Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv zatížení přípojných vozidel na jízdní vlastnosti soupravy
Pečová, Monika ; Bradáč, Albert (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje chování jízdních souprav a to především návěsového typu při prázdném a naloženém stavu. V této práci jsou kromě základních konstrukčních rozdílů jízdních souprav uvedeny mj. vlivy působení bočního větru, vlastnosti pneumatik a důležitost umístění těžiště soustavy a volba typu nápravy na směrovou dynamiku.
Pasivní a aktivní bezpečnostní prvky v osobních automobilech
Jahoda, Patrik ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na bezpečnostní prvky všeho druhu v osobních automobilech a jejich obecným seznámením. Tyto prvky jsou dále rozděleny, rozvíjeny a stručně popsány. Práce obsahuje také krátké shrnutí historie bezpečnostních prvků. Závěr obsahuje zhodnocení přínosu jednotlivých prvků. V práci je dále vloženo video s crash testem.
Systémy bezpečnosti provozu vozidla
Slaběňák, Patrik ; Kuchyňková, Hana (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V dnešní době je cestování automobilem velice rozšířené a přáním každého cestujícího je bezpečný návrat. Výsledkem této bakalářské práce je přehled nejpoužívanějších stabilizačních systémů, které se v automobilech vyskytují a usnadňují řidiči práci při řízení v kritických situacích. Mimo jiné práce obsahuje také přehled sil, které na vozidlo při jízdě působí a tím mají vliv na hrozící nebezpečí smyku při zhoršených adhezních podmínkách. Jednotlivé systémy jsou pečlivě popsány a doplněny řadou demonstrujících obrázků, které danou problematiku přibližují a usnadňují správnou představu o funkčnosti. Závěrem práce je zmíněn teoretický návrh pro praktické cvičení předmětu automobilová elektrotechnika a odkaz na mé pokračování v této práci v rámci diplomové práce.
Modelování a analýza vlivu ABS na chování vozidla
Holec, Dominik ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá brzdovým systémom ABS a jeho vplyvom na brzdnú dráhu vozidla. Práca obsahuje návrh, popis vývoja a testovanie simulačného modelu vo verifikačnom prostredí UPPAAL. Výsledný model je systémom navzájom komunikujúcich časovaných automatov. Analýza vlastností modelu je založená na metóde štatistického overovania modelu. Model umožňuje skúmať najmä priebeh a dĺžku brzdnej dráhy. Ostatné premenné ovplyvňujúce chovanie modelu, ktoré je možné sledovať sú sklz, koeficient trenia, odpor vzduchu, brzdná sila a rýchlosť vozidla. Je možné taktiež zistiť pravdepodobnosť, že vozidlo za zvolených podmienok zastaví do určitého počtu metrov a skúmať vplyv systému ABS na tieto výsledky.
Vliv hloubky dezénové drážky na dosažitelné zpomalení vozidla
Kejíková, Barbora ; Kaluža, Zdeněk (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Práce je věnována pneumatikám osobních automobilů. Teoretická část zahrnuje popis výroby, konstrukce a parametrů pneumatik. Praktická část je tvořena experimentálním měřením, jehož cílem je zjistit vliv hloubky dezénu na brzdné zpomalení vozidla. Nejprve se zaměřuje na přípravu podmínek měření, s následným zpracováním a vyhodnocením získaných dat.
Analýza brzdění vozidla s nestandardním zásahem do brzdové soustavy
Kortán, Daniel ; Bradáč, Albert (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku možné přestavby kapalinových brzdových soustav, v podobě záměny kolových brzd. První část je zaměřena na funkci a popis konstrukce různých druhů brzd. Druhá část je zaměřena na popis typů zkoušení brzdových soustav a předpisů tykajících se brzdových soustav. Poslední část je zaměřena na samotné měření obou vozidel a porovnání výsledků s výpočty.
Vliv ABS na chování vozidla
Zich, Jakub ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá systémem ABS (Anti-lock braking system) a jeho vlivem na délku brzdné dráhy vozidla. Práce obsahuje rešerši k tomuto problému, přehled vhodných modelovacích prostředků, návrh řešení, jeho implementaci v modelovacím nástroji UPPAAL a testy prováděné s modelem. Testy zkoumají průběh vývoje základních veličin spojených s brzděním (rychlost, brzdná dráha, skluz, úhlová rychlost, koeficient tření) v simulacích nouzového brzdění s použitím systému ABS a bez něj, a výsledky porovnávají. Taktéž ověřují pravděpodobnost, že vozidlo zastaví v různých podmínkách za danou vzdálenost. V neposlední řadě umí model simulovat poruchu brzd či brzdových čidel a výsledky těchto simulací je možné porovnávat se simulacemi bez poruchy.
Systém ABS jako prvek aktivní bezpečnosti vozidla
Tvarůžek, Jiří
Práce je zaměřena na problematiku systému ABS, který se používá u osobních vozidel. V první části práce jsou popsány prvky aktivní bezpečnosti, které se využívají pro eliminaci a zabránění vzniku dopravní nehody. Do této skupiny spadá i systém ABS, kterému se věnuje druhá část literární rešerše. Je zde popsána činnost systému, jednotlivé komponenty, ze kterých se systém skládá a jeho historický vývoj. Druhá část práce je zaměřena na experimentální měření, které hodnotí vliv činnosti systému ABS na brzdnou dráhu vozidla při různém stavu povrchu vozovky. V práci jsou rovněž zpracovány výsledky z laboratorního měření činnosti systému ABS. Výsledky ukazují, že díky aktivní činnosti systému ABS je možné dosáhnout kratší brzdné dráhy i při různém stavu povrchu vozovky.
Vliv zatížení přípojných vozidel na jízdní vlastnosti soupravy
Pečová, Monika ; Bradáč, Albert (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje chování jízdních souprav a to především návěsového typu při prázdném a naloženém stavu. V této práci jsou kromě základních konstrukčních rozdílů jízdních souprav uvedeny mj. vlivy působení bočního větru, vlastnosti pneumatik a důležitost umístění těžiště soustavy a volba typu nápravy na směrovou dynamiku.
Vliv ABS na chování vozidla
Zich, Jakub ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá systémem ABS (Anti-lock braking system) a jeho vlivem na délku brzdné dráhy vozidla. Práce obsahuje rešerši k tomuto problému, přehled vhodných modelovacích prostředků, návrh řešení, jeho implementaci v modelovacím nástroji UPPAAL a testy prováděné s modelem. Testy zkoumají průběh vývoje základních veličin spojených s brzděním (rychlost, brzdná dráha, skluz, úhlová rychlost, koeficient tření) v simulacích nouzového brzdění s použitím systému ABS a bez něj, a výsledky porovnávají. Taktéž ověřují pravděpodobnost, že vozidlo zastaví v různých podmínkách za danou vzdálenost. V neposlední řadě umí model simulovat poruchu brzd či brzdových čidel a výsledky těchto simulací je možné porovnávat se simulacemi bez poruchy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.