Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Simulace kolapsu dopravní sítě s Petriho sítěmi
Dofek, Ondřej ; Šeda, Miloš (oponent) ; Dobrovský, Ladislav (vedoucí práce)
Dopravní zácpy jsou jevem, s nímž se každodenně musí potýkat většina řidičů ve velkých městech. V krajních případech mohou vést ke kolapsu celé dopravní sítě, když je kolona aut čekající před křižovatkou tak dlouhá, že znemožní výjezd z předchozí křižovatky. Tato práce se zabývá simulací tohoto kolapsu dopravní sítě pomocí Petriho sítí, které jsou v posledních letech hojně využívané pro modelování dopravních sítí a jsou posané v teoretické části této práce. V praktické část byla psaná v programovacím jazyce Python. Jednalo se vytvoření knihovny křižovatek a jejich následné propojení a vytvoření sítě za pomoci knihovny PetNetSim. Bylo vytvořeno i uživatelské rozhraní pro simulaci kolapsu dopravní sítě. V tomto modelu byly simulovány některé faktory, které mohou vést ke kolapsu dopravní sítě.
Vliv nové politické situace po roce 1989 na rozvoj dopravního propojení ČR s okolními státy
Bělor, Marek ; Romancov, Michael (vedoucí práce) ; Landovský, Jakub (oponent)
Bakalářská práce se zabývá rozvojem dopravní infrastruktury České republiky po roce 1989 se zaměřením na snahu o lepší začlenění České republiky do evropské dopravní sítě a především o infrastrukturní propojení s okolními státy jako reakci na proběhnuvší politické změny. Stručně shrnuje historická východiska silniční i železniční sítě, analyzuje situaci na počátku sledovaného období. Zabývá se postupem výstavby důležitých komunikačních propojení mezi ČR a okolními státy po roce 1990 a hodnotí dosavadní průběh realizace projektů v jednotlivých oblastech. Posuzuje vliv politické reprezentace na výstavbu a možné korupční a klientelistické vazby. Důležitou kapitolou je financování dopravní infrastruktury. Dostatek peněz totiž podmiňuje realizaci těchto záměrů. Na závěr shrnuje současnou situaci a přidává výhled do budoucna, kde bude důležité dokončit dálniční síť a začít stavět nové železniční tratě pro rychlá spojení.
Moderní metody identifikace a popisu historických cest: Metodická příručka
Martínek, Jan a kol.
Metodika je zaměřena především na moderní metody výzkumu. Byla vyvinuta ve spolupráci s odborníky z oboru archeologie, historie, geografie, informatiky a geoinformatiky. Řeší kromě tvorby specifických metodických postupů i tvorbu originálních aplikací. Přináší nový pohled a nové zdroje informací o vývoji krajiny a fungování společnosti v minulých staletích
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Vybrané problémy dopravních sítí Prahy
Veselý, Ondřej ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Práce se zabývá třemi vybranými problémy souvisejícími s dopravou v Praze. Jedná se o problematiku prodloužení metra z Dejvic do Ruzyně, obměnu tramvají a vandalismu v prostředcích hromadné přepravy osob.
Dopravní sítě v Plzni
Prokeš, Martin ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se v teoretické části zabývá popisem prvků městské hromadné dopravy a integrovaného dopravního systému, spolu s popisem železniční a silniční dopravy a popisem města Plzně. Část praktická je věnována historii, současnosti i budoucnosti plzeňské MHD, Integrované dopravě Plzeňska, železniční a silniční infrastruktuře v Plzni.
Dopravní politika Evropské unie
Matušková, Zuzana ; Jakš, Jaroslav (vedoucí práce) ; Konečný, Čestmír (oponent)
Práce se věnuje problematice dopravy v kontextu EU. Popisuje a analyzuje charakter, problémy, cíle a projekty společné dopravní politiky EU. Blíže dokumentuje projekt evropského systému satelitní navigace Galileo, který je součástí prioritních projektů z oblasti transevropských dopravních sítí. Část práce se věnuje i dopadu společné dopravní politiky v ČR a zapojení ČR do Projektu Galileo.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.