Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
The Contemporary System of Fashion
Srbová, Kateřina ; Rozbořil, Blahoslav (oponent) ; Kubíková, Zuzana (vedoucí práce)
Módní průmysl je podmíněný budováním (jednotné) uniformity jedinečnosti jednotlivce skrze ztotožnění se s tím, co symbolicky, obsahově nebo objektově reprezentuje model. [Módní] návrhář operuje se společenským přijímáním konceptů rovnosti, sociální spravedlnosti či feminismu jako s produkty. Výzvou pro něj není přijímání a vytváření skutečných hodnot, ale prodej toho, co by tyto hodnoty mohly reprezentovat, kdyby je společnost přijala. Ztotožnění se s konceptem sebepřijetí tak při sledování catwalkového narativu znamená zírat na materiálovou reprezentaci řvoucí afektovanosti. Společnost ji přijímá tím, že si kupuje to, co by ji mohlo reprezentovat. Kontroverze je manifestovaná skrze to, jak materiálově a osobnostně reprezentovat hodnoty, které většinová společnost zatím nepřijímá. Módní návrhář tyto reprezentační objekty odívá do konkrétních entit/lidí a módní molo tak funguje jako spekulativní model budoucnosti. Postupným prouděním těchto modelů do mainstreamu společnost tyto hodnoty nepřijímá, ale pouze je obléká. V přítomnosti je totiž každá hodnota sezónní. Bakalářská práce se zabývá současným módním systémem.
The Contemporary System of Fashion
Srbová, Kateřina ; Rozbořil, Blahoslav (oponent) ; Kubíková, Zuzana (vedoucí práce)
Módní průmysl je podmíněný budováním (jednotné) uniformity jedinečnosti jednotlivce skrze ztotožnění se s tím, co symbolicky, obsahově nebo objektově reprezentuje model. [Módní] návrhář operuje se společenským přijímáním konceptů rovnosti, sociální spravedlnosti či feminismu jako s produkty. Výzvou pro něj není přijímání a vytváření skutečných hodnot, ale prodej toho, co by tyto hodnoty mohly reprezentovat, kdyby je společnost přijala. Ztotožnění se s konceptem sebepřijetí tak při sledování catwalkového narativu znamená zírat na materiálovou reprezentaci řvoucí afektovanosti. Společnost ji přijímá tím, že si kupuje to, co by ji mohlo reprezentovat. Kontroverze je manifestovaná skrze to, jak materiálově a osobnostně reprezentovat hodnoty, které většinová společnost zatím nepřijímá. Módní návrhář tyto reprezentační objekty odívá do konkrétních entit/lidí a módní molo tak funguje jako spekulativní model budoucnosti. Postupným prouděním těchto modelů do mainstreamu společnost tyto hodnoty nepřijímá, ale pouze je obléká. V přítomnosti je totiž každá hodnota sezónní. Bakalářská práce se zabývá současným módním systémem.
Re-design učitele a žáka - Inspirace ze současného oděvního designu pro výtvarnou výchovu
Richterová, Ludmila ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
v českém jazyce: Richterová, L. Re-design učitele a žáka (Inspirace ze současného oděvního designu pro výtvarnou výchovu) [Diplomová práce] Praha 2015 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 73 stran. (Přílohy: 13 souborů) Diplomová práce má charakter reflexivní studie založené na principech participačního výzkumu, výzkumu metodou A/R/Tography a pedagogického akčního výzkumu podle metodiky Marie Fulkové. S ohledem na výsledky předchozí bakalářské práce autorka obrací pozornost na problematiku re-designu jako možného způsobu řešení některých momentů, objevujících se ve školním prostředí. Autorka se v textu zároveň snaží kriticky nahlížet ve výtvarné výchově často využívané současné postupy DIY. Součástí textu je popis re-designového přepracování oděvního artefaktu "Dinosauři", které je autorčinou původní výtvarnou prací a reflexe realizovaných didaktických celků tematicky ohraničených zadáním a zpracováním diplomové práce. Cílem diplomové práce je zmapování problematiky re-designu se zaměřením na oděv, jeho didaktická transformace a ověření funkčnosti výsledného didaktického celku v praxi.
Vybrané aspekty práva módního průmyslu
Kamaleeva, Renata ; Dobřichovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (oponent)
Tato práce vymezuje právo módního průmyslu jako zvláštní horizontální odvětví práva, které se vztahuje k ochraně designu, materiálů, postupu a technologii výroby, tvaru a liniím, barvě, vzhledu povrchové úpravy, logu, názvu výrobku, ale i k licencování nebo uplatňování a vymáhání práv k výrobku obchodníky a obchodními řetězci, výrobci, designéry a módními návrháři na poli módního průmyslu. Práce popisuje vznik a vývoj práva módního průmyslu ve Spojených státech amerických a podrobně se zabývá dosavadním vývojem tohoto oboru také v České republice. Práce vymezuje pojem módní design, jeho charakteristické znaky a zvláštní vlastnosti oproti jiným druhům designu. V práci jsou podrobně analyzovány jednotlivé způsoby ochrany módního designu, s důrazem na známkoprávní ochranu, které mohou módní návrháři a výrobci módního zboží využívat v souladu s právní úpravou v České republice. Kromě teoretické analýzy je v práci představena rozhodovací praxe soudů, zejména v oblasti právní ochrany módního designu. Postupně je rozebrána právní úprava a relevantní judikatura ve vztahu k ochraně autorskoprávní, ochranným známkám, průmyslovým vzorům, ochrana nekalosoutěžní a také je nastíněn v České republice nepříliš známý institut trade dress. Prostor je věnován také souběhu ochrany prostřednictvím autorskoprávní...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.