Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metody a nástroje modelování trhu s více komoditami
Janeček, Vítězslav ; Janoušek, Vladimír (oponent) ; Hrubý, Martin (vedoucí práce)
Cílem této práce je prostudovat teorii her, včetně ekonomických teorií, které se vztahují k chování zemědělských producentů. Částí, která navazuje na teoretické východiska, je vytvoření modelu pro simulaci ekonomického systému. Pro simulaci produkce komodit je zvolena obecná teorie her s hledáním Nashových equilibrií. Modelování poptávky je založeno na spotřební funkci, která vychází z Cournotovy hry. Součástí systému je také obchodování s půdou založené na jednoduchých aukcích obálkovou metodou s druhou cenou. Práce využívá externího programu Gambit, což je volně dostupný nástroj pro řešení her. Hodnocení modelu se nachází v sekci experimentů, kde je zkoumána realističnost modelu a jeho logická struktura.
Game theory and poker
Schmid, Martin ; Hladík, Milan (vedoucí práce) ; Zimmermann, Karel (oponent)
Tato práce představí základní koncepty teorie her. Jsou představeny nezbytné modely a koncepty, následovány výpočetní složitostí odpovídajích algoritmů. Pok- er je formalizován v rámci modelů teorie her. Nejnovější algoritmy pro tento mod- el her jsou vysvětleny pomocí aplikace na poker. Práce také podává přehled o tom jak mezi sebou mohou jednotlivé programy soutěžit, konkrétně na příkladu Annu- al Computer Poker Competition a příhlášených programů. Nakonec je představen nový výsledek týkající se extensive form her s mnoha akcemi. Klíčová slova: Teorie her, poker, Nash equilibrium, hry s neúplnou informací
Artificial intelligence for Texas Holdem poker game
Moravčík, Matej ; Petříčková, Zuzana (vedoucí práce) ; Sýkora, Ondřej (oponent)
V poslednej dobe nastal veľký rozmach pokru. Týka sa to živej hry, rovnako ako hry na internete. Pre začínajúcich hráčov však môže byť problém nájsť protihráčov so solídnymi schopnosťami a zlepšovať tak svoju hru bez vkladu vlastných finančných prostriedkov. Ako riešenie sa ponúka využitie umelej inteligencie. Dostupných programov, venujúcich sa turnajovej hre je však málo. Táto práca ukazuje celkový návrh a tvorbu takejto aplikácie, určenej špeciálne pre turnajový variant hry Texas Holdem poker. Najväčšia pozornosť je venovaná umelej inteligencii. Sú rozobraté dva hlavné postupy jej tvorby a to aproximácia Nashovho equilibria a použitie expertného systému. Dôraz je kladený na prvú z možností. Hlavný prínos práce spočíva v podrobnom predstavení a porovnaní troch algoritmov na na výpočet aproximácie Nashovho equilibria. V dvoch prípadoch sa jedná o originálne heuristiky, využívajúce špecifickú štruktúru pokrovej hry. Algoritmy boli implementované a boli empiricky vyhodnotené ich vlastnosti. Konečným výsledkom práce je plnohodnotná aplikácia, určená pre koncového používateľa. Simuluje pokrovú hru, poskytuje silnú umelú inteligenciu a atraktívne grafické užívateľské prostredie.
Pravděpodobnostní sémantika pro logiky podporující nezávislost
Seidl, Julian ; Majer, Ondrej (vedoucí práce) ; Švarný, Petr (oponent)
(česky) Práce je čistě teoretického charakteru a zabývá se teorií her z pohledu matematické logiky a pravděpodobnosti. Dělí se na dvě části, úvodní, která shrnuje základní definice, uvádí do tématu teorie her a základů syntaxe a sémantiky matematické logiky a jejích rozšíření vhodných k práci v teorii her. V úvodní části se vysvětlují pojmy extenzivních a strategických her, Nashova equilibria, čistá a smíšená strategie, vítězná strategie či logika podporující nezávislost. Dále se představují netriviální problémy řešené v druhé části práce, kterými jsou například otázka existence Nashových equilibrií u nekonečných her, nebo problematika uniformní pravděpodobnostní distribuce u stejné třídy her. Druhá část práce pokračuje rozborem strategických her s neúplnou informací, směřujíc tak k řešení již zmíněných netriviálních problémů. V druhé části se také zavádí základní pojmy a definice z oblasti teorie pravděpodobnosti, napomáhající v orientaci a uchopení výše nastíněných problémů. Poslední částí práce před samotným pokusem o řešení vyvstávajících problémů u nekonečných her, je zkoumání možnosti převodů mezi jednotlivými typy her. Závěrem druhé části je návrh řešení problémů způsobených rozšířením třídy zkoumaných her z konečných na nekonečné. První z problémů, existence Nashových equilibrií pro...
Algoritmická složitost řešení ve vybraných třídách nekooperativních her
Wichera, Adam ; Majer, Ondřej (vedoucí práce) ; Kroupa, Tomáš (oponent)
Název práce: Algoritmická složitost řešení ve vybraných třídách nekooperativních her Autor: Adam Wichera Katedra (ústav): Katedra logiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Ondřej Majer, CSc. e-mail vedoucího: majer@ u.cas.cz Abstrakt V předložené práci studujeme přirozené algoritmické problémy vyvstávající z pojmu Nashova equilibria. Problém jeho existence je triviální, protože plyne z Nashova důkazu úplnosti. Ani příslušný vyhledávací problém se tedy nezdá být NP-úplný a to právě proto, že existence ře- šení je zaručena. Zajímavé ale je, že jakékoli přirozené rozšíření tohoto problému už se zdá být NP-úplné. U mnohých už byla NP-úplnost pro konečné nekooperativní hry s obecným součtem dávno dokázána, většinou redukcí problému SAT, Klikového problému, nebo množinového pro- blému hledajícího podpokrytí. Ovšem zda se k ostatním řadí i problém existence asymetrického equilibria pro symetrické hry, byl otevřený problém. Zde ukážeme, jak zobecnit důkaz z [? ] tak, aby dokázal postihnout i problém asymetrických Equilibrií a dokážeme tak jeho NP-kompletnost. Klíčová slova: Nashovo equilibrium, Algoritmická složitost, Nekooperativní hry, Teorie her, Asymetrické equilibrium, 1
Solving Endgames in Large Imperfect-Information Games such as Poker
Ha, Karel ; Hladík, Milan (vedoucí práce) ; Bošanský, Branislav (oponent)
Název práce: Řešení koncovek ve velkých hrách s neúplnou informací jako je např. Poker Autor: Bc. Karel Ha Katedra: Katedra aplikované matematiky Vedoucí diplomové práce: doc. Mgr. Milan Hladík, Ph.D., Katedra aplikované matematiky Abstrakt: Koncovky mají významnou roli pro hráče. V pozdních fázích hry je mnoho aspektů již jasně definováno, což mnohdy umožňuje rozebrat všechny možnosti. Speciální zacházení s koncovkami je obzvláště účinné pro hry s úplnou informací, např. databáze šachových koncovek předvyřešené pro celé třídy typů zakončení, anebo v Go rozdělení desky do samostatných nezávislých podher. Je lákavé rozšířit tento přístup i na hry s neúplnou informací, jakým je např. známý Poker. Zahrát počáteční fáze hry, a jakmile podhry začnou být zvládnu- telné, vypočítat pro ně koncové řešení zvlášť. Ovšem situace je mnohem komp- likovanější pro hry s neúplnou informací. Podhry je potřeba zobecnit pro neúplnou informaci kvůli informačním množinám. Bohužel takové zobecnění nelze hned řešit přímo, neboť by nebyla zachována optimalita. V důsledku toho můžeme skončit s mnohem ovlivnitelnější strategií (co se týče zneužitelnosti). V současnosti jsou tři přístupy, jak se s touto...
Evaluating public state space abstractions in extensive form games with an application in poker
Moravčík, Matej ; Hladík, Milan (vedoucí práce) ; Zimmermann, Karel (oponent)
Poznáme efektívne techniky na výpočet optimálnej stratégie pre hry v rozšírenej forme. Niektoré problémy, napríklad poker, sú stále omnoho väčšie, ako sú tieto techniky schopné zvládnuť. Riešením je vytvoriť abstrakciu hry, ktorá je menšia ako pôvodná hra. V tejto abstrakcii už dokážeme nájsť optimálnu stratégiu. Túto stratégiu môžeme potom využiť v originálnej hre. V tejto práci opisujeme techniky, ktoré sa na tvorbu abstrakcií aktuálne používajú. Väčšina z nich neberie osobite v úvahu informácie, ktoré sú viditeľné pre všetkých hráčov v hre. My sme na tento účel vyvinuli vlastnú techniku a otestovali sme ju v pokeri. Naše experimentálne výsledky ukázali, že nová technika priniesla značné zlepšenie oproti doteraz používaným technikám. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Game theory and poker
Schmid, Martin ; Hladík, Milan (vedoucí práce) ; Zimmermann, Karel (oponent)
Tato práce představí základní koncepty teorie her. Jsou představeny nezbytné modely a koncepty, následovány výpočetní složitostí odpovídajích algoritmů. Pok- er je formalizován v rámci modelů teorie her. Nejnovější algoritmy pro tento mod- el her jsou vysvětleny pomocí aplikace na poker. Práce také podává přehled o tom jak mezi sebou mohou jednotlivé programy soutěžit, konkrétně na příkladu Annu- al Computer Poker Competition a příhlášených programů. Nakonec je představen nový výsledek týkající se extensive form her s mnoha akcemi. Klíčová slova: Teorie her, poker, Nash equilibrium, hry s neúplnou informací
Pravděpodobnostní sémantika pro logiky podporující nezávislost
Seidl, Julian ; Majer, Ondrej (vedoucí práce) ; Švarný, Petr (oponent)
(česky) Práce je čistě teoretického charakteru a zabývá se teorií her z pohledu matematické logiky a pravděpodobnosti. Dělí se na dvě části, úvodní, která shrnuje základní definice, uvádí do tématu teorie her a základů syntaxe a sémantiky matematické logiky a jejích rozšíření vhodných k práci v teorii her. V úvodní části se vysvětlují pojmy extenzivních a strategických her, Nashova equilibria, čistá a smíšená strategie, vítězná strategie či logika podporující nezávislost. Dále se představují netriviální problémy řešené v druhé části práce, kterými jsou například otázka existence Nashových equilibrií u nekonečných her, nebo problematika uniformní pravděpodobnostní distribuce u stejné třídy her. Druhá část práce pokračuje rozborem strategických her s neúplnou informací, směřujíc tak k řešení již zmíněných netriviálních problémů. V druhé části se také zavádí základní pojmy a definice z oblasti teorie pravděpodobnosti, napomáhající v orientaci a uchopení výše nastíněných problémů. Poslední částí práce před samotným pokusem o řešení vyvstávajících problémů u nekonečných her, je zkoumání možnosti převodů mezi jednotlivými typy her. Závěrem druhé části je návrh řešení problémů způsobených rozšířením třídy zkoumaných her z konečných na nekonečné. První z problémů, existence Nashových equilibrií pro...
Artificial intelligence for Texas Holdem poker game
Moravčík, Matej ; Petříčková, Zuzana (vedoucí práce) ; Sýkora, Ondřej (oponent)
V poslednej dobe nastal veľký rozmach pokru. Týka sa to živej hry, rovnako ako hry na internete. Pre začínajúcich hráčov však môže byť problém nájsť protihráčov so solídnymi schopnosťami a zlepšovať tak svoju hru bez vkladu vlastných finančných prostriedkov. Ako riešenie sa ponúka využitie umelej inteligencie. Dostupných programov, venujúcich sa turnajovej hre je však málo. Táto práca ukazuje celkový návrh a tvorbu takejto aplikácie, určenej špeciálne pre turnajový variant hry Texas Holdem poker. Najväčšia pozornosť je venovaná umelej inteligencii. Sú rozobraté dva hlavné postupy jej tvorby a to aproximácia Nashovho equilibria a použitie expertného systému. Dôraz je kladený na prvú z možností. Hlavný prínos práce spočíva v podrobnom predstavení a porovnaní troch algoritmov na na výpočet aproximácie Nashovho equilibria. V dvoch prípadoch sa jedná o originálne heuristiky, využívajúce špecifickú štruktúru pokrovej hry. Algoritmy boli implementované a boli empiricky vyhodnotené ich vlastnosti. Konečným výsledkom práce je plnohodnotná aplikácia, určená pre koncového používateľa. Simuluje pokrovú hru, poskytuje silnú umelú inteligenciu a atraktívne grafické užívateľské prostredie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.