Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dokument V síti jako vzdělávací nástroj pro publikum dětí ve věku 12 - 15 let
Poláková, Klára ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Cílem diplomové práce je seznámit s edukativním přesahem dokumentu V síti a jeho přínosem pro české vzdělávání. Teoretická část se zabývá především přiblížením problematiky, kterou film otevírá, a tím je zneužívání dětí na internetu. Celkově ukotvuje téma bezpečnost na internetu dětí do širších souvislostí a také do kontextu českého školního systému. Diplomová práce by pak mohla sloužit jako studijní opora učitelů, kteří s tématem chtějí pracovat a vzdělávat sebe i děti, obsahuje totiž celou kapitolů doporučených vzdělávacích projektů a programů vhodných do výuky na druhém stupni. Výzkumná část práce je pak zaměřena na vnímání učitelů s diváckou zkušeností s dokumentem V síti: Za školou tohoto projektu jako vzdělávacího nástroje. Kvalitativní výzkum se zabýval výzkumnou otázkou, jakým způsobem ovlivnila divácká zkušenost s dokumentárním filmem V síti: Za školou přístup k tématu bezpečnosti dětí na internetu a jeho výuku u učitelů 2. stupně základních škol? Sběr dat byl pak realizován formou polostrukturovaných rozhovorů s devíti učiteli základních škol. Mezi hlavní závěry patří především ocenění pedagogů dokumentu V síti: Za školou jako nového vzdělávacího nástroje pro prevenci rizikového chování na internetu u dětí na druhém stupni. Zásadním zjištěním bylo také, že výuka tématu bezpečnosti...
Výuka mediální výchovy u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami na prvním stupni základní školy
Švarcbeková, Markéta ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Rigorózní práce se zabývá výukou mediální výchovy na prvním stupni základní škol se zaměřením na děti se specifickými vzdělávacími potřebami. Vychází ze studia odborné literatury, aktuální školské legislativy a praxe autorky - pedagoga na prvním stupni základní školy. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První, teoretická část definuje základní pojmy, výuku mediální výchovy, její začlenění v rámci RVP ZV. Rovněž přináší stručný pohled na výuku mediální výchovy v zahraničí (Francie, Spojené království a Německo). Druhá část rigorózní práce obsahuje výsledky výzkumného šetření a to, dotazníkového šetření zaměřeného především na výuku, pomůcky v mediální výchově, předměty, ve kterých je mediální výchova začleňována a na problémy, které se při výuce mediální výuky podle pedagogů nejčastěji vyskytují. Dále práce obsahuje rozbor vyučovacích hodin, ve kterých je začleňována mediální výchova jako průřezové téma. Rigorózní práce obsahuje rozhovory s pedagogy, které jsou následně analyzovány pomocí otevřeného a axiálního kódování. Rigorózní práce poskytuje pohled pedagogů na výuku mediální výchovy. Přináší zjištění, že věk a nedostatek vzdělání pedagoga ovlivňuje výuku mediální výchovy, výběr pomůcek a formu výuky. Výzkum jako další zjištění přinesl, že pedagogové vnímají jako problém nedostatek...
Bezpečnost dat na Internetu
Malý, Filip ; Tyrychtr, Jan (vedoucí práce) ; Vasilenko, Alexandr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou bezpečnosti dat na Internetu, zejména bezpečností uživatelů, kteří se Tato bakalářská práce se zabývá problematikou bezpečnosti dat na Internetu, zejména bezpečností uživatelů, kteří se dostávají do styku s platbou na Internetu. Práce je rozčleněna do dvou částí teoretické a praktické. V teoretické části jsou definovány pojmy související s bezpečností dat na Internetu. Následuje představení potřebných termínů s vysvětlením řešené problematiky. Dílčí částí teoretické části je zpracovaná analýza bezpečnosti uživatelů na Internetu a jejich znalosti problematiky bezpečnosti dat. Praktická část se zabývá návrhem UI specifikace pro bezpečné dobíjení finančních prostředků do informačního platebního systému. Uživatelé v tomto platebním systému budou moci dobíjet finanční prostředky prostřednictvím své kreditní karty, prémiové sms zprávy a klasické hotovostní platby.
Digitální bezpečnost ve školních vzdělávacích programech základních a středních škol
KOVÁŘ, David
Obsah bakalářské práce se zabývá problematikou výuky digitální bezpečnosti s důrazem na obsah a rozsah. Samotná problematika digitální bezpečnosti je rozsáhlá a proto bylo toto spektrum informací vymezeno na vybrané oblasti výuky zálohování dat, používání softwarových bezpečnostních prvků, bezpečného chování na internetu včetně správy bezpečnostních hesel a problematiku autorského zákona. V teoretické části se bakalářská práce opírá o analýzu školních vzdělávacích programů vybraných škol. Dále práce zahrnuje analýzu českých kurikulárních dokumentů vzhledem k dané problematice a zpracovává potřebné spektrum informací a dat věnující se vybraným okruhům digitální bezpečnosti. Hlavním cílem bakalářské práce je porovnání vybraných školních vzdělávacích programů, u nichž bude kladen důraz na hledání signifikantních rozdílů v popisované digitálně-bezpečnostní problematice. Naplňování vzdělávacích požadavků na vybraných školách je ověřeno a realizováno pomocí rozhovorů s žáky a učiteli daných škol. Získaná data a informace od žáků a studentů spolu se školními a rámcovými vzdělávacími programy tvoří soubor informací reprezentující současný stav výuky digitální bezpečnosti a rozdíly mezi vybranými středními školami, gymnázii a základními školami.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.