Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 520 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vnímání globálních hrozeb u seniorů Jihomoravského kraje
Jančářová, Petra
Bakalářská práce si dává za cíl zjistit, jaké bezpečnostní hrozby vnímají senioři jako aktuální a nejvíce ohrožující nejen je, ale i celou českou společnost. V rámci základních východisek byly vymezeny tři kategorie hrozeb, na kterých je výzkum postaven a je charakterizována zkoumaná skupina respondentů, kterou tvořili senioři Jihomoravského kraje od 60 let výše. Výsledky poukázaly na zvýšené obavy z krátkodobých hrozeb, především z nakažení virem COVID-19.
Posouzení kvality života seniorů v městské části Brno-Sever
Rožek, Miroslav
Tato bakalářská práce se zabývá posouzením kvality života seniorů v městské části Brno--sever. Hlavním cílem je posoudit kvalitu života ve vybraných oblastech vztahujících se k tématu. V teoretické části jsou shrnuty poznatky z literatury týkající se dané problematiky. Ve vlastní práci pak bylo provedeno dotazníkové šetření. Na jeho výsledcích jsou pak formulována doporučení ke zlepšení kvality života místních seniorů.
Demografické faktory materiálních podmínek kvality života seniorů v Brně
Langová, Aneta
Bakalářská práce se zaměřuje na materiální kvalitu života seniorů na území města Brna. Cílem práce je stanovit význam klíčových demografických faktorů materiálních podmínek kvality života seniorů v Brně. Cíl práce byl realizován dotazníkovým šetřením prostřednictvím 250 respondentů vybraných podle kvótního výběru. Odpovědi byly hodnoceny metodou analýzy slovních znaků (čtvercová kontingence a Pearsonův koeficient). Jako významná se ukázala míra závislosti mezi výší starobního důchodu a pohlavím (P = 0,44), vzděláním (P = 0,56) a oborem zaměstnání (P = 0,57). Také bylo zjištěno, že čím vyšší je starobní důchod, tím vyšší jsou výdaje na potraviny (P = 0,46), zájmy (P = 0,45) a spoření (P = 0,45). Materiální kvalita života je nejčastěji ovlivněna vzděláním a oborem zaměstnání posledního dlouhodobého povolání.
The demographic changes in the senior generation : impact on hotel business /
Freiherr von Münster-Kistner, Dieter Friedrich-Wilhelm
Prokázané demografické změny věkové struktury populace ovlivňují veškeré hospodářské a společenské oblasti, do kterých zahrnujeme turismus a hotelové podnikání. Tato práce si proto kladla otázku, jak se hotelové podnikání bude dále vyvíjet při zohlednění rýsujících se demografických změn a jak lze na tento vývoj reagovat. Z tímto účelem byla "starší generace" analyzována z různých perspektiv a byly stanoveny požadavky kladené seniory na turismus a hoteliérství. V rámci teoretické akceptace cenové pružnosti byla zkoumána reakce poptávky při předpokládaném dodržení prostředků ve výši ca 900,00 Eur, která jsou v současné době vynaložena cílovou skupinou na jednu cestu. Rovněž byla zjišťována odpověď na otázku, které nabídky pro tuto cílovou skupinu již existují a jak trh splňuje resp. zohledňuje přání této cílové skupiny. Zde bylo mimo jiné konstatováno, že vybrané cestovní agentury v době provádění průzkumu postrádaly v katalozích nabídky pro cílovou skupinu 50+ a více. Ostatní nabízející svou nabídkou sice tuto cílovou skupinu oslovují, ovšem využití služeb je podmíněno členstvím. Tímto nabídka přestává být volně přístupná pro každého zájemce, a proto nemůže být začleněna v tomto průzkumu. Následně byly v rámci tohoto průzkumu nalezeny některé tzv. hotely pro seniory, které se však jen tak nazývaly. Služby těchto hotelů nejsou v jejich podstatě orientovány na tuto cílovou skupinu a tudíž nesplňují stanovené požadavky. Důležitý poznatek průzkumu je též skutečnost, že prokázaná poptávka po hotelech orientovaných na tuto cílovou skupinu je velmi vysoká, avšak v současné době není a ani nemůže být trhem dostatečně uspokojována; rovněž nejsou spatřovány ani první projevy vedoucí k jejímu uspokojení. Senioři jsou jako celek nároční klienti, zvlášť co se týče celkové úrovně a pohodlí, požadavků na ubytování, na paletu poskytovaných služeb a na bezpečnost v místě dovolené. Rozhodující faktor pro spokojenost zákazníka je nabídka servisních služeb. Tyto musí odpovídat speciálním požadavkům a rovněž musí respektovat různá omezení starší generace s ohledem na věk. Dále jsou zde nároky na pestrou programovou nabídku, která by respektovala jak rozličné zájmy, tak i rozdílné schopnosti starších cestovatelů. Zde byly jako segmenty s rostoucím potenciálem prokázány zejména zvýšené požadavky v oblasti zdravotní bezpečnosti a prevence, dále pak rostoucí zájem o kulturní vzdělávání. Hoteliéři proto stojí před úkolem adekvátně svou nabídku upravit a do budoucna ji změnit natolik, aby byla zaměřena na pro seniory specifické nároky. Široce rozvětvená nabídka bude sice zapotřebí i v budoucnu pro mladé lidi, pro firemní klientelu a pro individuální zákazníky v nejrůznějších oblastech turismu, avšak poptávka po nabídkách šitých na míru seniorům se nyní i v blízké budoucnosti nadměrně zvýší. Pokud turistický region nebo provozovatel hotelu prohlásí, že jejich cílem je etablování a intenzifikace turismu pro seniory, pak se postup jednání orientovaný na určitý projekt popsaný v této práci nabízí jako pomůcka k dosažení cíle, složeného z budoucí úspěšné analýzy, rozvoje a budování turistického trhu, resp. hotelového podnikání. Technická proveditelnost při realizaci popsaného projektu byla prokázána. Popsaný hotel dokázal poměrně rychle zvýšit stav svého obsazení. Shrnutím lze konstatovat, že započatý směr musí být dodržen, pokud má být zaručen dlouhodobý úspěch. Znamená to plynulé dokončení příslušných procesů změn, přičemž v takovém procesu musí být zohledněny získané poznatky. Demografická změna může být zdařile zvládnuta, pokud budou potřeby starší generace důsledně zohledňovány a pokud bude soběstačnost této skupiny obyvatelstva udržována po co nejdelší možnou dobu, což ovšem vyžaduje změnu myšlení všech skupin ovlivňujících tento trh. Z rámce stávajících průzkumů, vztahujících se na tuto tématiku, a i z rozhovorů s dotázanými seniory, jasně vyplynulo, že izolované iniciativy jednotlivých poskytovatelů služeb dlouhodobě odměněny úspěchem nebudou. Perspektivní budoucnost lze očekávat jen tehdy, pokud tyto akce budou vytvářeny důsledně, koncentrovaně a celoplošně. To znamená, že aktéři a poskytovatelé služeb, tak jako i odborníci, se budou muset sjednotit na určité cíle a vybrané strategie.
Influencer marketing a senioři
Havlíčková, Alena
HAVLÍČKOVÁ, A. Influencer marketing a senioři. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2022. Tato diplomová práce se zabývá influencer marketingem a seniory. Cílem práce je vytvořit doporučení pro společnosti ohledně vhodnosti využívání influencer marketingu pro spotřebitele v seniorském věku a doporučení pro influencery ohledně správné komunikace se spotřebiteli v seniorském věku. Stanovených cílů je dosaženo na základě kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Pro zjištění in-formací ohledně využívání internetu seniory je využito dotazníkového šetření (n = 200) a hloubkových rozhovorů (n = 20). Výzkum je doplněný o analýzu sociálních sítí včetně krátkých rozhovorů s influencery oslovujícími cílovou skupinu na sociální síti Instagram (n = 5). Získaná data jsou vyhodnocena pomocí statistického software Statistica 12. Na základě zpracování všech dat zatím není Influencer marketing vhodným nástrojem pro cílovou skupinu seniorů.
Využití floristiky k rozvoji jemné a hrubé motoriky pro vybranou skupinu osob
Vaňková, Magdaléna
Bakalářská práce byla vypracována v rámci studia na Zahradnické fakultě Mendelovy univerzity se sídlem v Lednici v letech 2020/2021. Práce se zabývá oborem zahradní terapie a tento obor se snaží propojit s floristickou tvorbou tak, aby mohla být jeho součástí. Cílem této práce bylo navrhnout vhodné floristické postupy u různých floristických dekorací a tyto postupy navrhnout tak, aby se zohlednila možnost zlepšení motoriky u vybrané skupiny osob, kterou byli senioři. Postupy pak byly zpracovány do podrobných návodů v podobě metodických listů.
Trh mobilních technologií v ČR u vybraných cílových skupin
Doležalová, Lenka
DOLEŽALOVÁ, L. Trh mobilních technologií v ČR u vybraných cílových skupin. Bakalářská práce. Brno: PEF MENDELU, 2014. Tato bakalářská práce je zaměřena na průzkum trhu mobilních technologií v ČR. Práce identifikuje současný stav na daném trhu a dále zjišťuje a hodnotí přehled a potřeby seniorů ohledně mobilních telefonů a spokojenost s poskytovanými službami mobilních operátorů. Hlavním zdrojem informací bylo dotazníkové šetření doplněné o osobní rozhovory. Výsledky a doporučení jsou shrnuty v závěru bakalářské práce.
Specifika ošetřovatelské péče o pacienty s duševním onemocněním na interním oddělení
LOJÍKOVÁ, Simona
Tato bakalářská práce se zabývá specifiky ošetřovatelské péče o duševně nemocné pacienty na interním oddělení. Cílem práce bylo zjistit, s jakými duševními poruchami se sestry setkávají na interním oddělení nejčastěji. Dalšími stanovenými cíli této práce bylo zjistit, jaké jsou znalosti sester o zásadách komunikace s pacienty, které mají diagnostikované duševní onemocnění a jaké sestry mají zkušenosti s ošetřovatelskou péčí o duševně nemocné pacienty na interním oddělení. Dalším cílem bylo zjistit, jaká jsou nejzávažnější rizika při ošetřování ošetřovatelské péče, a to jak pro pacienty, tak pro sestry. Jedním z dalších cílů bylo zjistit, jakým způsobem sestry zajišťují bezpečnost pacientů s organickým duševním onemocněním na interním oddělení.
Komunikační praktiky podvodníků zaměřené na seniory v době digitálních médií a umělé inteligence
Sládek, Viktor ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na komunikační praktiky podvodníků cílící na seniory v době digitálních médií a umělé inteligence. V teoretické části se práce zaměřuje na vztah českých seniorů a digitálních médií, nejčastější podvody na seniorech a základní směry českých projektů podporujících jejich mediální gramotnost. V praktické části je proveden kvalitativní výzkum, jehož součástí jsou rozhovory se zástupci postižené skupiny. V analytické části jsou z rozhovorů vyvozeny dva hlavní závěry, ze kterých je následně představen návrh komunikační kampaně. Cílem práce je popis současných komunikačních praktik podvodníků a návrh řešení, jak seniorům v tomto boji s podvodníky pomoci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 520 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.