Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh metodiky na zlepšení emočního well-beingu u dospívajících dívek s výchovnými problémy
Rambousková, Adéla ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta Katedra psychologie Příloha k diplomové práci Návrh metodiky na zlepšení emočního well-beingu u dospívajících dívek s výchovnými problémy Bc. Adéla Rambousková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Presslerová, Ph.D. Studijní program: Učitelství pro střední školy (N7504) Studijní obor: N PG-VV (7504T223, 7504T228) ABSTRAKT Diplomová práce se věnuje tématu práce s emočním well-beingem dívek s výchovnými problémy, které jsou klientkami diagnostického ústavu. Cílem bylo vytvoření tří ucelených metodických lekcí, které jsou zaměřené na zlepšení emoční stability dospívajících dívek v ústavní péči. Aspirací bylo sestavení takových lekcí, které obsahově reagují na aktuální potřeby současné klientely diagnostického ústavu a zároveň svou strukturou a povahou aktivit přináší efektivní výsledky. V průběhu dvou let bylo mezi dívkami prováděno dotazníkové šetření, které přineslo data, ze kterých lekce tematicky vychází. V kombinaci s teoretickými poznatky ze studia oborů vývojové psychologie, sociální a speciální pedagogiky tak vznikly tři prototypy metodických lekcí, které byly v praxi vyzkoušeny, kombinací několika zpětnovazebních metod zreflektovány, přepracovány, znovu ozkoušeny, stejným procesem zreflektovány a výsledkem je soubor tří lekcí, které jsou připraveny k okamžitému použití...
Emoční charakteristiky osobnosti a jejich vliv na vybrané aspekty komunikace v organizaci
Bednářová, Monika ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Balgová, Dagmar (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit, zda emoční charakteristiky osobnosti mají vliv na vybrané aspekty komunikace v konkrétní organizaci. V rámci výzkumu jsou emoční charakteristiky zastoupeny emoční inteligencí zkoumanou na základě jejích klíčových složek, sociability a emocionální stability. Stav komunikace je zjišťován z hlediska její obsahové a vztahové stránky. Výzkum má za cíl sledovat míru přítomnosti jednotlivých složek emoční inteligence na vybraném pracovišti a stejně tak vnímanou kvalitu jednotlivých složek komunikace; tato fakta jsou shrnuta a vyhodnocena. Následovně jsou hodnoceny vztahy mezi jednotlivými složkami. Data potřebná pro výzkum jsou získána pomocí dotazníkového šetření v organizaci X. Pro sestavení dotazníku je použit výběr z psychologických metodik (dotazníků) popsaný v metodologickém postupu. V závěru této práce jsou shrnuty výsledky, nejdůležitější poznatky a také doporučení pro organizaci X, v níž je výzkum prováděn.
Vztah mezi percipovanou rodinnou atmosférou a emocionální rovnováhou adolescentů
KRÁČMAROVÁ, Martina
Bakalářská práce s názvem "Vztah mezi percipovanou rodinnou atmosférou a emocionální rovnováhou adolescentů" se zabývá tématem adolescence zejména v souvislosti s vnímanou rodinnou atmosférou a adolescentovou emocionální rovnováhou. Cílem práce je popsat, jak vnímaná rodinná atmosféra a dění v rodině ovlivňuje adolescentovu emoční stránku. K naplnění cíle práce jsem postupovala zejména objasněním specifik adolescentního období, důležitostí vztahů, rodinné atmosféry a citové vazby. V úvodní kapitole se věnuji vymezení pojmu a charakteristikou daného vývojového období. Součástí práce je dále kapitola zabývající se vztahy v rodině, s vrstevníky a prvně romantické a partnerské vztahy. Stěžejní částí práce je kapitola zaměřující se na rodinnou atmosféru. Poslední kapitolou je citová vazba a její vývoj a proměny v období adolescence.
Dlouhodobé monitorování emoční stability v běžných životních podmínkách v porovnání s podmínkami dlouhodobé izolace
HIRN, Petra
Předložená bakalářská práce se zabývá tématikou emoční stability v běžném životě v porovnání s podmínkami dlouhodobé izolace. Vychází ze srovnávací české studie k mezinárodnímu výzkumu MARS 500, který po dobu 17 měsíců simuloval dlouhodobý meziplanetární let na Mars. Práce je rozdělena do dvou tematických celků. Teoretická část popisuje oblast emočních rysů a stavů, emoční regulace a její strategie, emoční stabilitu, stres a resilienci. Dále popisuje vazby emocí na naše interpersonální vztahy a podnětnost prostředí, ve kterém se nacházíme, a také poukazuje na specifika skupiny v extrémních podmínkách. Empirická část práce představuje kvalitativní analýzu emočních profilů účastníků jak 6 členné posádky v izolaci tak i 12 členné kontrolní skupiny českých mužů, kteří žili normálním běžným životem. Práce obsahuje vizualizaci a vyhodnocení dat z dotazníku EMO (Emoce), který byl zadáván všem účastníkům experimentu po dobu 17 měsíců.
Teacher's emotional stability: preliminary results of self-other agreement
Hřebíčková, Martina
The study consists of five parts. The overview from the research of the mental health of the Czech teachers is presented in the introduction. In the second part a history of the concept of the Emotional Stability/Instability (Neuroticism) is mentioned. The best known methods for measuring Emotional Stability/Instability (Neuroticism), specially NEO Personality Inventory (NEO-PI-R) are described in the third part. The fourth part includes data from the research in which the teachers self-rated on the basis of the NEO Personality Inventory and also were rated by a second person for the same traits (Neuroticism). The results do not confirm a high level of Neuroticism and its facets among the teachers in comparsion with the control group, and also any statistically significant differences between the self-rating and peer-rating were confirmed. In conclusion the unambiguous results concering the level of Neuroticism among Czech teachers are dealt with.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.