Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti využití GPS při analýze silničních nehod
Jokešová, Markéta ; Semela, Marek (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití GPS při analýze silničních nehod. Popisuje historii a strukturu amerického globálního polohového systému (GPS), ruského systému GLONASS a evropského systému Galileo. Dále jsou zde rozděleny GPS přijímače dle možnosti využití. Dále jsou této práci zmíněny metody zpřesňování polohy GPS, a způsoby jakými lze sledovat vozidla s využitím GPS. V praktickém zaměření diplomové práce je provedeno měření s několika druhy navigací a následné porovnání přesnosti naměřených dat se skutečným stavem, kde se automobil v daný okamžik zrovna nacházel a jakou rychlostí jel.
Model systému automatického řízení přesného přiblížení a přistání civilního dopravního letadla za použití informací DGNSS
Hvězda, Michal ; Jalovecký, Rudolf (oponent) ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
V současné době jsou v České Republice publikována přiblížení LPV, jejichž použití umožňuje evropské rozšíření družicového navigačního systému EGNOS. Publikované výšky rozhodnutí ale zatím neumožňují jejich ekvivalenci k přesným přiblížením ILS CAT I. Ověřování modelu automatického přesného řízení přiblížení letadla prezentovaného v rámci této práce ukazuje, že je možné splnit požadavky leteckých předpisů na provedení přiblížení LPV pro výšky rozhodnutí nižší než dosud publikované. Model je vytvořen na základě nejmodernějších metod vývoje založeném na modelování v nástroji umožňujícím současné zpracování spojitých a diskrétních signálů. Architektura modelu sice kopíruje osvědčený systém ILS ve volbě souřadného systému a v oddělení směrů, ve kterých je vedení letu prováděno, ale umožňuje navíc přiblížení po křivce. Použití digitálních dat družicového navigačního systému otevírá další možnosti jeho použití, rozšiřování a vylepšování. Udržování kurzu, odchylky polohy a výšky letu je ověřeno ve scénářích, které zahrnují podrobné cíle práce vytvořené na základě definice procesu přesného přiblížení letadla a které zahrnují výpadek navigačního signálu, vliv větru, různé sestupové úhly a přiblížení po křivce. Analýza chování regulované soustavy ve scénářích umožňuje vývoj jednotlivých modulů automatického systému řízení přesného přiblížení až do aplikované úrovně, totiž konkrétních simulací zdařených přiblížení.
Senzorický systém robotu Minidarpa
Sedlák, Luboš ; Žalud, Luděk (oponent) ; Kopečný, Lukáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá senzorickým systémem mobilního robotu. V práci je popsána struktura a základy satelitní navigace. Jsou zde popsány jednotlivé systémy a zobrazení, jak WGS 84, tak i další systémy pro určení přesnější polohy na Zemi. Jedná se o EGNOS, WAAS a jiné. Blíže je popsána také diferenciální GPS a rozdělení korekcí. Je navržen software GPS pro základní i vzdálenou stanici. Byly také vybrány a používány moduly pro příjem GPS a bezdrátové moduly pro jejich komunikaci. Dále je v práci popisován projekt Open Street Map. Tento projekt je zde podrobněji popsán, dekódován, upraven a převeden do RNDF souboru. Na závěr byla navržena funkce programu pro kameru, která pracuje na principu doby letu světla. Tato kamera je určena pro zjištění bezprostřední překážky před robotem a také pro 3D zobrazení prostoru před ním. Byl také navržen zdroj k této kameře.
Model systému automatického řízení přesného přiblížení a přistání civilního dopravního letadla za použití informací DGNSS
Hvězda, Michal ; Jalovecký, Rudolf (oponent) ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
V současné době jsou v České Republice publikována přiblížení LPV, jejichž použití umožňuje evropské rozšíření družicového navigačního systému EGNOS. Publikované výšky rozhodnutí ale zatím neumožňují jejich ekvivalenci k přesným přiblížením ILS CAT I. Ověřování modelu automatického přesného řízení přiblížení letadla prezentovaného v rámci této práce ukazuje, že je možné splnit požadavky leteckých předpisů na provedení přiblížení LPV pro výšky rozhodnutí nižší než dosud publikované. Model je vytvořen na základě nejmodernějších metod vývoje založeném na modelování v nástroji umožňujícím současné zpracování spojitých a diskrétních signálů. Architektura modelu sice kopíruje osvědčený systém ILS ve volbě souřadného systému a v oddělení směrů, ve kterých je vedení letu prováděno, ale umožňuje navíc přiblížení po křivce. Použití digitálních dat družicového navigačního systému otevírá další možnosti jeho použití, rozšiřování a vylepšování. Udržování kurzu, odchylky polohy a výšky letu je ověřeno ve scénářích, které zahrnují podrobné cíle práce vytvořené na základě definice procesu přesného přiblížení letadla a které zahrnují výpadek navigačního signálu, vliv větru, různé sestupové úhly a přiblížení po křivce. Analýza chování regulované soustavy ve scénářích umožňuje vývoj jednotlivých modulů automatického systému řízení přesného přiblížení až do aplikované úrovně, totiž konkrétních simulací zdařených přiblížení.
Možnosti využití GPS při analýze silničních nehod
Jokešová, Markéta ; Semela, Marek (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití GPS při analýze silničních nehod. Popisuje historii a strukturu amerického globálního polohového systému (GPS), ruského systému GLONASS a evropského systému Galileo. Dále jsou zde rozděleny GPS přijímače dle možnosti využití. Dále jsou této práci zmíněny metody zpřesňování polohy GPS, a způsoby jakými lze sledovat vozidla s využitím GPS. V praktickém zaměření diplomové práce je provedeno měření s několika druhy navigací a následné porovnání přesnosti naměřených dat se skutečným stavem, kde se automobil v daný okamžik zrovna nacházel a jakou rychlostí jel.
Senzorický systém robotu Minidarpa
Sedlák, Luboš ; Žalud, Luděk (oponent) ; Kopečný, Lukáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá senzorickým systémem mobilního robotu. V práci je popsána struktura a základy satelitní navigace. Jsou zde popsány jednotlivé systémy a zobrazení, jak WGS 84, tak i další systémy pro určení přesnější polohy na Zemi. Jedná se o EGNOS, WAAS a jiné. Blíže je popsána také diferenciální GPS a rozdělení korekcí. Je navržen software GPS pro základní i vzdálenou stanici. Byly také vybrány a používány moduly pro příjem GPS a bezdrátové moduly pro jejich komunikaci. Dále je v práci popisován projekt Open Street Map. Tento projekt je zde podrobněji popsán, dekódován, upraven a převeden do RNDF souboru. Na závěr byla navržena funkce programu pro kameru, která pracuje na principu doby letu světla. Tato kamera je určena pro zjištění bezprostřední překážky před robotem a také pro 3D zobrazení prostoru před ním. Byl také navržen zdroj k této kameře.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.