Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přírodní barvy očima předškolních dětí - rozvoj smyslové citlivosti
Plzáková, Gabriela ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Bakalářská práce se zabývá rozvojem smyslové citlivosti předškolních dětí skrze přírodní média a je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretická část práce se zabývá barvami a jejich vnímáním v přírodě, užíváním přírodních medií v současném výtvarným uměním a plánováním výtvarné výchovy v mateřské škole. V praktická část popisuje konkrétní plánování a realizaci výtvarné řady s využitím přírodních barev a její reflexi. Závěr shrnuje zjištění, která naznačují, že některé děti mohou být velmi citlivé k jemným rozdílům mezi odstíny i k méně sytým barvám v přírodě, přestože děti reagují nejlépe na syté a výrazné barvy. Děti jsou schopné si samy najít materiály a nástroje pro výtvarnou tvorbu a projevují zájem o pozorování a vnímání barevnosti přírody. Na základě získaných poznatků práce formuluje zásady pro plánování výtvarných činností s přírodními barvami
Ptačí svět - námět pro výtvarné činnosti v MŠ
KVASNIČKOVÁ, Markéta
Tématem bakalářské práce je ptačí svět - námět pro výtvarné činnosti v mateřské škole. Cílem práce bylo vytvořit soubor výtvarných činností a aktivit souvisejících s ptačím světem. Teoretická část se zabývá vývojem dítěte předškolního věku a vývojem kresby. Práce obsahuje taktéž kapitolu o výtvarných činnostech a technikách používaných v mateřské škole, dále informace o environmentální výchově v prostředí mateřské školy v návaznosti na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Pro hlubší prozkoumání tématu je v teoretické části taktéž zařazena kapitola o ptactvu ve výtvarném umění. V praktické části jsou vypracovány náměty pro výtvarné činnosti související s ptáky, popis jejich realizace předškolními dětmi a následné hodnocení. Metoda zúčastněného pozorování přináší odpovědi na evaluační otázky.
Lidové tradice ve výtvarných činnostech v předškolní třídě mateřské školy
BALDOVÁ, Markéta
Tématem bakalářské práce jsou lidové tradice ve výtvarných činnostech v předškolní třídě mateřské školy. Cílem práce bylo vytvoření souboru výtvarných činností pro posílení významu lidových tradic v životě mateřské školy. Teoretická část obsahuje kapitoly vztahující se k dítěti předškolního věku, lidovým tradicím a výtvarným činnostem v rámci RVP PV, dále kapitoly o historii, významu lidových tradic s možností jejich využití ve výtvarných činnostech v mateřské škole. Pozornost je věnována i výtvarným činnostem a výtvarným technikám vhodným v předškolním vzdělávání. V praktické části jsou vypracovány náměty pro výtvarné činnosti související s lidovými zvyky a tradicemi a popis jejich realizace s předškolními dětmi s následným hodnocením. Odpovědi na výzkumné otázky jsou formulovány na základě zúčastněného pozorování a skupinového rozhovoru. Průběh činností byl zaznamenáván videonahrávkou.
Pojetí výtvarných činností v praxi mateřské školy
LORENCOVÁ, Anna
Bakalářská práce je zaměřena na pojetí výtvarných činností na základě prožitkového učení v praxi v mateřské škole. Teoretická část obsahuje pět základních kapitol. První kapitola se zabývá dítětem předškolního věku a jeho vývojem. Kapitola druhá popisuje výtvarné činnosti a metody jejich vedení. Kapitola třetí se zaměřuje na vývoj dětské kresby. Náplní čtvrté kapitoly jsou tradiční a netradiční výtvarné techniky. Kapitola pátá se věnuje prožitkovému učení a jeho znakům. Výzkumná část obsahuje praktické návody pro realizaci výtvarných činností se zahrnutím prožitkového učení. Jednotlivé činnosti jsou rozděleny podle věkové kategorie dětí.
Výtvarné činnosti a tvoření v přírodním prostředí s předškolními dětmi
KINTZLOVÁ, Andrea
Bakalářská práce se zabývá výtvarnými a tvořivými činnostimi s předškolními dětmi při pobytu v přírodě. Hlavním cílem je vytvoření praktického zásobníku tvořivých činností s využitím přírodního materiálu. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část práce se zabývá charakteristikou vývoje dítěte předškolního věku, vztahem dítěte k přírodě, environmentální výchovou předškolních dětí a dále je uveden přehled základních výtvarných technik, výtvarných technik s přírodními materiály a druhy přírodního materiálu. V praktické části jsou navrženy výtvarné a tvořivé činnosti, seřazené do zásobníku dle jednotlivých ročních období a následuje realizace a zhodnocení konkrétních vybraných aktivit s dětmi v mateřské škole. Praktická část je doplněna dotazníkovým šetřením, týkajícím se pobytu rodičů s dětmi v přírodě.
Hmyz - námět pro výtvarné činnosti v mateřské škole
SNĚŽÍKOVÁ, Anna
Tématem bakalářské práce jsou výtvarné činnosti na téma hmyz u dětí předškolního věku. Teoretická část se zabývá vývojem dítěte předškolního věku a vývojem dětského výtvarného projevu, dále pak environmentální výchovou v předškolním věku, jejími cíli, prostředky a metodami. Pro hlubší prozkoumání tématu obsahuje teoretická část i kapitolu zaměřující se na hmyz ve výtvarném umění. V praktické části jsou uvedeny realizované výtvarné lekce, přičemž každá z lekcí se soustředí především na jeden druh hmyzu. Součástí každé lekce je i její následné zhodnocení, obsahující mimo jiné odpovědi na výzkumné otázky. Odpovědi byly formulovány na základě předchozího průběžného strukturovaného pozorování. Cílem bakalářské práce je pojmout téma hmyz jako specifický námět pro výtvarné činnosti dětí v mateřské škole. A sledovat, jak se mění vztah a postoj dětí k hmyzu a také zájem o něj.
Současné umění v mateřské škole
Turečková, Zuzana ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Jan (oponent)
Ústředním tématem bakalářské práce je využití předmětů denní potřeby ve výtvarném umění a následně i ve výtvarných činnostech s dětmi v mateřské škole. Teoretická část nejdříve nastíní důležitost tvořivosti, poté přiblíží výtvarné činnosti, které rozvoj kreativity podporují. Dále se zaměří na význam pedagogického projektu. Poslední kapitola se pak soustředí na současné české umělce, jejichž různorodé tvůrčí postupy a metody se staly inspirací pro výtvarné úkoly v praktické části. Ta je zpracována formou výtvarného projektu pro konkrétní mateřskou školu. Součástí práce je také fotodokumentace a autorčina pedagogická reflexe realizovaných aktivit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.