Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Systém pro haptickou odezvu a jeho spolehlivost
Horpatzká, Michaela ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Janhuba, Luboš (vedoucí práce)
Práce se věnuje koncepčnímu návrhu a hodnocení spolehlivosti systému haptické odezvy pro piloty malých letounů kategorií UL2, EASA CS-LSA, EASA CS-VLA a EASA-CS-23. Koncepční návrh je rozdělen na tři části. V první je shrnut vývoj testování haptického systému na leteckém simulátoru, dále pak jsou rozebrány možnosti zapojení systému do letounu pro letovou zkoušku a ve třetí části jsou nastíněny možnosti pro zástavbu do letounu. Součástí poslední části koncepčního návrhu je analýza spolehlivosti systému a shrnutí možných problémů při zástavbě systému do letounu.
Vztlaková mechanizace křídla
Rakovský, Kristián ; Weis, Martin (oponent) ; Horák, Marek (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá problematikou vztlakovej mechanizácie krídla. V práci je uvedený účel vztlakovej mechanizácie, rozdelenie prostriedkov vztlakovej mechanizácie, stručný náhľad do ich histórie a ich bližší popis s uvedením ich výhod, nevýhod a použitia v letectve. Súčasťou práce je taktiež stručná štatistika, ktorá zrovnáva vztlakovú mechanizáciu veľkokapacitných dopravných letúnov.
Vysokovztlaková mechanizace křídel dopravních letadel
Marek, Dominik ; Hammer, Jaromír (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Bakalářská práce utváří přehled používané vysokovztlakové mechanizace na náběžných a odtokových hranách křídel dopravních letadel. Stručně vysvětluje jejich princip činnosti, popisuje výhody a nevýhody jednotlivých konceptů, uvádí jejich vliv na aerodynamické charakteristiky a sleduje trendy použití v současné letecké dopravě.
Simulace podmínek ve výpočtech aerodynamiky vozidel
Čavoj, Ondřej ; Sloupenský, Zdeněk (oponent) ; Popela, Robert (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Došlo k prověření několika oblastí odchylek CFD výpočtů od měření v tunelu i od skutečné jízdy. Ze srovnání metod simulace rotace kola plyne, že jednodušší stacionární přístupy někdy dokáží nahradit opravdovou rotaci kola, ale mohou být příliš citlivé na natočení kol. Pomocí srovnání proudových polí ve výpočtech a měření byl identifikován spodní úplav za koly jako klíčová oblast zájmu nejen při srovnávání metod, ale pro přesnost výpočtů obecně. Dále bylo prokázáno, že míra detailu pneumatiky a její deformace u kontaktu s vozovkou nemá na shodu s měřením velký vliv. Díky chybě způsobené absencí rotace pneumatiky byla identifikována bočnice pneumatiky jako místo odtržení proudění se zásadním vlivem na proudové pole i silové účinky. Bylo také potvrzeno, že zanedbávání úhlu náběhu při hodnocení aerodynamického odporu způsobuje jeho podhodnocení. Pro přesnější posouzení by bylo vhodné získat data z reálného prostředí i pro horší povětrnostní podmínky. Poslední zkoumanou oblastí byla radiální expanze pneumatiky, která způsobuje pokles koeficientu odporu s rostoucí rychlostí a mění obtékání zádě. Její zanedbávání proto může negativně ovlivňovat aerodynamický vývoj vozu.
Systém pro měření úhlu náběhu
Koribský, Denis ; Bartoněk, Jaroslav (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo dokončit systém pro měření úhlu náběhu a úhlu vybočení během letu. Systém je založen na dvou korouhvičkách, jejíchž úhel natočení se snímá pomocí rotačních magnetických enkodérů. Bylo provedeno správné zapojení jednotlivých komponent k základní desce Arduino a byl přizpůsoben program v rozhraní Arduino IDE. Naměřené data úhlu natočení korouhviček byla následně ukládána na SD kartu. Po kompletním sestavení systému byla provedena kalibrace s využitím geometrických šablon. Výsledky kalibrace byly vhodně proloženy funkcí, sloužící k výpočtu skutečného úhlu náběhu.
Konstrukce zkušebního zařízení pro testování adheze a hluku v kontaktu kola a kolejnice
Gabriel, Tomáš ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Práce je věnována konstrukci experimentálního zařízení určeného pro výzkum příčin hluku při průjezdu tramvajového vozidla traťovým obloukem a k vývoji způsobů jak tomuto hluku předcházet. První část práce obsahuje rešerši problematiky kontaktu kola s kolejnicí z tribologického pohledu se zaměřením na mechanismus generovaného hluku. Dále je uveden přehled podobných experimentálních zařízení. Vlastní konstrukce je zaměřena na správnou implementaci dynamického modelu kontaktu s použitím skutečného tramvajového kola. Výsledné zařízení umožňuje měření adhezních charakteristik v tangenciálním a laterálním směru náběhu a záznam generovaného hluku při nastaveném úhlu náběhu.
Konstrukce zkušebního zařízení pro testování adheze a hluku v kontaktu kola a kolejnice
Gabriel, Tomáš ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Práce je věnována konstrukci experimentálního zařízení určeného pro výzkum příčin hluku při průjezdu tramvajového vozidla traťovým obloukem a k vývoji způsobů jak tomuto hluku předcházet. První část práce obsahuje rešerši problematiky kontaktu kola s kolejnicí z tribologického pohledu se zaměřením na mechanismus generovaného hluku. Dále je uveden přehled podobných experimentálních zařízení. Vlastní konstrukce je zaměřena na správnou implementaci dynamického modelu kontaktu s použitím skutečného tramvajového kola. Výsledné zařízení umožňuje měření adhezních charakteristik v tangenciálním a laterálním směru náběhu a záznam generovaného hluku při nastaveném úhlu náběhu.
Simulace podmínek ve výpočtech aerodynamiky vozidel
Čavoj, Ondřej ; Sloupenský, Zdeněk (oponent) ; Popela, Robert (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Došlo k prověření několika oblastí odchylek CFD výpočtů od měření v tunelu i od skutečné jízdy. Ze srovnání metod simulace rotace kola plyne, že jednodušší stacionární přístupy někdy dokáží nahradit opravdovou rotaci kola, ale mohou být příliš citlivé na natočení kol. Pomocí srovnání proudových polí ve výpočtech a měření byl identifikován spodní úplav za koly jako klíčová oblast zájmu nejen při srovnávání metod, ale pro přesnost výpočtů obecně. Dále bylo prokázáno, že míra detailu pneumatiky a její deformace u kontaktu s vozovkou nemá na shodu s měřením velký vliv. Díky chybě způsobené absencí rotace pneumatiky byla identifikována bočnice pneumatiky jako místo odtržení proudění se zásadním vlivem na proudové pole i silové účinky. Bylo také potvrzeno, že zanedbávání úhlu náběhu při hodnocení aerodynamického odporu způsobuje jeho podhodnocení. Pro přesnější posouzení by bylo vhodné získat data z reálného prostředí i pro horší povětrnostní podmínky. Poslední zkoumanou oblastí byla radiální expanze pneumatiky, která způsobuje pokles koeficientu odporu s rostoucí rychlostí a mění obtékání zádě. Její zanedbávání proto může negativně ovlivňovat aerodynamický vývoj vozu.
Systém pro haptickou odezvu a jeho spolehlivost
Horpatzká, Michaela ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Janhuba, Luboš (vedoucí práce)
Práce se věnuje koncepčnímu návrhu a hodnocení spolehlivosti systému haptické odezvy pro piloty malých letounů kategorií UL2, EASA CS-LSA, EASA CS-VLA a EASA-CS-23. Koncepční návrh je rozdělen na tři části. V první je shrnut vývoj testování haptického systému na leteckém simulátoru, dále pak jsou rozebrány možnosti zapojení systému do letounu pro letovou zkoušku a ve třetí části jsou nastíněny možnosti pro zástavbu do letounu. Součástí poslední části koncepčního návrhu je analýza spolehlivosti systému a shrnutí možných problémů při zástavbě systému do letounu.
Systém pro měření úhlu náběhu
Koribský, Denis ; Bartoněk, Jaroslav (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo dokončit systém pro měření úhlu náběhu a úhlu vybočení během letu. Systém je založen na dvou korouhvičkách, jejíchž úhel natočení se snímá pomocí rotačních magnetických enkodérů. Bylo provedeno správné zapojení jednotlivých komponent k základní desce Arduino a byl přizpůsoben program v rozhraní Arduino IDE. Naměřené data úhlu natočení korouhviček byla následně ukládána na SD kartu. Po kompletním sestavení systému byla provedena kalibrace s využitím geometrických šablon. Výsledky kalibrace byly vhodně proloženy funkcí, sloužící k výpočtu skutečného úhlu náběhu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.