Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 70 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přestavba zážehového motoru na spalování vodíku
Prchal, David ; Böhm, Michael (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá spalováním vodíku v pístových spalovacích motorech, což je téma, které s plánovaným přechodem na nízkoemisní mobilitu nabývá na důležitosti. V rámci práce jsou popsány základní fyzikální vlastnosti vodíku, jež jsou porovnány s konvenčními uhlovodíkovými palivy. Jsou popsány odlišnosti z hlediska tvorby směsi, vývinu tepla, přestupu tepla, dosahovaných výkonů, emisí a dalších provozních parametrů. Na základě zjištěných informací je proveden teoretický návrh přestavby zážehového motoru 1,5 TSI evo2 na spalování vodíku, přičemž je kladen důraz na dosažení dostatečného výkonu, vhodného průběhu točivého momentu, nízkých emisí a co nejmenších nákladů na přestavbu. Jsou analyzována data z jiných vodíkových zážehových motorů, na jejichž základě jsou sestaveny různé modely hoření pro vodík. Je vytvořen zjednodušený 1D model výchozího motoru, který je upravován pro použití na vodík. Pro oblast vysokého zatížení je navržen nový profil sací vačky, je doporučena přibližná velikost potřebného turbodmychadla, stanoveny nároky na chlazení stlačeného vzduchu a proveden návrh drobných konstrukčních úprav hlavy válců. Výsledný návrh vyhovuje stanoveným cílům a ukazuje, že s nízkými náklady na přestavbu lze používat moderní zážehové spalovacích motory v kombinaci s vodíkem jakožto nízkoemisním palivem.
Predikce emisí zážehového motoru
Jirout, Petr ; Böhm, Michael (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi predikce emisí zážehových motorů. Cílem bylo na základě parametrů z řídící jednotky navrhnout prediktivní algoritmus emisí nespálených uhlovodíků a oxidu uhelnatého. Návrh se opírá o praktické experimenty se zážehovým motorem. V závěru jsou shrnuty nedostatky navrženého algoritmu a nastíněno možné využití pro nově nastupující emisní normu EU7.
Aplikace chlazené recirkulace výfukových plynů u moderních zážehových motorů
Bazala, Jiří ; Bauer, František (oponent) ; Tůma, Jiří (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
systémů chlazeného EGR (recirkulace výfukových plynů), vodního vstřikování a jejich kombinace. Pro tento účel byl na základě měření zkalibrován simulační model spalovacího zážehového motoru. Na tomto modelu byl prověřen vliv externího chlazeného EGR systému na klíčové parametry motoru jako je účinnost, měrná spotřeba paliva, výkon a jiné. Zde se dospělo k závěru, že systém EGR má z hlediska poměru dosažených výsledků a komplexnosti nevyhovující parametry. Proto byl na modelu prověřen model i vodního vstřikování a porovnán právě se systémem EGR. Model motoru s vodním vstřikováním byl vyhodnocen jako výhodnější. Proto se rozhodlo, že se prostředky k ověření výsledků investují do experimentálního vozidla s vodním vstřikováním a dojde ke srovnání výsledků simulačního modelu a experimentálního měření. Jako budoucí nejvhodnější kombinace vzhledem ke sledovaným parametrům se jeví použití jak systému EGR, tak vodního vstřikování a ideálně s možností zapalování směsi v předkomůrce.
Emise zážehových motorů
Semela, Lukáš ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá emisemi zážehových motorů. Na úvod je čtenář seznámen s historií a dozví se, proč je důležité tuto problematiku řešit. Dále je zde vysvětlen pojem emise, popsáno jeho chemické složení, vliv na životní prostředí a lidský organismus. Zmíněn je také princip měření. Výklad pokračuje platnou legislativou v Evropské unii. Práce je zakončena informacemi o dodatečné úpravě emisí a kapitolou, která nastiňuje vyhlídky automobilů do budoucna s ohledem na životní prostředí.
Systémy snižování emisí u osobních automobilů se zážehovým motorem
Filip, Josef ; Fridrichová, Kateřina (oponent) ; Böhm, Michael (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá způsoby snižování emisí osobních automobilů se zážehovým motorem. V úvodu je popis principu spalování, způsobů přípravy zápalné směsi a škodlivin, které během spalování vznikají. V hlavní části práce jsou detailně rozebrána jednotlivá konkrétní opatření pro snižování emisí používaná u moderních vozidel. Dále jsou ukázány příklady současných emisních systémů u několika vybraných automobilů. V následující kapitole jsou všechny získané poznatky shrnuty. V poslední části je detailně pospána vlastní konfigurace emisního systému, která je navržena s ohledem na maximální efektivitu v oblasti snižování emisí. Závěrem je pak spolu se zhodnocením současné situace shrnutí a nastínění možného směřování dalšího vývoje v dané oblasti.
Řízení zapalování a vstřikování paliva ve spalovacích motorech
Nejedlý, Vladislav ; Mikulčík, Aleš (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V bakalářské práci na téma Řízení zapalování a vstřikování paliva ve spalovacích motorech jsem se převážně zabýval systémy používanými v dnešních automobilech. Tato práce podrobněji pojednává o jednobodovém a vícebodovém systému vstřikování paliva, uvádí jejich součásti a popisuje funkčnost uceleného systému.
Koncepce zážehového motoru pro hybridní pohon osobního vozu
Břoušek, Roman ; Böhm, Michael (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Práce je zaměřená na výpočetní metodiku návrhu hybridní pohonné jednotky. Cílem bude stručný přehled spalovacích motorů v hybridní pohonné soustavě osobních vozů. Díky tomuto přehledu bude poté proveden koncepční návrh zážehového nepřeplňovaného motoru dle zadaných parametrů v prostředí 1-D CFD, přičemž snahou je zohlednit menší složitost a výrobní náklady tohoto motoru za zvýšené účinnosti v režimech jeho nejčastějšího zatížení.
Přímý vstřik benzínu
Moravec, Tomáš ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přímým vstřikováním benzínu u osobních automobilů. V první kapitole se dozvíme o historii přímého vstřikování benzínu a vývoji jednotlivých automobilových koncepcí. Dále se zaměříme na vznik směsí paliva se vzduchem a podrobněji rozebereme celý vstřikovací systém. Obsahem mé práce je také seznam vybraných motorů využívajících přímého vstřikování benzínu. Poslední kapitola je zaměřena především na budoucí vývoj přímého vstřikování benzínu u vznětových motorů.
Přímý vstřik benzínu
Donutil, Jan ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím přímého vstřikování u zážehových motorů. Vysvětluje princip činnosti a výhody oproti starším způsobům tvorby směsi. Uvádí jednotlivé komponenty a aktuální přehled nabízených pohonných jednotek. V závěru se zabývá budoucím vývojem těchto motorů.
Hnací ústrojí vozidel Octavia
Pavličík, Lukáš ; Vopařil, Jan (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje hnací ústrojí vozidel Škoda Octavia, která se používala od počátku výroby tohoto vozu do současnosti. Práce má dvě hlavní části. První kapitola se zaměřuje na pohonné jednotky. Každý motor je stručně popsán. Ve druhé části jsou popsány všechny mechanické a automatické převodovky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 70 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.