Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Budoucnost pohledem dospívajících chlapců v zařízeních pro výkon ústavní výchovy
Trundová, Jorika ; Novotná, Hana (vedoucí práce) ; Pernicová, Kristina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá budoucností u dospívajících chlapců, kteří jsou umístěni v diagnostickém ústavu pro mládež. Teoretická část práce popisuje současné pojetí adolescence spolu s některými změnami, které se během tohoto vývojového období vyskytují. Dále je představena budoucnost jako pojem v oboru psychologie. Jádrem této kapitoly je představení konceptu orientace na budoucnost a jeho uvedení do souvislostí. Následuje rozvedení pojmů rizikové chování a poruchy chování a je představen systém výchovné péče v ČR. Praktická část popisuje kvalitativní výzkum, který byl proveden na základě polostrukturovaných rozhovorů s chlapci umístěnými v diagnostickém ústavu. Do výzkumu bylo zařazeno šest chlapců ve věku 15-18 let. Cílem výzkumu bylo zmapovat jejich pohled na budoucnost. Z výsledků vyplývá, že chlapci přikládají velký význam kariérnímu zaměření, a to nehledě na to, zda mají představu o svém konkrétním budoucím povolání. Dále se ukazuje význam vlivu současné rodiny na představy o založení rodiny. Dosavadní životní zkušenost ovlivňuje představy zejména v oblasti způsobu života a rodinných vztahů. KLÍČOVÁ SLOVA Adolescence, dospívání, orientace na budoucnost, poruchy chování
Porovnání edukačního prostředí dospívajících dívek s poruchami a bez poruch chování
Šimonová, Kristýna ; Gillernová, Ilona (oponent) ; Čáp, David (oponent)
Předkládaná rigorózní práce se zabývá porovnáním edukačního prostředí dospívajících dívek s poruchami a bez poruch chování. Zaměřuje se především na edukační prostředí rodiny a školy vzhledem k jejich významu pro socializaci jedince. Teoretická část nejprve stručně charakterizuje období adolescence v jeho bio-psycho- sociálních hlediscích. Posléze se věnuje poruchám chování, jejich klasifikaci, projevům, ale také etiologii či specifikům této problematiky u dívek. V závěru pak nabízí vhled do souvislostí mezi různými charakteristikami edukačních prostředí a jejich vztahu s poruchami chování se zaměřením na specifika u dívek. Empirická část si pak klade za cíl porovnat edukační prostředí dívek, u kterých se projevuje poruchové chování a dívek, u kterých se takovéto chování neprojevuje. O to se pokouší prostřednictvím dvaceti podrobných případových studií dívek ve věku čtrnáct až osmnáct let. Polovina z těchto kazuistik se věnuje dívkám umístěným, kvůli svému problémovému chování, do ústavních zařízení, druhá polovina pak pracuje s děvčaty bez výchovných potíží. Práce se pokouší nalézt možné společné znaky pro obě skupiny zvlášť a posléze také skupiny navzájem porovnává. K výzkumnému šetření bylo využito jak kvalitativních, tak kvantitativních výzkumných metod. Projekt rigorózní práce přispívá k...
Poruchy chování jako důsledek specifických vývojových poruch učení
VOKROJOVÁ, Nela
Diplomová práce se zabývá vztahem specifických vývojových poruch učení a poruch chování u pubescentů. V teoretické části jsou vysvětleny základní termíny vyskytující se v práci, jako jsou specifické vývojové poruchy učení, poruchy chování, pubescence a možná prevence vzniku poruch chování. Jsou zde uvedeny české i zahraniční výzkumy, které byly na toto a podobná témata již provedeny. Empirická část zkoumá kvantitativní metodou míru anxiety a výskyt poruch chování na druhých stupních 2. ZŠ v Třeboni a ZŠ Londýnské v Praze a porovnává získaná data u žáků s SVPU a bez SVPU.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.