Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Důvěra a reputace v distribuovaných systémech
Samek, Jan ; Návrat,, Pavol (oponent) ; Šafařík,, Jiří (oponent) ; Hanáček, Petr (vedoucí práce)
Tato disertační práce se zabývá problematikou modelování důvěry v distribuovaných systémech, konkrétně pak více-kontextové důvěry v distribuovaných multi-agentních systémech. V současné době existuje velké množství modelů důvěry či reputace, nicméně více-kontextová vlastnost důvěry či reputace v nich není často zohledněna. Z tohoto důvodu se práce zaměřuje především na analýzu více-kontextových modelů založených na důvěře a na jejím základě stanovuje předpoklady pro nový, vlastnost více-kontextovost plně podporující, model důvěry. Stěžejní částí práce je formální návrh nového více-kontextového modelu důvěry, který je schopen vytvářet, aktualizovat a uchovávat důvěru pro různé aspekty (kontexty) jedné entity multi-agentního systému. Důvěru lze v navrženém modelu budovat jak na základě přímých zkušeností, tak i na základě doporučení a reputace. Dalším aspektem navrženého modelu je schopnost odvozovat důvěru v různé kontexty na základě znalosti důvěry v kontexty jiné, což je zajištěno vytvořením hierarchické struktury jednotlivých kontextů jedné entity. Přínosem nového modelu je především zvýšení efektivity rozhodování agentů v rámci multi-agentního systému ve smyslu schopnosti výběru optimálního partnera pro provedení transakce. Návrh modelu byl ověřen implementací prototypu multi-agentního systému, ve kterém se agenti rozhodují a jednají na základě důvěry.
Mnoha-kontextový reputační systém v prostředí WWW
Kadlec, Petr ; Zbořil, František (oponent) ; Samek, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce seznamuje čtenáře se základními pojmy z oblasti reputace a důvěry, problematiky reputačních systémů a mnoha-kontextových modelů reputace. Dále popisuje vybrané praktické více-kontextové modely v prostředí WWW, na jejichž základě je navržen vlastní více-kontextový model použitý v realizované aplikaci. 
Multiple-Context Trust Model for a Social Network Using Personality Analysis
Švec, Tomáš ; Zbořil, František (oponent) ; Samek, Jan (vedoucí práce)
This master's thesis follows up on the bachelor thesis which described a model of trust for the social network Facebook. The model has been enhanced with remarks from the UMAP 2013 conference and its scalability and flexibility were verified. Basic terminology from personality psychology is explained and then used to find correlation between trust and users' personality. The model Big Five is chosen to represent user's character and a questionnaire is designed. Said questionnaire is used to find correlation between Big Five and the multi-context trust model. This correlation is estimated based on knowledge from the field of sociology and then verified on real Facebook users.
Domov a rodina
Kantor, Táňa ; Suchánek, Radek (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce je představení nové koncepce dětského domova, která hledá vztah mezi rodinným prostředím, specifickými potřebami dětí či také nutnými požadavky na architekturu, které jsou důležité při vnímání prostoru, ve kterém se děti nacházejí.
Adventure hra s inteligentními spolupracujícími postavami
Vacek, Lukáš ; Samek, Jan (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout a implementovat framework, který lze využít pro     vývoj agentních systémů. Framework je nadstavbou nad knihovnou JADE a je realizován v jazyce Java. Framework je využit pro implementaci adventure hry. Ve hře bude několik postav (agentů), které budou mít určité role, budou spolupracovat a snažit se dosáhnout svých cílů.
Důvěra a reputace v distribuovaných systémech
Malačka, Ondřej ; Samek, Jan (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout a implementovat agentní systém, zabývající se obchodováním se sportovci. Na tento systém bude možné aplikovat principy důvěry a reputace. Implementace tohoto systému je realizována v jazyce pro programování agentů Jason. Agenti zde vystupují jako manažeři týmů. Jejich hlavním cílem je co největší finanční zisk týmu. Prostředí agentů se mění odehráváním zápasů mezi jednotlivými týmy. Na základě odehraných zápasů, mohou manažeři zhodnotit cenu konkrétních hráčů pro tým a obchodovat s hráči tak, aby to týmu přinášelo co největší zisk. V systému se ovšem mohou vyskytovat nedůvěryhodní agenti, kteří se snaží svým nekorektním jednáním nadhodnotit hráče. V rámci diplomové práce budou provedeny experimenty s cílem porovnat přínos aplikace principů důvěry a reputace.
Vyhodnocování důvěry nebo reputace na základě analýzy sociální sítě
Švec, Tomáš ; Malačka, Ondřej (oponent) ; Samek, Jan (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl aplikovat pojem důvěra a reputace z oblasti umělé inteligence na metody analýzy sociální sítě. Obsahuje zhodnocení současných dostupných interakcí pro model důvěry z pohledu zástupců sociálních sítí. Následně popisuje navržený matematický model důvěry pro sociální síť Facebook. Tento model byl implementován v jazyce Python. Experimentální výsledky práce na vzorku uživatelů sítě Facebook jsou následně rozebrány jak z pohledu umělé inteligence, tak z pohledu sociální psychologie.
Důvěra v média: analýza determinantů vnímané důvěryhodnosti médií
Smetanová, Kateřina ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Tato diplomová práce s názvem "Důvěra v média: analýza determinantů vnímané důvěryhodnosti médií" se zabývá problematikou důvěry v média u populace ve věku 20-30 let. Tato věková skupina je definována na základě vývojové psychologie jako mladá nebo časná dospělost. Diplomová práce si klade otázku, jak příslušníci vybrané cílové skupiny důvěřují daným médiím a čím je tato vnímaná důvěryhodnost podmíněna. Práce je rozdělena na teoretickou a analytickou část. Teoretická část se ve svém úvodu zabývá ústředním tématem této diplomové práce, kterým je důvěra v média. Zde je věnován prostor také mezioborovým vazbám (trust studies), přístupům k výzkumu důvěry v média, charakteristice a výsledkům výzkumu důvěry v České republice. Dále se zabývá vymezením pojmu důvěra, jejími funkcemi ve společnosti a jejím pojetí v různých oborech jako je sociologie, politologie, psychologie a antropologie. Závěrem teoretická část nabízí potřebné ukotvení tématu z hlediska mediální teorie pomocí definice funkce a účinků médií na společnost a duálního systému vysílání. Analytická část nejprve popisuje metodologii výzkumu, dále se věnuje interpretaci výsledků dotazníkového šetření a ověření formulovaných hypotéz. Konkrétně bylo realizováno internetové dotazování (web survey), ve kterém byly dotazníky distribuovány...
Climate change deniers and believers on the TikTok media platform: similarity and difference in the distribution of their knowledge claims
Kasenov, Ayken ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Coufal, Linda (oponent)
V éře dominance sociálních sítí prošla změnami nejen komunikace, ale i konflikty. Polarizace a radikalizace, které vznikají v důsledku izolace skupin ve svých informačních echokomorách, způsobují radikalizaci nápadů. Myšlenky o existenci změny klimatu rozdělily uživatele TikToku do dvou protichůdných kategorií. Tato studie si klade za cíl porozumět podobnostem a rozdílům v tom, jak uživatelé sociální sítě TikTok vnímají rozdíly uvnitř a mimo algoritmicky orientovanou sociální síť. Pro zodpovězení této otázky bylo provedeno srovnání dat z pěti rozhovorů s věřícími ve změnu klimatu a pěti popírači. Výsledky výzkumu naznačují, že echokomory nebrání vytváření prostředí s odlišnými názory pro obě skupiny. Skupiny však vnímaly své informační prostředí odlišně, kdy věřící ve změnu klimatu si všímali častější expozice odporujícím informacím.
Důvěra v média jako faktor resilience: Případy České a Sloveské republiky
Doubravová, Barbora ; Bahenský, Vojtěch (vedoucí práce) ; Földes, Kristián (oponent)
Práce se zabývá důvěrou v média jako faktorem odolnosti. Cílem práce je prozkoumat přístup k důvěře v média ze strany státu a novinářů jako faktor čelení problému dezinformací s potenciálně spoluvysvětlujícími rozdíly mezi Českem a Slovenskem v jejich společenské odolnosti. Práce využívá exploratorní výzkum kvalitativního charakteru. Výsledky jsou získány primárně na základě 15 rozhovorů s novináři a zástupci státu, případně experty z obou zemí. Výsledkem je zjištění, že stát i média v obou zemích považují důvěru v média jako klíčový faktor v čelení dezinformacím. Pohledy novinářů na téma práce se v obou zemích podobají, zatímco přístupy zástupců státu jsou spíše odlišné. V Česku se ze strany státu objevuje větší kritika ke kvalitě médií a zároveň pasivní přístup k budování jejich důvěry. Aktéři státu na Slovensku naopak vykazují větší vůli k důvěře v média přispívat, avšak často jim v tom brání nedostatek prostředků či politické vůle. Výsledky nastiňují nutnost celospolečenskému přístupu k tématu posilování důvěry v média jako faktoru odolnosti společnosti, přesto spolu stát a média na této agendě systematicky nespolupracují. Právě vztah státních činitelů a novinářů v rámci budování odolnosti udává možný směr dalšího výzkumu. Výsledky z kvalitativních rozhovorů na malém vzorku nelze zobecnit na...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.