Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj slovní zásoby u žáků 2. stupně ZŠ
PETERKA, Ondřej
Diplomová práce se zaměřuje na úroveň a rozvoj slovní zásoby žáků 2. stupně základních škol, zejména 6. a 9. ročníků. Práce je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Cílem teoretické části práce je vymezit lexikologii, slovní zásobu a její jednotlivé prvky. Empirická část práce popisuje metodiku výzkumu, shrnuje a dále srovnává výsledky dotazníkového šetření ve třech základních školách.
Antonymous adjectives in children's and adult literature
Najberková, Tereza ; Čermáková, Anna (vedoucí práce) ; Čermák, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá antonymními adjektivy v literatuře psané pro děti. Hlavním cílem práce je porovnat používání antonym v literatuře psané pro děti s literaturou pro dospělé na základě jejich kontextuálního výskytu. Práce se zaměřuje na dvě hlavní oblasti - diskursní funkce antonymie a kanonicitu antonym. Práce předkládá výsledky analýzy antonym vyskytujících se v kontextu 51 nejfrekventovanějších adjektiv korpusu dětské literatury. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část nastiňuje teoretický rámec, ve kterém jsou shrnuty dosavadní poznatky z výzkumu diskursních funkcí antonymie, a dále popisuje jednotlivé metody, které slouží k určení míry kanonicity antonym. Druhá část se věnuje metodologii práce a popisuje jednotlivé postupy a práci s daty, která byla použita k účelům této práce. Selekce relevantních příkladů vychází z manuální klasifikace konkordančních řádků. Třetí, analytická část práce, obsahuje analýzu a klasifikaci antonym, která byla nalezena v korpusu literatury psané pro děti a srovnává je se selektivními vzorky z korpusu literatury psané pro dospělé. Součástí této části je i srovnání nejfrekventovanějších adjektiv z obou korpusů. Klíčová slova: antonymie, diskursní funkce antonymie, kanonicita antonym
The use of lexical oppositeness in English internet advertising
Betincová, Barbora ; Klégr, Aleš (vedoucí práce) ; Šaldová, Pavlína (oponent)
Tato práce se zabývá tématem lexikální antonymie v diskurzu anglické reklamy. Cílem práce je identifikovat techniky jazyka reklamy na základě využití antonymie a popsat jejich manipulativní strategie. Práce se člení na dvě části. První část je teoretická a uvádí do problematiky jazyka reklamy a antonymie. Předkládá přístupy k definici reklamy, popisuje vliv výběru médií na jazyk reklamy a shrnuje principy reklamy. Zde jsou také představeny základní klasifikace opozit. Druhá část začíná popisem metodologie výzkumu a databáze reklamních textů, která byla pro účely této práce vytvořena. Následující kapitola popisuje distribuci jednotlivých tříd antonym ve zmíněné databázi a reklamní techniky na nich založené. V závěru se práce věnuje manipulativním strategiím popsaných technik.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.