Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rizikové chování a volnočasové aktivity u dětí před umístěním do dětského domova
Vápenková, Kateřina ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
NÁZEV: Rizikové chování a volnočasové aktivity u dětí před umístěním do dětského domova. ABSTRAKT: Diplomová práce Rizikové chování a volnočasové aktivity u dětí před umístěním do dětského domova se zaměřuje na způsob trávení času u dětí a na faktory, které jej ovlivňují. V teoretické části svojí práce se zabývám náhradní výchovnou péči a sanací rodin. Stěžejní jsou kapitoly rizikové chování a volný čas, kde se snažím o vztažení těchto dvou oblastí na specifickou skupinu dětí před umístěním do dětského domova. Praktickou část práce jsem založila na podkladě návštěv dvou dětských domovů, kde jsem měla možnost nahlédnout do dokumentace a zrealizovat dvacet šest rozhovorů s dětmi. Hlavní část práce, je věnována prezentaci zjištěných výsledků, tedy jakým způsobem trávily děti čas před umístěním do dětského domova. Výsledky jsou vyhodnoceny a jsou navržena možná řešení, východiska a doporučení pro práci s dětmi a rodinami v rámci sanace rodiny.
Práce kurátora pro mládež s dětmi v zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy
Dembická, Veronika ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
Diplomová práce má za cíl analyzovat činnost kurátorů pro mládež při práci s dětmi, které se z různých příčin dostaly do péče zařízení pro výkon ústavní či ochranné výchovy. Práce blíže specifikuje kurátora pro mládež v systému sociálně právní ochrany dětí a klientelu, na kterou je jeho činnost zaměřena. Ve třetí kapitole jsou blíže popsána opatření, která mohou být v zájmu ochrany práv a zájmů dítěte přijata. Následující tři kapitoly jsou věnovány institutu ústavní a ochranné výchovy - z jakých důvodů může být k těmto opatřením přistoupeno, jaké kompetence a povinnosti náleží kurátorům pro mládež a jakým způsobem dochází k ukončení či zrušení přijatých opatření. Samostatná kapitola je věnována tématu sanace rodiny, jakožto procesu podporujícímu fungování rodiny. Na vybraných případech je demonstrováno, jakých konkrétních postupů kurátoři pro mládež v Ústí nad Labem při řešení výchovných problémů dětí využívají.
Sanace rodin s předškolními dětmi - případové studie
ŠILHÁNKOVÁ, Aneta
Bakalářská práce na téma "Sanace rodin s předškolními dětmi případové studie" je zaměřena na sanaci rodiny. Pojednává o způsobu práce s rodinou, jejíž rodinné i sociální podmínky jsou nevyhovující. Tento moderní způsob sociální práce s rodinou a ohroženým dítětem se snaží o odstranění nežádoucích problémů. Cílem této práce je seznámení s nestátní a neziskovou organizací DOMUS, jež se věnuje sanaci rodin, a s metodickými postupy, které tato organizace při sanaci využívá. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje definice, pojmy týkající se rodiny a ohroženého dítěte. Popsány jsou zde typy a funkce rodiny. Dále je popsána sanace rodin, kdo je klientem, jaké jsou podmínky a možnosti pro sanaci. V praktické části budou uvedeny příklady z praxe v podobě případových studií z nestátní a neziskové organizace DOMUS v Plzni.
Možnosti sdílení péče o dítě v rámci podpory rodiny
Bočanová, Marcela ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
1 Abstrakt Diplomová práce pojednává o třech inovativních modelech péče o dítě. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Cílem diplomové práce je informovat o inovativních modelech péče a zmapovat možnosti implementace jednoho z popisovaných modelů. Teoretická část se zabývá tématem rodiny a jejího významu pro společnost. V této části jsou dále řešeny poruchy rodiny, důvody umísťování dětí mimo rodinu, prevence selhání rodiny a sanace rodiny. Další kapitoly jsou věnovány již zmíněným třem modelům péče. První model se zabývá sdílením péče v rámci dobrovolnictví, druhý model se věnuje sdílení péče v rámci ústavní výchovy a poslední model popisuje sdílení péče v rámci pěstounské péče. Praktická část se věnuje výzkumu, který byl uskutečněn prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s pracovníky doprovázejícími náhradní rodiče a samotnými náhradními rodiči. Součástí výzkumné části je dále analýza, zkoumající důvody umístění dítěte mimo rodinu. Při výzkumném šetření bylo zjištěno, že možnosti implementace modelu zabývajícího se sdílením péče v rámci pěstounské péče jsou vzhledem k jeho náročnosti a celkovému nastavení naší společnosti zatím malé.
Práce kurátora pro mládež s dětmi v zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy
Dembická, Veronika ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
Diplomová práce má za cíl analyzovat činnost kurátorů pro mládež při práci s dětmi, které se z různých příčin dostaly do péče zařízení pro výkon ústavní či ochranné výchovy. Práce blíže specifikuje kurátora pro mládež v systému sociálně právní ochrany dětí a klientelu, na kterou je jeho činnost zaměřena. Ve třetí kapitole jsou blíže popsána opatření, která mohou být v zájmu ochrany práv a zájmů dítěte přijata. Následující tři kapitoly jsou věnovány institutu ústavní a ochranné výchovy - z jakých důvodů může být k těmto opatřením přistoupeno, jaké kompetence a povinnosti náleží kurátorům pro mládež a jakým způsobem dochází k ukončení či zrušení přijatých opatření. Samostatná kapitola je věnována tématu sanace rodiny, jakožto procesu podporujícímu fungování rodiny. Na vybraných případech je demonstrováno, jakých konkrétních postupů kurátoři pro mládež v Ústí nad Labem při řešení výchovných problémů dětí využívají.
Rizikové chování a volnočasové aktivity u dětí před umístěním do dětského domova
Vápenková, Kateřina ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
NÁZEV: Rizikové chování a volnočasové aktivity u dětí před umístěním do dětského domova. ABSTRAKT: Diplomová práce Rizikové chování a volnočasové aktivity u dětí před umístěním do dětského domova se zaměřuje na způsob trávení času u dětí a na faktory, které jej ovlivňují. V teoretické části svojí práce se zabývám náhradní výchovnou péči a sanací rodin. Stěžejní jsou kapitoly rizikové chování a volný čas, kde se snažím o vztažení těchto dvou oblastí na specifickou skupinu dětí před umístěním do dětského domova. Praktickou část práce jsem založila na podkladě návštěv dvou dětských domovů, kde jsem měla možnost nahlédnout do dokumentace a zrealizovat dvacet šest rozhovorů s dětmi. Hlavní část práce, je věnována prezentaci zjištěných výsledků, tedy jakým způsobem trávily děti čas před umístěním do dětského domova. Výsledky jsou vyhodnoceny a jsou navržena možná řešení, východiska a doporučení pro práci s dětmi a rodinami v rámci sanace rodiny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.