Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ekonomie luxusu: Komparativní analýza demonstrativní spotřeby elektroniky mezi studenty Technické univerzity Liberec a studenty Vysoké školy ekonomické v Praze
Reichelt, Patrik ; Rod, Aleš (vedoucí práce) ; Mirvald, Michal (oponent)
Cílem bakalářské práce je navázat na Bc. Františka Staňka, který provedl výzkum demonstrativní spotřeby na Vysoké škole ekonomické v Praze a ověřit platnost hypotéz na vzorku studentů Technické univerzity v Liberci. Práce je rozšířena o analýzu vlivu technického vzdělání. Hlavní závěry této práce byly získány pomocí statistické a regresní analýzy dat z dotazníkového šetření. Jednotlivé značky spotřební elektroniky jsou vnímány velmi odlišně z hlediska sociálního statusu, který vyjadřují. Ukázalo se, že existuje silný vztah mezi cenou výrobku a jeho signalizační hodnotou. Zatímco u studentů technických oborů byla prokázána závislost mezi funkčností výrobku a jeho schopností signalizovat sociální postavení, u ostatních studentů je korelace téměř nulová.
Trh japonské spotřební elektroniky v regionálním kontextu
Zeman, Lukáš ; Jelínek, Ivan (vedoucí práce) ; Samec, Marek (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá trhem japonské spotřební elektroniky a jeho pozicí v regionu. Přináší komplexní pohled na stav trhu spotřební elektroniky v Japonsku a v okolních státech, zasazuje ho do historického a ekonomického kontextu a vhodně ho prezentuje čtenáři. Zakotvení teoretické části je řešeno pomocí literární rešerše, následná identifikace problémů trhu je prezentována informacemi z finančních a statistických zpráv a z odborných článků, ale i provedeným dotazníkovým šetřením, které poskytuje pohled na preference a orientaci zákazníků na poli asijských výrobců spotřební elektroniky. První část se zabývá určením cílů práce a metod jejich dosažení a dále vymezením geografických, historických a ekonomických aspektů celého regionu, konkrétně Japonska, Korejské republiky, Čínské lidové republiky a Čínské republiky (Taiwan). Druhá část nejprve obecně přibližuje oblast spotřební elektroniky a její historický vývoj. Dále definuje největší regionální producenty z tohoto odvětví a analyzuje jejich vývoj, současnou pozici na světovém i regionálním trhu a jejich finanční situaci v poslední dekádě. V závěru kapitola přináší fakta poukazující na skutečný úpadek japonských výrobců a nabízí různé možné příčiny tohoto dění. Poslední část práce prezentuje dotazníkové šetření provedené autorem a jeho výsledky, které jsou hlavním přínosem této práce. Ponořuje se do problematiky preferencí českých spotřebitelů a jejich znalosti a orientace na poli výrobců spotřební elektroniky. Výsledky umisťuje do kontextu s předchozími částmi práce a v závěru přináší autorův komplexní pohled na danou problematiku, i na předpokládaný budoucí vývoj.
Ekonomie luxusu: Je pro studenty VŠE demonstrativní spotřeba důležitým faktorem při nákupu spotřební elektroniky?
Staněk, František ; Rod, Aleš (vedoucí práce) ; Čermáková, Klára (oponent)
Výzkumným cílem práce je zjistit, zda je sociální status důležitým faktorem při nákupu spotřební elektroniky, konkrétně mobilních telefonů a přenosných počítačů, a spotřební elektronika je tak ovlivněna efektem demonstrativní spotřeby. Hlavní závěry této práce byly zkoumány statistickou a regresní analýzou z internetového dotazníkového šetření, kterého se účastnilo 290 studentů Vysoké školy ekonomické v Praze. Ukázalo se, že jednotlivé značky spotřební elektroniky jsou vnímány dramaticky odlišně z hlediska sociálního statusu, který signalizují. Prokázala se také silná závislost mezi cenou produktů jednotlivých značek a tím, jak dobře signalizují sociální postavení. Dále se ukázalo, že neexistuje silná závislost mezi cenou pořízeného mobilního telefonu či přenosného počítače a jeho funkčností, tento faktor tak nemá vysoký vliv při rozhodování o jejich nákupu.
Ocenění vybrané společnosti
Večeřová, Karolína ; Jurečka, Jan (vedoucí práce) ; Hackl, Zbyněk (oponent)
Cílem diplomové práce je stanovení tržní hodnoty společnosti Elektro, a.s., maloobchodního prodejce spotřební elektroniky a elektrospotřebičů, ke dni 1. 1. 2010. Ocenění se skládá z jednotlivých částí jako je finanční analýza, která zkoumá finanční zdraví podniku; strategická analýza, jejímž úkolem je vymezení relevantního trhu a prognóza tržeb; prognóza generátorů hodnoty a sestavení finančního plánu. Výsledné ocenění je provedeno výnosovou metodou DCF Equity diskontováním volných peněžních toků pro vlastníky (akcionáře) diskontní mírou ve tvaru nákladů vlastního kapitálu.
Retail marketing v oblasti spotřební elektroniky.
Stara, Jiří ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent)
Teoretická část práce se zabývá problematikou marketingového mixu a značky. Větší prostor je věnován aktuálním trendům ve světě spotřební elektroniky a českému trhu. Charakteristika zahrnuje technologický vývoj, aktuální stav maloobchodu a představuje nejvýznamnější výrobce a prodejce elektroniky v ČR. Vlastní výzkum se zaměřuje na výzkum nákupního rozhodování v kategorii spotřební elektroniky. Práci zakončuje přehled marketingových nástrojů vhodných pro tento typ zboží.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.