Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení uchazečů o zaměstnání použitím neurověd
Bank, Tomáš ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá možností vyhodnocení kognitivních a emocionálních vlastností člověka ve vztahu k pracovním pozicím/oborům. Podstatou je vytvoření sady testů, které bude možné použít u přijímacího řízení při rozhodování mezi kandidáty. Také navrhuje způsob klasifikace uživatele na základě absolvování sady testů, čímž se snaží poskytnout podporu při volbě vhodného zaměstnání. Práce podává stručný náhled do způsobu testování jednotlivých vlastností, popisuje návrh implementace webové aplikace, popisuje implementaci klasifikátoru založeného na neuronových sítích a také prezentuje získané výsledky.
Genová exprese vysokoafinitního přenašeče cholinu u myšího modelu Alzheimerovy nemoci
Kurfürst, Helena ; Doležal, Vladimír (vedoucí práce) ; Krištofíková, Zdena (oponent)
: Cholin slouží ve všech savčích buňkách jako prekurzor pro syntézu hlavního membránového fosfolipidu fosfatidylcholinu a jako donor acetylových skupin. V cholinergních neuronech je navíc nezbytným prekurzorem neuromediátoru acetylcholinu. Schopnost buněk syntetizovat vlastní cholin nestačí pro jejich potřeby a tak musí být významná část cholinu vychytávána z extracelulárního prostředí. Omezení dostupnosti cholinu v mozku vede specificky k oslabování funkce cholinergních neuronů a obecně k poruchám obnovování membrán u všech buněk. Poruchy funkce cholinergní signalizace a související nervové činnosti jsou charakteristické pro Alzheimerovu nemoc. Cílem této práce bylo zjistit zda u myšího modelu Alzheimerovy nemoci APPswe /PS1dE9 dochází ke změnám genové exprese vysokoafinitních cholinergních přenašečů. Byla stanovena exprese specifického cholinergního vysokoafinitního přenašeče cholinu CHT1, který dopravuje cholin pro syntézu acetylcholinu a předpokládaného vysokoafinitního přenašeče cholinu CTL1, který se vyskytuje obecně ve všech buňkách a souvisí s dodávkou cholinu pro syntézu fosfolipidů. V mozkové kůře 5-6 měsíců starých myší nebyly v expresi obou genů při srovnání s kontrolami ze stejného vrhu zjištěny žádné změny ani na úrovni mRNA (kvantitativní PCR) ani úrovni proteinu (Western blot...
Specifics of teaching of French as a foreign language of adolescents and adults students at the beginner level A1
Vlasatá, Adéla ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Cílem této práce je analyzovat z obecně didaktického hlediska specifika výuky francouzského jazyka u dospívajících a dospělých studentů na úrovni začátečníků, konkrétně pak výuku FLE v rámci neformálního vzdělávání v prostředí konkrétní jazykové školy v Praze. Práce má prezentovat současné trendy v didaktice cizích jazyků a jejich aplikaci na co nejefektivnější výuku FLE pro stanovenou skupinu studentů. Pro dosažení takto vymezeného cíle je diplomová práce rozdělena do dvou částí. První teoretická část je zpracována kompilační metodou, jejímž výsledkem je podrobná analýza vybraných didaktických témat vztahujících se k vymezenému cíli práce. Druhou, podpůrnou částí je pak analýza speciálně sestaveného dotazníku, který se zaměřuje na stejná témata, která nabízí teoreticky zpracovaná hlavní část, avšak prezentuje je z pohledu samotných studentů. Přínosem této práce by měl být ucelený teoretický i praktický pohled na dosud samostatně nezpracovanou problematiku výuky francouzského jazyka u začínajících, převážně dospělých, studentů v prostředí českého neformálního vzdělávání.
Slovo, řeč a jazyk. Interdisciplinární pole teologie a neurověd.
Tomášek, Martin ; Vogel, Jiří (vedoucí práce) ; Vik, Dalibor (oponent)
73 Abstrakt Mnohovýznamový pojem logos provází filosofii od nejranějších autorů. Obecně lze říci, že pojem logos má v historii dvě hlavní skupiny významů. První skupina se týká řeči (slovo, řeč, věta…) a druhá skupina významů se týká rozumu (myšlenka, důvod, rozum, myšlení…). Druhá skupina ve filosoficko-teologickém uvažování přechází do představy rozumu přesahujícího člověka - "božský" či "světový rozum". Analytická filosofie postulovala teoretický podklad pro dualitu řeči a rozumu. Již Humboldt byl přesvědčen, že myšlení je vždy spojeno s jazykem, že řeč je orgán vytvářející myšlenky. Ebner v pneumatologické filosofii říká, že člověk je svojí povahou "Duchem, který má slovo", že "bez Slova není rozumu", a že "rozum je řeč, logos". Wittgenstein ve filosofii jazyka tvrdí, že "hranice mého jazyka znamenají hranice mého světa", a že "věta je obrazem skutečnosti". Lingvistické práce Fodora o vnitřním jazyku myšlení (mentálštině) a zejména Chomského teorie existence struktury pro "univerzální gramatiku" v lidském mozku, poskytují předpoklady pro pátrání po takové struktuře. Neurovědní výzkumy tyto předpoklady potvrzují. Součástí mozku dospělého člověka jsou struktury specializované pro chápání řeči. Patří k nim Brocovo centrum pro vytváření řeči, Wernickeho centrum pro porozumění řeči, fasciculus arcuatus,...
Hodnocení uchazečů o zaměstnání použitím neurověd
Bank, Tomáš ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá možností vyhodnocení kognitivních a emocionálních vlastností člověka ve vztahu k pracovním pozicím/oborům. Podstatou je vytvoření sady testů, které bude možné použít u přijímacího řízení při rozhodování mezi kandidáty. Také navrhuje způsob klasifikace uživatele na základě absolvování sady testů, čímž se snaží poskytnout podporu při volbě vhodného zaměstnání. Práce podává stručný náhled do způsobu testování jednotlivých vlastností, popisuje návrh implementace webové aplikace, popisuje implementaci klasifikátoru založeného na neuronových sítích a také prezentuje získané výsledky.
Teologické aspekty koučování
Macek, Karel ; Ovečka, Libor (vedoucí práce) ; Mašek, Vojtěch (oponent)
Koučování je moderní nástroj osobního rozvoje s řadou předností, který sklízí mnoho úspěchů. Přesto vyvolává některé otazníky v rovině náboženské i etické. Představitelé koučovacích škol, které působí v České republice, se různým způsobem hlásí k esoterii a New Age. Zároveň dotazníkový průzkum ukázal, že etické hranice českých koučů jsou mnohem volnější než učení katolické církve. Koučování tedy představuje pro katolického křesťana nástroj jak slibný, tak svým způsobem pochybný. Biblické texty i skutečnosti dalšího vývoje církve nabízejí řadu paralel: v křesťanství lze nalézt nemálo známek koučování. Na druhou stranu, koučovací školy neuznávají Boha, absolutní pravdu či koncept hříchu. Vhodným řešením tohoto napětí je reflexe antropologických východisek na obou stranách. Při zaměření se na konkrétní koučovací školu (Neuroleadership) docházíme k závěru, že její podstatná východiska koučování mají v křesťanství pevné ukotvení. Přes tento pozitivní závěr je v praxi třeba postupovat obezřetně při řešení konkrétních etických dilemat. Uvážlivé uplatnění koučovacího přístupu může posloužit také v oblasti duchovního doprovázení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Specifics of teaching of French as a foreign language of adolescents and adults students at the beginner level A1
Vlasatá, Adéla ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Cílem této práce je analyzovat z obecně didaktického hlediska specifika výuky francouzského jazyka u dospívajících a dospělých studentů na úrovni začátečníků, konkrétně pak výuku FLE v rámci neformálního vzdělávání v prostředí konkrétní jazykové školy v Praze. Práce má prezentovat současné trendy v didaktice cizích jazyků a jejich aplikaci na co nejefektivnější výuku FLE pro stanovenou skupinu studentů. Pro dosažení takto vymezeného cíle je diplomová práce rozdělena do dvou částí. První teoretická část je zpracována kompilační metodou, jejímž výsledkem je podrobná analýza vybraných didaktických témat vztahujících se k vymezenému cíli práce. Druhou, podpůrnou částí je pak analýza speciálně sestaveného dotazníku, který se zaměřuje na stejná témata, která nabízí teoreticky zpracovaná hlavní část, avšak prezentuje je z pohledu samotných studentů. Přínosem této práce by měl být ucelený teoretický i praktický pohled na dosud samostatně nezpracovanou problematiku výuky francouzského jazyka u začínajících, převážně dospělých, studentů v prostředí českého neformálního vzdělávání.
Genová exprese vysokoafinitního přenašeče cholinu u myšího modelu Alzheimerovy nemoci
Kurfürst, Helena ; Krištofíková, Zdena (oponent) ; Doležal, Vladimír (vedoucí práce)
: Cholin slouží ve všech savčích buňkách jako prekurzor pro syntézu hlavního membránového fosfolipidu fosfatidylcholinu a jako donor acetylových skupin. V cholinergních neuronech je navíc nezbytným prekurzorem neuromediátoru acetylcholinu. Schopnost buněk syntetizovat vlastní cholin nestačí pro jejich potřeby a tak musí být významná část cholinu vychytávána z extracelulárního prostředí. Omezení dostupnosti cholinu v mozku vede specificky k oslabování funkce cholinergních neuronů a obecně k poruchám obnovování membrán u všech buněk. Poruchy funkce cholinergní signalizace a související nervové činnosti jsou charakteristické pro Alzheimerovu nemoc. Cílem této práce bylo zjistit zda u myšího modelu Alzheimerovy nemoci APPswe /PS1dE9 dochází ke změnám genové exprese vysokoafinitních cholinergních přenašečů. Byla stanovena exprese specifického cholinergního vysokoafinitního přenašeče cholinu CHT1, který dopravuje cholin pro syntézu acetylcholinu a předpokládaného vysokoafinitního přenašeče cholinu CTL1, který se vyskytuje obecně ve všech buňkách a souvisí s dodávkou cholinu pro syntézu fosfolipidů. V mozkové kůře 5-6 měsíců starých myší nebyly v expresi obou genů při srovnání s kontrolami ze stejného vrhu zjištěny žádné změny ani na úrovni mRNA (kvantitativní PCR) ani úrovni proteinu (Western blot...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.