Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
NATO Transformation and the Capability Gap
Ruml, Ken ; Plechanovová, Běla (vedoucí práce) ; Karlas, Jan (oponent)
Předkládaná diplomová práce je makro-komparativní případovou studií, která pojednává o problematice dlouhodobé neochoty většiny členských států poskytnout Severoatlantické alianci nezbytné vojenské schopnosti. Propastný rozdíl mezi deklarovanou ambicí Aliance a jejími schopnostmi existuje minimálně od Kosovské krize z roku 1999. Pouhé dva roky uplynuly od přijetí nové strategické koncepce, která potvrdila roli NATO jako aktéra řešení konfliktů, ale hodnocení nedávné operace v Libyi naznačují, že nerovnováha mezi ambicemi a schopnostmi přetrvává, a to navzdory četným iniciativám majícím za cíl zlepšení vojenských schopností jednotlivých členských států. Otázka proto zní, jaké faktory nejvýznamněji ovlivňují chování států v rámci organizace a jakým způsobem lze státy motivovat k lepším výkonům. Na problematiku je nahlíženo z pohledu neorealismu, který klade důraz na strukturální vlivy, a konstruktivismu, který zase upřednostňuje vlivy vnitřní, zejména státní identitu. Výsledky analýzy metodou mlhavé množiny naznačují, že nejschůdnější cestou, jak nastolit rovnováhu mezi ambicemi a schopnostmi NATO, je harmonizovat iniciativy NATO a EU v oblasti obrany a pokusit se o vojenskou integraci.
Individualizace ve výuce jako prostředek k vzdělávání nadaných žáků na ZŠ
Pospíšilová, Jana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Tématem diplomové práce je individualizace ve výuce jako prostředek ke vzdělávání nadaných žáků na základní škole. Cílem práce je zjistit, jak učitelé vzdělávají nadané žáky na základní škole a jaké uplatňují individualizační techniky v běžném vyučování, jaký je přístup učitelů ke vzdělávání nadaných žáků, jaká je jejich orientace v problému a jak jsou diferencovány vzdělávací nabídky. Těžištěm teoretické části je popis specifických charakteristik a problémů nadaných žáků, které ovlivňují jak vzdělávací proces, tak jejich vztahy s učiteli a vrstevníky, dále jsou zde uvedeny možnosti vzdělávání nadaných žáků, modifikace metod, forem a prostředí výuky. Empirická část obsahuje vícepřípadovou studii tří základních škol, jejíž součástí je zúčastněné pozorování výuky a rozhovory s učiteli. Výzkum popsal nejednotný přístup učitelů k nadaným žákům a jejich vzdělávání. Srovnání škol mezi sebou ukázalo velké rozdíly ve vzdělávání nadaných žáků v běžné základní škole. Každá škola pracuje s jiným systémem vzdělávání nadaných žáků, má jiné cíle ve vzdělávání nadaných žáků a jiný přístup k problému nadaných dětí. Klíčová slova Nadaný žák, individualizace, diferenciace, metody, formy výuky, motivace, rozvoj schopností, učitel.
NATO Transformation and the Capability Gap
Ruml, Ken ; Plechanovová, Běla (vedoucí práce) ; Karlas, Jan (oponent)
Předkládaná diplomová práce je makro-komparativní případovou studií, která pojednává o problematice dlouhodobé neochoty většiny členských států poskytnout Severoatlantické alianci nezbytné vojenské schopnosti. Propastný rozdíl mezi deklarovanou ambicí Aliance a jejími schopnostmi existuje minimálně od Kosovské krize z roku 1999. Pouhé dva roky uplynuly od přijetí nové strategické koncepce, která potvrdila roli NATO jako aktéra řešení konfliktů, ale hodnocení nedávné operace v Libyi naznačují, že nerovnováha mezi ambicemi a schopnostmi přetrvává, a to navzdory četným iniciativám majícím za cíl zlepšení vojenských schopností jednotlivých členských států. Otázka proto zní, jaké faktory nejvýznamněji ovlivňují chování států v rámci organizace a jakým způsobem lze státy motivovat k lepším výkonům. Na problematiku je nahlíženo z pohledu neorealismu, který klade důraz na strukturální vlivy, a konstruktivismu, který zase upřednostňuje vlivy vnitřní, zejména státní identitu. Výsledky analýzy metodou mlhavé množiny naznačují, že nejschůdnější cestou, jak nastolit rovnováhu mezi ambicemi a schopnostmi NATO, je harmonizovat iniciativy NATO a EU v oblasti obrany a pokusit se o vojenskou integraci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.