Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vybrané aspekty rodinného působení a školní úspěšnost dítěte
Lucáková, Jana ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Předložená práce se zabývá výzkumem multifaktorově podmíněného fenoménu školní úspěšnosti a na něj působících vlivů z oblasti rodinného prostředí. V teoretické části jsou zpracovány poznatky o školní úspěšnosti a vnímané akademické účinnosti žáka. Další část je věnována jednotlivým oblastem rodinného působení ovlivňujícího školní úspěšnost žáka a to vzdělání rodičů, volnočasovým aktivitám rodičů a dětí, pomoci v domácí přípravě do školy a způsobům výchovy v rodině. Empirická část představuje kvantitativní výzkum, ve kterém je prostřednictvím výzkumného souboru žáků druhého stupně základní školy a víceletého gymnázia ověřován vztah mezi vybranými proměnnými rodinného působení a jednotlivými složkami školní úspěšnosti. Dále je zjišťován vztah mezi vnímanou akademickou účinností žáka a jeho školním prospěchem. Klíčová slova: školní úspěšnost, vnímaná akademická účinnost, rodinné vlivy, způsob výchovy.
Vybrané aspekty rodinného působení a školní úspěšnost dítěte
Lucáková, Jana ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Předložená práce se zabývá výzkumem multifaktorově podmíněného fenoménu školní úspěšnosti a na něj působících vlivů z oblasti rodinného prostředí. V teoretické části jsou zpracovány poznatky o školní úspěšnosti a vnímané akademické účinnosti žáka. Další část je věnována jednotlivým oblastem rodinného působení ovlivňujícího školní úspěšnost žáka a to vzdělání rodičů, volnočasovým aktivitám rodičů a dětí, pomoci v domácí přípravě do školy a způsobům výchovy v rodině. Empirická část představuje kvantitativní výzkum, ve kterém je prostřednictvím výzkumného souboru žáků druhého stupně základní školy a víceletého gymnázia ověřován vztah mezi vybranými proměnnými rodinného působení a jednotlivými složkami školní úspěšnosti. Dále je zjišťován vztah mezi vnímanou akademickou účinností žáka a jeho školním prospěchem. Klíčová slova: školní úspěšnost, vnímaná akademická účinnost, rodinné vlivy, způsob výchovy.
Způsob výchovy a sourozenecká skupina ve vícedětných rodinách
Suchomelová, Anna ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá způsobem výchovy a sourozeneckou skupinou ve vícedětných rodinách. V teoretické části jsou popsána teoretická východiska způsobu výchovy, proměnné působící na způsob výchovy a specifika vícedětných rodin. Pro výzkum v empirické části byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie. Výzkumný soubor je složen z devíti rodin české národnosti se čtyřmi až pěti dětmi ve věku 1,5 roku až 18 let. Rodiče jsou ve většině případů vysokoškolsky vzdělaní, praktikující katolíci. Data byla získávána kombinací kvalitativních a kvantitativních výzkumných metod. Výstupem práce je popis výchovných specifik vícedětných rodin, možných příčin výchovných rozdílů mezi sourozenci a zároveň charakteristika sourozenecké skupiny. Zdá se, že velikost rodiny se odráží zejména v komunikaci rodičů s dětmi, množství společných činností a v organizaci chodu domácnosti. Příčiny rozdílného výchovného působení na jednotlivé sourozence můžeme hledat v odlišných osobnostních charakteristikách, věku a sourozenecké konstelaci dětí a zároveň v přibývajících zkušenostech rodičů. Význam sourozenecké skupiny se projevuje zejména v kompenzaci nedostatku rodičovské pozornosti, podněcování vývoje mladších sourozenců a rozvoji sociálních dovedností.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.