představivosti
Hrkalová, Martina ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Tato diplomová práce má podobu kvalitativní akční průzkumné sondy a zkoumá konkrétní aspekty práce vybraných žáků s SPU při interdisciplinárním propojení výtvarné a jazykové výchovy, a to při důrazu na plnění dílčích cílů rovnoměrně v obou oblastech. Výsledky bádání, které probíhalo formou pozorování a polostandardizovaných rozhovorů se žáky a učiteli, jsou analyzovány a krystalizují v konkrétní návrhy pro zefektivnění dílčích aspektů této metody pro ještě větší efektivitu dílčích kroků při osvojování nových znalostí u žáků s SPU. V teoretické části představuji edukační metody synergického rozvíjení výtvarné a jazykové představivosti. Je to především metoda CLIL (Content and Language Integrated Learning), která reprezentuje inovativní tendence integrace Angličtiny a dalšího nejazykového předmětu (v tomto případě VV), a multisenzoriální přístup. Dále specifikuji stěžejní principy edukačního procesu při interdisciplinárním propojení výtvarné výchovy a anglického jazyka u žáků s SPU, jako je Gardnerova teorie mnohočetné inteligence, respektování individuálních učebních stylů žáků se zaměřením na multimodální vyučování a principy Hejného metody aplikovatelné na model integrovaného vyučování VV a AJ. Dále charakterizuji specifika konkrétních SPU a zásady při práci se žáky s těmito poruchami. V závěru...
Souběžný rozvoj výtvarné a jazykové představivosti
Hrkalová, Martina ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Tato diplomová práce má podobu kvalitativní akční průzkumné sondy a zkoumá konkrétní aspekty práce vybraných žáků s SPU při interdisciplinárním propojení výtvarné a jazykové výchovy, a to při důrazu na plnění dílčích cílů rovnoměrně v obou oblastech. Výsledky bádání, které probíhalo formou pozorování a polostandardizovaných rozhovorů se žáky a učiteli, jsou analyzovány a krystalizují v konkrétní návrhy pro zefektivnění dílčích aspektů této metody pro ještě větší efektivitu dílčích kroků při osvojování nových znalostí u žáků s SPU. V teoretické části představuji edukační metody synergického rozvíjení výtvarné a jazykové představivosti. Je to především metoda CLIL (Content and Language Integrated Learning), která reprezentuje inovativní tendence integrace Angličtiny a dalšího nejazykového předmětu (v tomto případě VV), a multisenzoriální přístup. Dále specifikuji stěžejní principy edukačního procesu při interdisciplinárním propojení výtvarné výchovy a anglického jazyka u žáků s SPU, jako je Gardnerova teorie mnohočetné inteligence, respektování individuálních učebních stylů žáků se zaměřením na multimodální vyučování a principy Hejného metody aplikovatelné na model integrovaného vyučování VV a AJ. Dále charakterizuji specifika konkrétních SPU a zásady při práci se žáky s těmito poruchami. V závěru...
Přístupy k "Osobnostní a sociální výchově" ve výuce na 1. stupni ZŠ.
DEBRECINOVÁ, Stanislava
Diplomová práce poukazuje na význam průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova. V teoretické části práce jsou vymezena průřezová témata, jak jsou obsažena v RVP ZV. Blíže je pak pozornost věnována na průřezové téma {\clqq}Osobnostní a sociální výchova (dále OSV)``. V praktické části jsou zpracovány poznatky z průzkumu, který byl realizován na vzorku škol, které mají již roční zkušenost s uvedením svých Školních vzdělávacích programů, respektive s promítnutím Osobnostní a sociální výchovy, zakotvené v programu, do vlastního systému vzdělávání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.