Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 287 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Aplikace fuzzy logiky pro podporu rozhodování na finančních trzích
Malers, Anatolii ; Šuňavcová, Nikola (oponent) ; Janková, Zuzana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá využitím fuzzy modelu při vyhodnocení investic na finančních trzích, konkrétně u SICAV fondu. Tento model slouží k jednoduššímu a rychlejšímu rozhodování o výběru vhodné investice pro investory. Fuzzy model je vytvořen na základě kritérií, které jsou pro rozhodovaní klíčové. Tento model je zpracován v programu MS Excel a MathWorks MATLAB.
Vyhodnocení informačních systémů prostřednictvím fuzzy logiky
Hubík, Antonín ; Václavík, Lukáš (oponent) ; Janková, Zuzana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá aplikací principů fuzzy logiky ke zhodnocení vlastností informačního systému. Praktickým řešeným problémem je usnadnění výběru nového personálně-docházkového systému podle potřeb konkrétního středně velkého podniku s využitím na míru navrženého fuzzy modelu k porovnání dostupných možností. Návrh modelu vychází z požadavků na systém určených na základě analýzy podniku a opírá se o klíčovou teorii z oblasti fuzzy logiky a modelování. Navržený model je implementován v prostředích MS Excel a MATLAB. Implementace jsou demonstrovány vyhodnocením pěti možných systémů. Na základě výsledků je jeden z nich doporučen k dalšímu zvážení.
Cognitive Game Battery: Assessing and Identifying Deficits in Memory, Attention, Problem-Solving, and Decision-Making Skills
Češka, Ondřej ; Malik, Aamir Saeed (oponent) ; Hussain, Yasir (vedoucí práce)
The goal of this work is the non-invasive assessment of selected cognitive domains (attention, memory, decision-making) using a new mobile application developed for this purpose. Assessment of cognitive deficits is important for the prevention of neurocognitive disorders. Existing assessment tasks were analyzed and based on them a cognitive game battery consisting of 3 mobile games was successfully designed and implemented. The application is made for the Android platform and was developed in the Unity engine. A system for collecting and storing game data and their subsequent evaluation with the help of cloud availability was created and evaluated using data collection and findings of existing studies. The presented application brings a different perspective to the assessment of cognitive deficits, compares the user's achieved score with other players, and provides them with detailed feedback.
Aplikace fuzzy logiky pro podporu rozhodování na finančních trzích
Pospíšil, Radek ; Šuňavcová, Nikola (oponent) ; Janková, Zuzana (vedoucí práce)
Náplní této diplomové práce je uplatnění fuzzy logiky pro podporu rozhodování na finančních trzích, konkrétně rozhodování pro investice do REIT podniků. Podpora rozhodování je dosažena vytvořením fuzzy modelů s interaktivním uživatelským rozhraním, konkrétně v prostředí MS Excel a MathWorks MATLAB. V práci jsou popsány základní principy a operace s fuzzy logikou, jsou představeny základní kritéria, na základě kterých se hodnotí investice a pět názorných investic, které se vyhodnotí prostřednictvím vytvořených modelů. Vyhodnocení těchto investic se následně porovná mezi modely a samotné modely jsou taktéž porovnány v různých aspektech.
Game Development for Assessment of a Person’s Reasoning, Auditory & Visual skills
Pejchar, Štěpán ; Hussain, Yasir (oponent) ; Malik, Aamir Saeed (vedoucí práce)
The goal of the thesis is to implement games that assess cognitive functions of the users playing them, specifically audio-visual cognitive functions and reasoning cognitive functions. The nature of the thesis is a pilot study of a bigger project. The first part of the thesis is the theoretical research. It explains what these cognitive functions are, how they work, and how we can assess them. The second part of the thesis talks about the actual game. It explains the game design and the implementation. The game was implemented in Unity using C\# and a Firebase database. This part also talks about how the game assesses and presents the assessment of the cognitive functions to the users. The last part of the thesis deals with the testing of the game. The game was tested on fifteen users. Their answers are presented and evaluated in the final part.
Etické dilema sociálních pracovníků při práci s dospívajícími s Aspergerovým syndromem
KAŠPAROVÁ, Eliška
Tato diplomová práce se zabývá tématem etického dilematu sociálních pracovníků při rozhodování, zda vytvořit plán spolupráce na základě přání dospívajícího s Aspergerovým syndromem nebo rodiče. Cílem bylo zjistit, jak se rozhodují dotazování sociální pracovníci, jaké faktory jejich rozhodnutí ovlivňují. Téma je rozebíráno jak v oblasti vývojové psychologie a teoretických poznatků o Aspergerově syndromu, ale také tato práce zmiňuje teoretické poznatky etiky v oblasti rozhodování. Kvalitativní výzkum byl zaměřen nejen na rozhovory s pěti sociálními pracovníky, ale také na pohled dospívajících s Aspergerovým syndromem i jejich rodičů na danou problematiku. Ve výsledcích výzkumu zdůrazňuji důležitost zpracovaných vnitřních předpisů, které popisují postup práce s klientem, a které mohou pomoci vyřešit etické dilema.
Relevance vlastností užitkové funkce při aplikaci modelů vícekriteriálního hodnocení variant
KADLEC, Josef
Tato práce se zaměřuje na hodnotu vlastností užitkové funkce při aplikaci modelů vícekriteriálního hodnocení variant. Cílem je identifikovat nedostatky v lineární užitkové funkci a nalézt optimální alternativu. V naší studii se opíráme o analýzu příkladu výběru bytu pro studenta hledajícího si bydlení. Dále bude zkoumána relevantnost různých vlastností užitkové funkce a jejich vliv na celkové hodnocení a rozhodování. Pro kvantifikaci této problematiky budou využity analytické metody a modely. V závěru práce bude diskutován vliv identifikovaných nedostatků v užitkové funkci na výsledky hodnocení a bude navržena vhodnější užitková funkce pro aplikace vícekriteriálního hodnocení variant. Tato studie se snaží přispět k lepšímu porozumění vlivu vlastností užitkové funkce na kvalitu hodnocení a rozhodování ve vícekriteriální analýze.
Umělá inteligence ve hře Bang!
Kolář, Vít ; Lodrová, Dana (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvoření umělé inteligence do karetní hry Bang!. Obsahem této práce je kompletní popis hry Bang!, její pravidla, strategické principy používané při hraní a rozbor hry pohledu UI. Dále práce podává přehled metod umělé inteligence a základní informace o disciplíně teorie her. Následuje popis implementace v jazyce C++ a způsobu vytvoření umělé inteligence za pomoci Bayesovské klasifikace a rozhodovacích stromů založených na expertních systémech. Poslední část obsahuje zhodnocení vesměs pozitivních výsledků a závěr s možnými dalšími rozšířeními.
Aplikace fuzzy logiky pro vyhodnocení dodavatelů firmy
Bendová, Kateřina ; Šebestová, Monika (oponent) ; Dostál, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o využití fuzzy modelu při hodnocení dodavatelů televizí. Tento model slouží k jednoduššímu a rychlejšímu rozhodování o výběru dodavatele konkrétní zakázky. Fuzzy model je vytvořen na základě kritérií, které jsou pro vybranou firmu zásadní. Tento model je zpracován v programu MS Excel a MathWorks MATLAB.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 287 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.