Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rodiče žáků a výtvarná výchova : význam výtvarné výchovy ve vzdělávání žáků na ZŠ z pohledu rodičů
Šilhavá, Marcela ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Tato diplomová práce sleduje význam výtvarné výchovy ve vzdělávání žáků na základní škole z pohledu rodičů. Cílem diplomové práce je popsat názory, postoje a představy rodičů o výtvarné výchově na dvou vybraných školách, problematiku komunikace výtvarného pedagoga s rodiči a realizovat vzdělávací projekt zaměřený na kooperaci školy s rodiči. Teoretická část je rozdělena na tři důležité oblasti týkající se tématu práce. První kapitola se podrobně věnuje předmětu výtvarná výchova a jejímu postavení v rámcovém vzdělávacím programu. Charakterizuje její specifika a na základě uskutečněných výzkumů popsaných v odborné literatuře popisuje aktuální problematiku postavení výtvarné výchovy mezi ostatními předměty a názory veřejnosti na tento vyučovací předmět. Také se zabývá časem distanční výuky, kdy procházela výtvarná výchova nelehkým obdobím a byla dosti opomíjena. Další část je věnována problematice současné rodiny a cílem je poukázat na specifika jednotlivých rodin, která se promítají jak do života žáka, tak do vzájemné komunikace se školou. Dobrá komunikace školy s rodiči, která se podílí na utváření příznivého klimatu školy, je třetí kapitolou teoretické části. Praktická část popisuje výsledky výzkumu prováděného na dvou zvolených školách, který probíhal formou dotazníkového šetření a osobních...
Inovace systému vzdělávání ve společnosti ELKO EP, s.r.o.
Marcolová Klímková, Markéta ; Hazuka, Pavel (oponent) ; Rompotl, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou současného systému vzdělávání zaměstnanců ve společnosti ELKO EP, s.r.o.. Na základě zjištěných skutečností stanovuje inovaci stávajícího systému vzdělávání zaměstnanců. Inovovaný systém vzdělávání by měl vést především k zefektivnění vzdělávání, zlepšení monitorování výstupu ze vzdělávacích aktivit a v neposlední řadě ušetření finančních prostředků společnosti. Proces vzdělávání ve společnosti ELKO EP je jeden z benefitů pro zaměstnance a také zároveň hraje roli stimulátoru pro motivaci firemních zaměstnanců v oblasti rozvoje jejich vědomostí a rozšíření tak cenného lidského kapitálu.
Analýza prezentace muzeí a expozic českého literárního kánonu v online prostředí
Garbová, Denisa ; Vachková, Iva (vedoucí práce) ; Činátlová, Blanka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá prezentací literárního kánonu na webových stránkách literárních muzeí. Nejprve bylo nutné stanovit kánon autorů pro tuto práci - jako metodu jsme zvolili analýzu školních seznamů četby k maturitě z českého jazyka a literatury pražských veřejných gymnázií. Následně jsme zkoumali, zda je danému autorovi dedikováno muzeum a pokud ano, tak zda má toto muzeum vlastní webové stránky. Tímto způsobem jsme stanovili 16 literárních muzeí pro následnou analýzu. Webové stránky byly analyzovány dle čtyř kritérií: Uspořádání webových stránek, komunikace s návštěvníkem, vizuálního stylu a edukačních programů a edukačního potenciálu. Toto poslední kritérium bylo klíčové pro další část výzkumu v této diplomové práci. Navazovalo na něj dvojí dotazníkové šetření, jedno s respondenty z řad učitelů českého jazyka a literatury na pražských gymnáziích, druhé s respondenty z řad reprezentantů literárních muzeí. Do této části výzkumu se zapojilo 7 muzeí a 7 učitelů. Dotazník pro muzea doplnil zjištění z předchozí analýzy webových stránek muzeí a vyplynulo z něj, že školní skupiny jsou pro muzea významnou návštěvnickou skupinou. Cílem dotazníkového šetření s učiteli jakožto respondenty bylo zjistit, zda učitelé se svými žáky literární muzea navštěvují a jaké jsou jejich motivace pro tyto...
Pohledy na mediální gramotnost v České republice
Holíková, Hana ; Lovaš, Karol (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Bakalářská práce je tvořena dvěma částmi. Částí teoretickou, která vysvětluje pojmy použité k realizaci práce a popisuje její teoretický základ, a částí praktickou ve formě psaných rozhovorů s respondenty z oblasti mediálního vzdělávání. Teoretická část představuje žánr rozhovoru a popisuje jeho možné metody, přibližuje požadavky mediální výchovy obsažené v rámcových vzdělávacích programech a doporučených očekávaných výstupech a představuje projekty zaměřené na mediální gramotnost. Praktickou část práce tvoří rozhovory s Přemyslem Dandou, PhDr. Janem Jirákem Ph.D., Michalem Kaderkou a PhDr. Radimem Wolákem.
Edukační programy pro expozici Archevita ve Středočeském muzeu Roztoky u Prahy
Jindrová, Lucie ; Jareš, Jakub (vedoucí práce) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na edukaci v muzejním prostředí. Jejím cílem je vytvořit a vyzkoušet vlastní návrhy edukačních programů ve Středočeském muzeu Roztoky u Prahy. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje charakteristice muzejního prostředí a zkoumá komponenty muzejní edukace jako jsou výukové metody a organizační formy výuky. Dále se zabývá vybranými prvky edukace a prezentace archeologického kulturního dědictví a popisuje edukaci ve Středočeském muzeu Roztoky u Prahy. Praktická část se zaměřuje na tvorbu dvou edukačních programů, které navazují na vymezené teoretické principy první části práce. Edukační programy jsou určeny žákům 6. třídy 2. stupně základních škol a realizují se v expozici Archevita - Stopami věků zaměřené na období pravěku. Práce popisuje tvorbu obou programů, vymezení cílové skupiny, popis jednotlivých aktivit, a rovněž zaznamenává a hodnotí jejich průběh. K hodnocení každého programu je použita zpětná vazba od žáků, jejich učitelů a edukátorky muzea Roztoky. Práce na závěr předkládá návrhy na zlepšení programů a jejích jednotlivých aktivit, které si muzeum v rámci své edukace ponechá. KLÍČOVÁ SLOVA muzejní edukace, dějepis, pravěk, Archevita, Středočeské muzeum Roztoky u Prahy
Zemědělská gramotnost (agricultural literacy) - sonda znalostí na prvním stupni základních škol
ROSOLOVÁ, Lea
Diplomová práce se zabývá znalostmi v oblasti zemědělské gramotnosti (v anglickém originále agricultural literacy) u žáků na 1. stupni základních škol. Téma práce bylo zvoleno z důvodu častého podceňování a odklonu od důležité problematiky provázané s praktickým životem, na kterou by se v českých školách měl klást větší důraz a pozornost. Termín zemědělská gramotnost není v českém prostředí ustálen. V rámcovém vzdělávacím programu (RVP ZV) se však některá témata okruhu zemědělských otázek dotýkají. Cílem diplomové práce bylo zjistit úroveň znalostí zemědělské gramotnosti žáků pátých ročníků základních škol. Literární část se věnuje vymezení a vysvětlení pojmu zemědělská gramotnost. Zabývá se problematickým aspektem nevzdělané společnosti na toto téma. Hledá kroky, které by mohly zvýšit nedostatečné povědomí dnešní populace. Snaží se odpovědět na otázku, jak naložit s neustále se rozrůstajícím obyvatelstvem. Věnuje se počátkům implementace zemědělských témat do procesu vyučování. Zmiňuje vzdělávací oblasti, do kterých české školství zahrnuje zemědělské otázky. Účelem literárního souhrnu bylo také poukázat a vyzdvihnout vzdělávací programy, které se podílejí na vzestupu informovanosti a zvyšují počet kvalitních zdrojů a materiálů vhodných pro výuku zemědělské gramotnosti. V závěru popisuje vhodné postupy, formy a prostředí, které podněcují žáky k většímu nadšení v rámci zemědělské problematiky. Praktická složka práce obsahuje metodiku dotazníkového šetření a elementární informace o respondentech. Proces tvorby vhodného dotazníku použitého k měření průzkumu a následný průběh měření je zaznamenám v následující kapitole. Celkové výsledky šetření jsou sepsány v závěrečné části práce.
Dějepis a francouzský jazyk v mezipředmětovém vztahu
Dvořáková, Anežka ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Suková Vychopňová, Kateřina (oponent)
V diplomové práci pod názvem Interdisciplinarita FLE a dějepisu představujeme fenomén interdisciplinárního přístupu ve výuce. Věnujeme se zakotvení interdisciplinarity v českém a francouzském vzdělávání, přičemž se se zaměřujeme především na interdisciplinaritu FLE a dějepisu. V práci předkládáme samotnou definici pojmu "interdisciplinarita" a především pak charakterizujeme a analyzujeme rámcové české i francouzské vzdělávací programy - RVP, ŠVP, Le Socle commun de connaissances et de compétences a programy pro francouzské collѐge (Cycle 3 et 4). Zabýváme se také zakotvením interdisciplinarity FLE a dějepisu v učebnicích FLE a ve zdrojích dostupných online. Poznatky aplikujeme do výukové jednotky, v níž uplatňujeme interdisciplinaritu FLE a dějepisu na příkladě Velké francouzské revoluce 1789. Cílem naší práce je představit interdisciplinární vztahy FLE a dějepisu, respektive představit a analyzovat začlenění dějepisných témat do výuky FLE, a to především v českém vzdělávání. Docílili jsme zjištění, že začlenění interdisciplinarity do vzdělávání představuje nedílnou součást českých i francouzských vzdělávacích programů, o které se můžeme ve výuce opřít. Dále konstatujeme, že analyzované učebnice zahrnují dějepisná témata, a to zejména učebnice francouzské produkce. Nejčastěji se jedná o významné...
Téma ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostí v hodinách občanské nauky
HLINKOVÁ, Miroslava
Cílem diplomové práce je analýza tématu "Ochrana člověka za běžných rizik a mimořádných událostí" se zaměřením na jeho začlenění do hodin výchovy k občanství a základů společenských věd. Jedná se o problematiku, která byla zařazena do obsahu vzdělávání poměrně nedávno a je pociťována absence literatury zaměřené na didaktická specifika tématu. V práci bude provedena analýza RVP pro ZŠ a gymnázia se zaměřením na dané téma, dále budou vysvětleny základní pojmy a kategorie z oblasti ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostí. V empirické části práce budou vytvořeny návrhy rozložení učiva daného tématu do jednotlivých ročníků ZŠ a SŠ, a to včetně analýzy výukových metod a výukových materiálů spjatých s tímto tématem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.