Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Avenger z hlediska fanouškovské recepce
ŠURANSKÁ, Barbora
Bakalářská práce na téma fanouškovské recepce Avengers se zaměřuje především na výsledný produkt konkrétního fandomu, ve formě sdíleného fanouškovského umění na sociálních sítích. V první části se zaměřuji na teoretickou stránku fanouškovství. Věnuji se jeho historii i postupnému vývoji. Snažím se představit fanouškovská studia, jež mají tradici na univerzitách ve Spojených státech amerických a u nás si postupně klestí cestu v rámci mediálních, televizních a kulturárních studií. V následujících dvou kapitolách vymezuji kategorie fandomů a typy fanoušků i nefanoušků, dle vynaložené míry aktivity. Poté, na základě typických fanouškovských aktivit označenými akademiky a akademičkami jsem sepsala několik praktik. Na závěr teoretické části rozebírám tři nejpodstatnější práce Henryho Jenkinse, Matta Hillse a Paula Bootha, na kterých staví fanouškovská studia a jsou často citována. Ve druhé části se podívám blíže na dvě práce zaměřené na hypersexualitu ženských komiksových postav webové stránky The Hawkeye Inititative a "rasového" muže, Black Panthera z pera amerického autora černé pleti, Reginalda Hudlina. Rozeberu video, natočené o fyzikálních milnících Marvel Universa s fyzikem Minnesotské univerzity Jimem Kakaliosem, který při přednáškách sám využívá některé scény k vysvětlení různých faktů. Následně se podívám na zásadní potitulkové scény, jež vedly k rozuzlení konce čtyř fází Infinity ságy, populární konspirační teorie fór, jako je Reddit na závěr uvedu několik příkladů z české fanouškovské tvorby na YouTube i umění sdílené na sociální síti Facebook apod.
Díla fanoušků a autorské právo
Macáková, Michaela ; Petrlík, David (vedoucí práce) ; Dobřichovský, Tomáš (oponent)
Díla fanoušků a autorské právo Abstrakt Fanouškovská díla jsou autorská díla tvořená fanoušky určitého původního díla, ze kterého jsou přejímány postavy, zápletky a světy, a která jsou šířena především prostřednictvím internetu. Tím však autor-fanoušek může zasáhnout do autorských práv autora původního díla, a to jak do osobnostních, tak majetkových. Diplomová práce Díla fanoušků a autorské právo fanouškovská díla představuje z autorskoprávního hlediska a otvírá diskuzi nad vhodností stávající právní úpravy v době masivního rozvoje internetu a online kreativních fanouškovských komunit. Ačkoliv nelze obecně konstatovat, zda fanouškovská díla zasahují do autorských práv, neboť je nutné vzít v potaz velké množství faktorů (jaké prvky autor-fanoušek z původní díla přebírá, zda náhodou nebyl autorem původního díla k takovému zpracování dán souhlas, jestli neuplynula doba, po kterou se ochrana původnímu dílu poskytuje, případně zda neexistuje zákonná výjimka, která by se na fanouškovské dílo vztahovala), je možné konstatovat, že velká část fanouškovských děl přebírá bez souhlasu autora z děl původních autorskoprávně chráněné prvky, a jelikož v české, potažmo evropské úpravě neexistuje výjimka, která by se na fanouškovská díla dala vztáhnout, k zásahu do autorských práv často dochází. Komplikovanost právní úpravy...
Detektivové v zajetí fanoušků
NIKLOVÁ, Monika
Diplomová práce bude zkoumat způsoby prolínání fikčního a aktuálního světa u čtenářů detektivních příběhů. V metodologické části se autorka zaměří na teoretické problémy spojené s vnímáním kultovních literárních děl, aktivitou čtenáře a dalším rozšiřováním fikčních světů. Mezi jevy, které bude autorka zkoumat, jsou například: fankluby, fanfiction, fanouškovské umění, pojmenovávání skutečných entit podle fikčních postav a míst a hledání fikčních entit v aktuálním světě. Praktická část práce bude věnována třem autorům detektivních příběhů - A. C. Doylovi, A. Christieové a M. Jenningsové, a jejich fungování jako kulturních fenoménů jak v českém, tak světovém kontextu.
Fan art v oficiální propagaci počítačových her
Veselá, Veronika ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
S rozvojem Internetu, Webu a nových digitálních technologií publikum hraje aktivnější roli v přetváření a usměrňování toku mediálních obsahů. Fanoušek, jako odborný a zasvěcený konzument, stanul v centru pozornosti mediálního průmyslu a jeho marketingových strategií. Toto uspořádání na jednu stranu skýtá fanouškům větší samostatnost a nové možnosti. Na druhou stranu přesunutím aktivity od producentů ke konzumentům dochází k transformaci mediálního průmyslu, ve kterém neplacení dobrovolníci dělají práci, za kterou jsou profesionálové placeni. Tato diplomová práce zkoumá tuto tenzi na konkrétní situaci, kdy herní společnosti využívají produkty fanouškovské kultury (fan art) k propagaci svých herních titulů. Kultura konvergence klade nároky na stávající autorská práva, formuje nové vztahy mezi tvůrci fan artu a herními společnostmi. Tato práce: (1) popisuje okolnosti, za kterých herní společnosti publikují fan art na svých oficiálních webových stránkách, (2) zjišťuje, jak svoji neplacenou práci, kterou odvádějí tvůrci fan artu, vnímají sami fanoušci, (3) zjišťuje postoj fanoušků k autorským právům v konkrétní situaci využívání fan artu herními společnostmi. Těmto cílům odpovídají formulované výzkumné otázky. K jejich zodpovězení jsem zvolila metodu deskripce (1) a kvalitativní obsahové analýzy komentářů pod...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.