Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Odpružení a tlumení kabin nákladních vozidel
Kroupa, Ondřej ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce, kterou lze zařadit do oblasti dynamiky vozidel, zkoumá vliv odpružení a tlumení kabin u nákladních vozidel na jízdní bezpečnost a na jízdní komfort. Pro řidiče, který ve vozidle tráví mnoho hodin, je pohodlí zásadním kritériem, proto se hledá možné zlepšení, které nabízí právě odpružená kabina. Rešeršní část práce nejprve rozebírá jednotlivé prvky odpružení a tlumení, další kapitola je věnována systémům, které se v dnešní době v konstrukci odpružení kabin používají. Poté je představena teoretická tvorba zjednodušeného výpočtového modelu a možnosti vyhodnocení dosažených výsledků. Následující praktická část se zabývá tvorbou samotného výpočtového modelu v softwaru Adams View, který je založen na reálném vozidle, které bylo propůjčeno fakultě. Výpočtový model je následně ověřen a porovnán se skutečným stavem a jsou na něm testovány koncepce uložení kabiny. Na vytvořeném výpočtovém modelu byly také zkoušeny vlivy parametrů kabiny na jízdní komfort a jízdní bezpečí. V poslední části práce byl vytvořen výpočtový model dakarského speciálu, na kterém byla, i díky poznatkům z předchozí kapitoly, provedena optimalizace a byly navrhnuty konfigurace, které by bylo vhodné vyzkoušet při reálném testování.
Odvození a aplikace analytického postupu návrhu bicí pružiny palné zbraně
Vobejda, Radek ; Polzer, Stanislav (oponent) ; Slažanský, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá odvozením analytických vztahů pro výpočet tlačné šroubovité válcové pružiny a posouzením možnosti použití zjednodušujících vztahů. V práci je uveden analytický výpočet tlačné pružiny podle teorie slabě zakřivených prutů doplněný výpočty pomocí metody konečných prvků. Práce pojednává o dvou bicích pružinách palné zbraně, které nebyly schopny plnit svou funkci. Na základě odvozených vztahů byl vytvořen postup návrhu konkrétní pružiny, která by měla být schopna splnit provozní podmínky.
Zařízení pro předepnutí pružiny zámku
Majer, Tomáš ; Hloušek, David (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá obecnou definicí automobilového zámku a problematikou, spojenou s tímto pojmem. Dále pak pojednává o konstrukci, testování a montáži zámku. V konstrukční části je navrženo předepínací zařízení, které by mělo být schopno předepnout pružinu zámku automobilu.
Systémy aktivních podvozků
Pilčík, Adam ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato práce vypracovává základní přehled a historický vývoj aktivních podvozků. Soustředí se na moderní koncepce a snaží se zhodnotit pozitiva a negativa jednotlivých řešení.
Určení charakteristiky kónické vinuté tlačné pružiny
Loveček, Libor ; Žák, Stanislav (oponent) ; Burša, Jiří (vedoucí práce)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá chováním kónické vinuté tlačné pružiny pod zatížením. V práci je uveden analytický výpočet dle teorie slabě zakřivených prutů. Výpočet je vytvořen pro konkrétní kónickou vinutou pružinu v matematickém prostředí MAPLE. Výsledky jsou porovnány s daty získanými pomocí experimentálního zkoušení pružiny.
Tester pružin a tlumičů
Šulák, Jakub ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou pružin a tlumičů. Zaměřuje se na jejich rozdělení, charakteristiky a zkoušení. V hlavní části této práce je popsán konstrukční návrh a dimenzování rozměrů zařízení pro měření charakteristik vinutých vozidlových pružin a koncepční návrh měřícího stavu pro zjišťování charakteristik hydraulických tlumičů.
Použití bezkartáčového stejnosměrného motoru pro pohon lineárního servopohonu s bezpečnostní funkcí
Rudolf, Ladislav ; Mišurec, Jiří (oponent) ; Prajzner, Václav (vedoucí práce)
V této práci je diskutován návrh řízení BLDC motoru, který bude využit jako pohon lineárního servopohonu. Řízení pomocí mikrokontroléru se zaměřuje hlavně aspekty jakou jsou motorický režim, generátorický režim, měření polohy rotoru senzory a měřením proudu motoru, který bude odpovídat jeho momentu. Výsledek práce je zaměřen na inovaci stávajícího servopohonu firmy Honeywell, kde by procesorově řízený BLDC motor měl nahradit stávající systém servopohonu a převzít jak funkce provozní tak havarijní.
Zařízení pro demontáž pružiny a pro měření charakteristik pružin
Mazura, František ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na konstrukční návrh zařízení pro demontáž pružiny z tlumiče odpružení a měření její charakteristiky, a dále zařízení pro měření pružinové charakteristiky stabilizátorů a torzních tyčí. Úvodní část práce popisuje základní rozdělení pružin a jejich vlastnosti a dále konstrukční varianty zavěšení kola. Další část seznamuje s na trhu již dostupnými zařízeními. Následující části se již věnují samotnému návrhu uvedených zařízení, tedy popisem jejich částí a funkce, definicí výstupních parametrů a napěťovo-deformační analýzou. Oba návrhy, včetně provedených analýz a výkresů sestavy, byly vytvořeny v softwaru Autodesk Inventor.
Spojky osobních automobilů
Macháček, Kamil ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o moderních řešeních rozjezdových spojek u osobních automobilů. Popisuje nejpoužívanější systémy v dnešních automobilech, především třecí spojku s membránovou pružinou. Pozornost je dále věnována spojkám lamelovým, odstředivým a hydrodynamickým.
Použití inerteru ve vozidlové technice
Lanzendörfer, Tomáš ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší uplatnění inerteru ve vozidlové technice. Cílem bylo provést teoretickou analýzu jeho funkce, porovnat jednotlivá konstrukční řešení, sestavit multibody model zavěšení a analyzovat vliv inerteru při různých jízdních manévrech. Analýzy byly provedeny převážně v softwaru MSC Adams View, s mírnou podporou softwaru Matlab. Inerter v případě většiny jízdních manévrů dokázal zlepšit jízdní komfort, zvětšit maximální dostupnou trakční sílu a v některých případech zase snížit zatížení odpružení. Pro automobilový průmysl je tedy inerter zařízením s velkým potenciálem, které ale stále vyžaduje více praktického výzkumu a větší tlak na snížení jeho pořizovacích nákladů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.