Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv učitele při výběru vysoké školy a profese
Karasová, Anna ; Frombergerová, Anna (vedoucí práce) ; Uhmannová, Magdaléna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem učitele na výběr vysoké školy a profese u studentů posledního ročníku gymnázia. Cílem práce je zjistit, jakou roli hrají učitelé při výběru dalšího směřování studentů, čím své studenty mohou v této oblasti ovlivňovat a jaké další faktory mohou mít na volbu studentů vliv. Odpovědi na tyto otázky poskytl kvalitativní výzkum, který byl pro účely této práce proveden. Pro výběr respondentů k rozhovoru bylo provedeno dotazníkové šetření. Z následně provedených rozhovorů byly pomocí tematické analýzy vytvořeny kategorie, které jsou prezentovány mezi výsledky této práce spolu s doplňujícími informacemi z dotazníků. Hlavním zjištěním práce je, že učitelé hrají poměrně významnou roli při výběru vysoké školy studentů i přes to, že jejich vliv je studenty do jisté míry neuvědomovaný. Význam pro volbu vysoké školy a profese má zejména zájem studentů, který může být ovlivněn vlastnostmi učitele a způsobem výuky, který daný učitel zvolí.
Motivace středoškolských studentů ke školní práci
Fiedlerová, Lucie ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
V současné době se na mnoha středních školách učitelé potýkají s malým zájmem studentů o vyučované předměty. Rovněž výzkumná zjištění opakovaně ukazují, že s přibývající délkou studia klesá motivace žáků ke školní práci a v období dospívání, navzdory skutečnosti, že si mnozí z nich volí své budoucí profesní zaměření, dosahuje jejich motivace velmi nízké úrovně. Práce se bude věnovat souvislostem mezi motivací studenta ke školní práci a postoji a dovednostmi učitelů - jejich výchovným řízením, kladným či záporným vztahem. Teoretická část práce bude zaměřena na vymezení zmíněných koncepcí - edukační styly, motivaci, resp. druhy motivace a jak ovlivňují nejenom samotný proces učení, ale také výkony a studijní výsledky a s nimi úzce související výkonové cíle. V praktické části bude realizováno výzkumné šetření, které se zaměří na ověření souvislosti motivace studentů ke školní práci s edukačními styly jejich učitelů. Klíčová slova motivace, edukační styl, dospívání, výkonové cíle, studijní výsledky, proces učení, učitel, student střední školy

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.