Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ekonomické aspekty dopravní situace a chování řidičů
VLACHOVÁ, Pavlína
Bakalářská práce se zabývá pravidly kruhového objezdu a vypočítává náklady na čekání při vjíždění na kruhový objezd. Zaměřuje se také především na osoby vjíždějící a vyjíždějící z kruhového objezdu. Teoretická část definuje základní pojmy týkající se dopravy, chování řidičů a kruhových objezdů. Samotná praktická část se skládá z představení města Tábora a tří kruhových křižovatek, které se v něm nacházejí, což je jedna z nejdůležitějších částí této bakalářské práce. Pro potřeby vyhodnocení práce bylo potřeba získat záznamy kruhových objezdů. Jako další krok je vyhodnocení, kde jsou porovnána některá volně dostupná data ze sčítání dopravy z Ředitelství silnic a dálnic z roku 2020 a spolu s údaji z videozáznamů kruhových objezdů jsou pomocí vzorců vypočteny celkové skutečné a společenské náklady. V závěru práce bylo stanoveno možné opatření na zlepšení situace ve formě dopravního značení a následně bylo společně se společenskými náklady posouzeno, zda se pořízení dopravního značení vyplatí.
The impact of the Covid-19 pandemic and other factors on road traffic safety in the Czech Republic
Schusterová, Josefína ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Zeynalova, Olesia (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá primárně potenciálním vlivem onemocnění Covid-19 na bezpečnost silniční dopravy v České republice, která je měřena pomocí denního množství dopravních nehod. Dodatečné zahrnutí sezónních vlivů a počasí přispívá ke komplexitě a jedinečnosti této práce. Přestože je relevantní zahraniční literatura, zabývající se vztahem mezi pandemií a do- pravními nehodami, dostupná, toto téma ještě nebylo detailně studováno pro Českou republiku. Hypotézy byly testovány aplikováním lineární metody nejmenších čtverců na data typu časová řada. Četnost dopravních nehod značně poklesla za přítomnosti onemocnění Covid-19, obzvláště během období lockdownů. Os- tatní analyzované kategorie dopravních nehod zaznamenaly podobné výsledky, kromě nehod, kde byl viník pod vlivem alkoholu nebo drog, které byly pandemií pozitivně ovlivněny. Jediným indikátorem počasí, který nemá statisticky výz- namný vliv na dopravní nehody je vítr a naopak státní svátky jejich denní počet značně ovlivňují. Celkově teze přispívá k odhalení trendů v dopravě během onemocnění Covid-19 a napomáhá k odhadu situace dopravní bezpečnosti za případného budoucího nouzového stavu podobného typu.
Jaké faktory ovlivňují "vybodování" řidičů v krajích ČR?
Farbiak, Marek ; Mičúch, Marek (vedoucí práce) ; Janíčko, Martin (oponent)
Bakalářská práce definuje pomocí ekonomické teorie faktory ovlivňující vybodovaní řidičů v krajích ČR. Nastavené proměnné daly vzniknout panelovému datovému souboru, jenž je posléze testován metodou fixních efektů. Práce vychází z ekonomické teorie G. Beckera, která slouží jako základ pro vytvořenou hypotézu. Podstata testované hypotézy je zjistit, zda počet dopravních policistů, průměrná mzda a hustota dopravních sítí v jednotlivých krajích ČR jsou staticky významné a zda ovlivňují vybodovanost řidičů. Do hypotézy byly zahrnuty předpokládané vlivy, jednotlivých vysvětlujících proměnných. Výpočet prokázal vliv i statistickou významnost všech nastavených faktorů. Prokázalo se, že ekonomické a sociální prostředí ovlivňuje chování řidičů, při páchání dopravních přestupků. Avšak z důvodů opačného vlivu hustoty dopravních sítí dochází k zamítnutí části testované hypotézy. Výsledek je o to zajímavější, že při zvýšení hustoty dopravních sítí se vážený průměr bodů v jednotlivých krajích ČR navyšuje, i přesto že teoretický základ udává opak.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.