Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zesilování betonových mostů předpínacími kabely s využitím inženýrské optimalizace
Svoboda, Adam ; Kulhavý, Tomáš (oponent) ; Hrdoušek, Vladislav (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá zesilováním železobetonových mostů vybudovaných mezi lety 1900-1940, které jsou stále důležitou součástí silniční dopravní infrastruktury České republiky. Zesilování stávajících mostů představuje efektivní alternativu k úplnému nahrazení mostní konstrukce, a to jak z technického, tak zejména z ekonomického hlediska, které v rozhodovacím procesu v rámci hospodaření s mosty hraje významnou roli. Vhodnou volbou metody zesílení lze dosáhnout efektivního využití stávající konstrukce, která splňuje veškeré požadavky na ni kladené z pohledu požadované zatížitelnosti. Hlavním cílem disertační práce je zavedení inženýrských optimalizačních přístupů pro navrhování systému zesílení železobetonových mostů metodou dodatečného předepnutí předpínacími lany typu monostrand vedenými v náhradních kabelových kanálcích (metoda náhradních kabelových kanálků) zhotovených v původních strukturách zesilovaných mostů. Dílčím cílem disertační práce je ověření konstrukčního utváření deviátorů v původním betonu mostních konstrukcí s různými poloměry zakřivení a jejich vliv na spolehlivost předpínacích lan typu monostrand.
Deskový most
Malý, Jan ; Muroň, Vlastimil (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem silničního mostu přes řeku Volyňka. Byly navrhnuty tři varianty přemostění, ze kterých byla k následnému podrobnému posouzení zvolena varianta mostu, jehož nosná konstrukce se skládá z dodatečně předpjaté betonové desky. V rámci práce je zpracován podrobný statický výpočet a dílčí části jsou posouzeny na mezní stav použitelnosti a únosnosti dle Eurokódu. Výpočet zatížení je proveden ručním a následně přesným výpočtem pomocí programu Scia Engineer 22. Výsledky z obou způsobů výpočtu jsou posléze porovnány. Dále je vypracována podrobná a přehledná výkresová dokumentace a vizualizace.
Statické řešení věžového vodojemu
Roudný, Tomáš ; Bažant,, Zdeněk (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem nosné konstrukce věžového vodojemu. Řešení obsahuje návrh a posouzení všech hlavních prvků vodojemu dle ČSN EN 1992 na 1. mezní stav únosnosti a 2. mezní stav použitelnosti s ohledem na omezení šířky trhlin.
Oprava a zesílení železobetonové stropní konstrukce
Ehrenberger, Ondřej ; Bažant, Zdeněk (oponent) ; Perla, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá řešením opravy a zesílení stropní konstrukce porušené nadměrným průhybem. Cílem práce je navrhnout zesílení stropní konstrukce vhodnou metodou. Návrh obsahuje výpočet předpětí a odpovídajících ztrát. Výpočet vnitřních sil byl proveden pomocí výpočetního programu RFEM. Posouzení bylo provedeno podle mezních stavů.
Trámový silniční most
Tang, Minh Phú ; Požár, Michal (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem silničního mostu o jednom poli. Most převádí silnici III. třídy, kategorie S7,5, přes mezinárodní silnici E442. Byly zpracovány 3 studie. K podrobnému zpracování byla zvolena studie C. Jedná se o monolitickou dvoutrámovou dodatečně předepnutou konstrukci. Výpočet účinků zatížení je proveden v programu Scia Engineer 19.1. Byl uvažován pouze vliv svislých účinků zatížení, přičemž vodorovné účinky zatížení nebyly brány v úvahu.
Rekonstrukce předpjatého železničního mostu
Macková, Lucie ; Šedivý, Jan (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem zesílení hlavní nosné konstrukce železničního mostu ,,Gagarin‘‘ v km 5,872 na trase Český Těšín – Ostrava Kunčice. Zesílení je řešeno kombinací spřažení s železobetonovým korytem nového kolejového lože a dodatečným předpětím nesoudržnými kabely. Jsou navrženy 3 varianty rekonstrukce, pro které je proveden návrh a posouzení nosné konstrukce dle platných norem. Na základě výpočtů je provedeno zhodnocení jednotlivých variant. Pro nejvhodnější řešení jsou provedeny doplňkové výpočty a výkresová dokumentace.
Most přes řeku Jihlavu
Hibš, Daniel ; Klusáček, Ladislav (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem nového mostu přes řeku Jihlavu v obci Luka nad Jihlavou. Most leží na pozemní komunikaci III/4044 ve staničení 0,033 km. Evidenční číslo mostu je 4044-1. V rámci bakalářské práce byly vypracovány tři studie. První variantou nosné konstrukce jsou předpjaté nosníky se spřaženou deskou, další varianta je tvořena dvoutrámovou konstrukcí, třetí variantou je deskový most. Byla vybrána studie č. 1 – most z dodatečně předpjatých nosníků se spřaženou železobetonovou deskou. Výpočet probíhal v programu SCIA Engineer s ručním ověřením vybraných výstupů. Byla provedena také časově závislá analýza TDA s použitím fází výstavby.
Most přes silnici I/55 a železniční trať
Gross, Tomáš ; Pachl, Radek (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce zpracovává návrh dvou mostů dálnice D1 - Říkovice - Přerov. Mosty jsou spojité o sedmi polích a vedou přes železniční trať a silnici I/55. Staticky se jedná o totožné mosty. Byly vypracovány dvě studie. První studie uvažuje s návrhem prefabrikovaných dodatečně předpjatých nosníků PETRA, které jsou následně zmonolitněny v příčnících a pomocí spřažené desky. Druhá studie je provedena dvoudeskotrámem s příčníky. Výpočet účinků zatížení je proveden v programu SciaEngineer. Byla provedena fázová výstavba včetně modulu TDA časové analýzy. Všechny výpočty jsou provedeny podle EC.
Most přes řeku Opavici
Tang, Minh Phú ; Russnák, Adam (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem silničního mostu na rychlostní komunikace I/57 přes přeložku cyklistické stezky, řeku Opavici a místní komunikaci – přeložku příjezdu k vodárně. Mostní objekt se nachází na území města Krnov. Práce zahrnuje studii přemostění daného území. Byly zpracovány tří varianty. K podrobnému zpracování byla zvolena varianta A. Jedná se o spojitý komorový most o třech polích. Nosná konstrukce je navržená jako monolitická, dodatečně předpjatá. Výstavba konstrukce je uvažována za pomocí posuvné skruže. Výpočet účinků zatížení je proveden v programu Scia Engineer 18.1. Statický model je proveden jako prutový a desko-stěnový. Byl uvažován pouze vliv svislých účinků zatížení, přičemž vodorovné účinky zatížení nebyly brány v úvahu. Konstrukce byla posouzená dle mezních stavů včetně zohlednění vlivu výstavby na jeho návrh.
Řešení statického zajištění přístavby stávajícího objektu
Pelouch, Adam ; Lyčka, Lukáš (oponent) ; Girgle, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá posouzením a následným zesílením nevyhovující konstrukce křížem vyztužené železobetonové stropní desky porušené nadměrným průhybem. Práce obsahuje posouzení stávající konstrukce a návrh způsobu sanace pomocí systému dodatečně předpínaných lan bez soudržnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.