Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zapojení ukrajinských žáků do výuky na 1. stupni základní školy
Zrnová, Eliška ; Vallin, Petra (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou zapojení ukrajinských žáků 1. stupně ZŠ do výuky v rámci vzdělávacího systému českých škol. Práce je zaměřena především na žáky, kteří do českých základních škol přicházejí z důvodu rusko-ukrajinského válečného konfliktu. Cílem práce je identifikovat situace a způsoby, jak se tito žáci zapojují do výuky a následně analyzovat činitele, kteří mají na zapojení vliv. Teoretická část seznamuje čtenáře se základními teoretickými poznatky. První kapitoly se věnují definici klíčových pojmů a aktuální legislativě vztahující se ke vzdělávání ukrajinských žáků. Následující kapitoly popisují proces, kterým žáci z Ukrajiny při zařazení do vzdělávání procházejí. Teoretickou část diplomové práce uzavírá kapitola zkoumající možnosti podpory ukrajinských žáků plynoucí z příslušné legislativy. Praktická část diplomové práce je založena na mnohočetné případové studii čtyř vybraných základních škol, jejímž cílem je popsat situace a způsoby, jakými se žáci z Ukrajiny ve zvolených školách do výuky zapojují. Prostřednictvím kombinace pozorování žáků v průběhu vyučování a rozhovorů s učiteli bylo zjištěno, že zapojení ukrajinských žáků se pohybuje na průměrné až vysoké úrovni, jak je podrobně diskutováno v závěru praktické části. Na základě získaných dat jsou v závěrečné části práce...
Adaptace ukrajinských žáků v českých základních školách
KOBAL, Nikoletta
Tato bakalářská práce je zaměřená na zkoumání průběhu adaptace ukrajinských žáků v českých základních školách v souvislosti se současnou mimořádnou situací způsobenou válečným konfliktem na území Ukrajiny. Cílem této práce je zjistit, jak probíhá sociální a akademická adaptace těchto žáků ve škole a jaké faktory ji ovlivňují. Teoretická část této práce obsahuje informace týkající se množství žáků-cizinců v ČR, legislativy a podpůrných opatření, spojených s touto situací. Mimo jiné teoretická část obsahuje terminologii, týkající se adaptace žáků-cizinců a definuje faktory, které jejich adaptaci ovlivňují. Praktická část této práce přináší zajímavá zjištění na toto téma, získána na základě kvalitativního výzkumu prováděného metodou polostrukturovaných rozhovorů uskutečněných s ukrajinskými žáky navštěvujícími českou základní školu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.