|
Vývoj a profilace souboru Laterny Magiky
Zápotocká, Eva ; HAYASHI, Lucie (vedoucí práce) ; JANEČEK, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá historickým vývojem souboru Laterny magiky a přibližuje styčné body svého působení do roku 2009. Zároveň udává informace o založení tanečního souboru, o jeho členech, choreografech a baletních mistrech. Dále se zabývá nejvýznamnějšími tituly, které byly v historii Laterny magiky uvedeny, představuje choreografa, tanečníka a pedagoga Jeana-Pierra Aviotta jako významnou osobnost v rozvoji tanečního souboru.
|
|
Pašijové hry v Hořicích na Šumavě. Historický vývoj v letech 1816 - 1936
PALKOVIČ, Jan
Předkládaná práce se věnuje historickému vývoji německých pašijových her v Hořicích na Šumavě (okres Český Krumlov) od jejich založení v roce 1816 po dočasný zánik v roce 1936. Svým pojetím navazuje na obhájenou bakalářskou práci s názvem Mysterium Hoericense Proměny místa paměti v 19. a 20. století. Hlavní badatelská pozornost se vztahuje ke vzniku hořického mystéria o životě a smrti Ježíše Krista, průběhu jeho představení, významným aktérům a návštěvníkům her. Kromě dochovaných písemných pramenů německé provenience autor využíval regionální literaturu vydanou sudetskými Němci a metodu orální historie.
|
|
Herecká postava na divadle a ve filmu/TV - prostředky a proces tvorby
Josefíková, Eva ; SALZMANNOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; MRKVIČKA, Ladislav (oponent)
Studentka si v práci pokládá za cíl zrekapitulovat průběh studia na DAMU a
reflektovat své pozdější zkušenosti z hostování v profesionálních divadlech či
krátkého angažmá v kladenském divadle. Stejnou měrou se také zabývá
účinkováním před kamerou.
Ve své práci popisuje ty školní klauzury, inscenace či filmové a televizní
projekty, které jí pomohly změnit dosavadní uvažování nad hereckou prací.
Naučily ji nové postupy a umožnily jí posunout se profesně dál. Na základě
těchto zkušeností se snaží nalézt a definovat převážně to, co je při herecké
tvorbě pro obě disciplíny společné, z jakých zdrojů vycházejí a jakým způsobem
se mohou vzájemně ovlivňovat.
Vzhledem k tomu, že se na DAMU herectví před kamerou nevyučuje,
popisuje své hledání metodou pokus-omyl, resp. sbíráním a tříbením zkušeností
projekt od projektu. Své poznatky doplňuje mimo jiné citacemi zahraniční
literatury, věnované filmovému herectví, v České republice nepublikované. Citace
tedy uvádí ve vlastním překladu.
|
|
Dramatická výchova jako forma prevence patologických jevů na základní škole
SEDLÁČKOVÁ, Jana
Práce se zabývá dramatickou výchovou jako formou prevence patologických jevů na základní škole. Obsah práce je tvořen informacemi o prevenci patologických jevů, výběrem nejčastějších patologických jevů, popisem metod dramatické výchovy a popisem osobnosti pedagoga volného času. Dále je v práci popsán projekt, který je zaměřen na prevenci patologických jevů v zájmovém kroužku tvořivé dramatiky.
|
|
V hlavní roli divadlo
Hlásková, Vendula ; MRAVCOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; VAJCHR, Marek (oponent)
Tato práce se snaží analyzovat existenci divadla jako tématu a principu v celovečerním hraném filmu. Na základě rozborů několika vybraných filmů se snaží sledovat, jaké postupy tyto filmy sdílejí. Rozbory se zaměřují na zkoumání divadelního prostoru a prostoru filmu, na komunikaci významových rovin a vztah autora k rodícímu se divadelnímu artefaktu.
|
|
Město jako scéna reálného života
Feifrlíková, Lenka
Bakalářská práce se zabývá vztahem scénografie a zahradně architektonické tvorby, soustředí se na základní podobnosti a rozdílnosti těchto oborů. Snaží se poukázat na to, že scénografická tvorba nemusí být omezena jen na jeviště v budově divadla, ale může zasahovat i do veřejného prostoru, kde už se zmíněné obory začínají prolínat. Cílem práce je prozkoumat, jak se scénografie se zahradně architektonickou tvorbou mohou doplňovat, kde jeden obor z druhého může čerpat inspirace a na základě těchto zjištění vytvořit návrh vybraných prostorů.
|
| |
| |
|
Divadlo v Přerově
Tichák, Tomáš ; Sýkora, Karel (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je navržení nosné konstrukce objektu divadla v městě Přerov. Stavba se skládá ze dvou konstrukčně nezávislých objektů – dřevěná část zastřešuje jeviště, ocelová obsahuje jevišě a zázemí. Stavba má nepravidelný půdorys. Půdorysné rozměry objektu jsou 72 x 54 m. Výška 17,5 m. Zastavěná plocha činí 2000 m2. Dřevěná konstrukce se skládá z prvků z lepeného lamelového dřeva, rostlého dřeva a oceli. Ocelová konstrukce je tvořena příčnými kloubovými vazbami, ocelobetonovými spřaženými stropy, příhradovými vazníky a ztužidly. Práce obsahuje návrh, výpočet a posouzení zatížené konstrukce včetně spojů. Pro výpočet vnitřních sil v konstrukci bylo využito programu pro statickou analýzu konstrukcí Dlubal RFEM 5. K práci je přiložena výkresová dokumentace.
|
|
Uživatelské rozhraní pro divadelní řídicí systém
Kobza, Lukáš ; Ševcovic, Jiří (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je technické vybavení divadelní scény. Je zde nabídnut přehled o jevištní technice a jejím řízení a také přehled o uživatelských rozhraních. Konkrétním cílem pak bylo vytvořit nové uživatelské rozhraní pro řídicí systém horní i dolní mechanizace jevištního zařízení se zaměřením na možnosti aplikace v distribuovaných řídicích systémech s více ovládacími stanovišti.
|